Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voimaannuttava synnytys -ryhmä Turussa

Vierailija
15.08.2013 |

Kätilön ohjaama ryhmä
kokoontuu
pvm ma 2.9.- 23.9.2013
+ erikseen sovittava vauvakerta
klo 17-19

Kokonaisvaltainen viiden kerran synnytysvalmennus
sisältää harjoituksia keholle ja
mielelle. Tavoitteena on löytää äidin ja isän
/kumppanin voimavarat, joiden avulla
saavuttaa itseluottamusta, hyvää oloa sekä
hallinnan tunnetta raskauden ja synnytyksen
aikana.
Kokoonnumme kerran viikossa 4 kertaa
raskauden aikana ja kerran vauvan syntymän
jälkeen. Voit ilmoittautua mukaan
raskausviikosta 30 eteenpäin.
Mukaan mahtuu 8 ensimmäistä perhettä.
Käsiteltäviä aiheita mm. synnytyksen vaiheet,
rentoutumisen merkitys, kivunlievitysmenetelmät,
tukihenkilön rooli, varhainen
vuorovaikutus ja imetys.
Jokainen raskausajan
valmennuskerta sisältää rentoutus- ja
hengitysharjoituksia.
OSALLISTUMISMAKSU 100 €/ 5 krt
(sis.tarjoilun)

paikka Pikku-Heiska,
Perhetalo Heidekenin pihapiiri
Sepänkatu 3, Turku
Kätilön ohjaama ryhmä kokoontuu
pvm ma 2.9.- 23.9.2013
+ erikseen sovittava vauvakerta
klo 17-19
paikka Pikku-Heiska,
Perhetalo Heidekenin pihapiiri
Sepänkatu 3, Turku

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..? Anyone? Kertokaa, kun mua kiinnostaa..?

En ymmärrä vihaa jotain asiaa kohtaan, jota ei tunne..?

Vierailija
22/26 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt mitään synnytysvalmennuksia, mutta uskoisin, että tuollaisesta kurssista voi olla hyötyä kelle tahansa synnyttäjälle, jopa todella merkittävä hyöty.

Ensimmäinen synnytykseni oli tuskainen, joskin kuitenkin positiivinen muisto. Epiduraalilla mentiin, pitkälti myös ilman mitään, mikä oli ihan kamalaa. Toisessa synnytyksessä vuoroon sattui kätilö, joka osasi neuvoa sellaisia hengitys- ja rentoutustekniikoita, että kivulta meni kärki pois ja sain hallittua kropan kramppaamista. Epiduraalia yms. lääkkeitä ei sillä kertaa tarvittu.

Jos yksi kätilö onnistui lyhyessä ajassa hankalassa tilanteessa muutamalla lauseella auttamaan niin paljon, niin entä sitten kokonainen kurssi etukäteen treenausta? Jos kolmas vielä tulee, niin olen kyllä kiinnostunut opiskelemaan lisää rentoutumista, hengitystä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se on jännä, etteä synnytykseen valmistautumista pitää jotenkin niin valtavasti halveksia. Jos joku nyt haluaa löytää työkaluja ja voimavaroja itsestään, niin mitä se nyt ketään muuta nyppii?
Ainahan voi mennä sairaalaan ja odottaa, että muut hoitavat homman sun puolesta; että lääkäri tökkää epiduraalin ja hoitsut kertoo, milloin ponnistaa ja sitten se vauva tulee. Jos hyvin käy niin saa sektion, ettei tartte tehdä sitäkään vähää. Myöhemmin voi itkeä miten hirveetä se synnytys on ja avoimesti halveksia synnytysvalmennuksia ja ihmisiä, joille se synnytys ei ollutkaan niin hirveä. 
...Ja naureskella naisille, jotka haluaa hyvän synnytyksen.

Ihan älytöntä, sori.

Vierailija
24/26 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa esiintyvä kuvottavaakin kuvottavampi lässynlässyn-ilmaus "voimaannuttava" varmistaisi ainakin minun kohdallani sen, että kiertäisin moiset kinkerit kaukaa.

Hyi yrjö, mikä sana... :S

Vierailija
25/26 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 15:51"]

Otsikossa esiintyvä kuvottavaakin kuvottavampi lässynlässyn-ilmaus "voimaannuttava" varmistaisi ainakin minun kohdallani sen, että kiertäisin moiset kinkerit kaukaa.

Hyi yrjö, mikä sana... :S

[/quote]

Sama homma. Jopa sana "teeppari" jää kirkkaasti kakkoseksi.

Ei sillä, että moisella kurssilla olisi ollut mitään virkaa minulle kun kaikki lapset ovat syntyneet alle kahdessa tunnissa. Siinä ei ehdi kipulääkkeitä pyytää, hyvä kun itse tajusi, että se vauva tosiaan on tulossa.

Vierailija
26/26 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, yrjöilen mäkin "kantiksille" ja "kestiksille" ja nettibisnestä vääntäville kotiäideille. Mut ihan tosissaan - mitä se on teiltä pois, jos joku saa paremman synnytyksen jonkun kurssin avulla - olkoonpa sen nimi mikä tahansa?
Ihan uteliaisuudesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi