Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos hoitaa (ilmaiseksi) toisen lasta....

Vierailija
15.08.2013 |

....niin pitäisikö vanhempien laittaa ruokaa mukana? Hoidan satunnaisesti siskoni lasta ja koskaan ei ole laitettu ruokaa mukaan. Aina on kuulemma syönyt kotona "just äsken", mutta lapsi joka kerta tutkii kaapit ja haluaa syödä. Lämmintä ruokaa, leipää, hedelmiä, kaikki käy.

Muuten en välittäisi, en ole turhan tarkka, mutta tää on rahakysymys. Me ollaan tosi tiukilla (itse kotihoidontuella, puoliso opiskelee), kun taas sisko miehineen käyvät molemmat töissä (yhteenlasketut tulot n. 5000 €/kk.), mutta ovat pihejä kuin perkeleet. Kaikessa muussakin siis.

Olenko hankala ja nipottaja, jos pyydän varaamaan lapselle ruokaa mukaan, kun seuraavan kerran tuovat päivähoitoon?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tykkää syödä kylässä, koska usein ruoka on vähän erilaista kuin kotona. Moni myös varaa lapsivieraille jotain, mistä tietää heidä erityisesti pitävän. Kyläily tarkoittaa usein myös pientä herkuttelua, joten siksi varmaan on "nälkä".

Vierailija
22/26 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tilanne on poikkeustilanne, ja silloin on ihan oikeasti väliä sillä, montako ruokittavaa suuta perheestä löytyy. Jos minun sisarukseni ylipäänsä hoitaisivat lastani, korvaisin sen heille ilman muuta jotain kautta. Eivät sisaruksetkaan ole itsestäänselvyyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän lapsi ole ikinä hoidossa heillä. Mä olen tosiaan jäänyt kotiin hoitamaan lastani, enkä vaivaa muita. Ei ole mikään itsepäinen periaate, vaan ei ole tullut tarpeen.

Tuo palkka-asia, en tosiaan kadehdi. Mua vaan risoo se, että kaikessa ollaan niin pihejä. Esim. bensarahat mitä minä annan aina heille, jos samalla kyydillä mennään jää heiltä antamatta, jos asia on toisinpäin. Ja olen pyytänytkin, asia vaan "unohtuu" ja sitä myöhemmin naureskellaan, et "hups, taisin unohtaa..." ja oikein odotetaan, että sanon, että "ei sen niin väliä", minkä aina sanonkin. Mä vaan olen tämmönen. En osaa olla ahne tai pihi. Me ollaan lapsesta saakka oltu erilaisia raha-asiossa. Rakastan kyllä siskoani ja hänen lastaan paljon.

Niin ja hoidossa lapsi on mulla tai äidillämme n. kaksi kertaa viikossa. Useimmiten kyllä äidilläni. Äitini on valittanut samasta asiasta mulle, ei niinkään että hän sitä rahaa alkais kinuamaan tai ees tarvis, mut joskus siskoni ja sen mies ovat tosi kiittämättömän oloisia ja motkottavat äidilleni milloin mistäkin, kun on hoidettu "väärin" tai annettu "väärää ruokaa". Mutta se ruoka on ilmaista kuitenkin, tuntuu heiltä unohtuvan.

En mä varmaan ala ees pyytämään niitä eväitä, koska kuten joku mainitsikin, niin samallahan se menee kun itsekin syödään. Ei meidän taloutta se kaada, niin niukka kuin se onkin. Välillä vaan risoo. Ei ole kyse kateudesta, en välitä itse omaisuudesta ja rahasta. Muuten olisin tälläkin hetkellä töissä. Minulla on siis itsellä työpaikka ja aivan kohta on miehellänikin, kunhan valmistuu. :)

Vierailija
24/26 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 15:20"]

Ei meidän lapsi ole ikinä hoidossa heillä. Mä olen tosiaan jäänyt kotiin hoitamaan lastani, enkä vaivaa muita. Ei ole mikään itsepäinen periaate, vaan ei ole tullut tarpeen.

Tuo palkka-asia, en tosiaan kadehdi. Mua vaan risoo se, että kaikessa ollaan niin pihejä. Esim. bensarahat mitä minä annan aina heille, jos samalla kyydillä mennään jää heiltä antamatta, jos asia on toisinpäin. Ja olen pyytänytkin, asia vaan "unohtuu" ja sitä myöhemmin naureskellaan, et "hups, taisin unohtaa..." ja oikein odotetaan, että sanon, että "ei sen niin väliä", minkä aina sanonkin. Mä vaan olen tämmönen. En osaa olla ahne tai pihi. Me ollaan lapsesta saakka oltu erilaisia raha-asiossa. Rakastan kyllä siskoani ja hänen lastaan paljon.

Niin ja hoidossa lapsi on mulla tai äidillämme n. kaksi kertaa viikossa. Useimmiten kyllä äidilläni. Äitini on valittanut samasta asiasta mulle, ei niinkään että hän sitä rahaa alkais kinuamaan tai ees tarvis, mut joskus siskoni ja sen mies ovat tosi kiittämättömän oloisia ja motkottavat äidilleni milloin mistäkin, kun on hoidettu "väärin" tai annettu "väärää ruokaa". Mutta se ruoka on ilmaista kuitenkin, tuntuu heiltä unohtuvan.

En mä varmaan ala ees pyytämään niitä eväitä, koska kuten joku mainitsikin, niin samallahan se menee kun itsekin syödään. Ei meidän taloutta se kaada, niin niukka kuin se onkin. Välillä vaan risoo. Ei ole kyse kateudesta, en välitä itse omaisuudesta ja rahasta. Muuten olisin tälläkin hetkellä töissä. Minulla on siis itsellä työpaikka ja aivan kohta on miehellänikin, kunhan valmistuu. :)

[/quote]

tää oli siis ap!

Vierailija
25/26 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aika usein sinä ja äitisi hoidatte lasta. Selvästi se on se asia, joka sua risoo eikä ruoan tuomattomuus. Sekä se, että siskosi ei mielestäsi ole kiitollinen saamastaan avusta.

Miksi hoidatte niin usein? Onko siskolle työmenoja vai harrastuksia?

Jos sisko ei anna sulle bensarahaa, niin älä sinäkän tarjoa sitä hänen kyydissä oltuasi. Ja sanon kyllä, että en mäkään sisarusten kesken mitään bensarahoja ota enkä anna. Puolin ja toisin autellaan ja kuskataan tarvittaessa ja ei sitä ihan pennilleen lasketa.

Vierailija
26/26 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli te olette äitisi kanssa sopineet hoitavanne lasta kaksi kertaa viikossa. Muista asioista ei sitten voinut siinä samassa sopia. Luulisi, että siinä samassa olisitte keskustelleet ruoka-asiatkin kondikseen. Montako kuukautta/vuotta tämä jatkuu?