Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkälle lomamatkalle allergisen lapsen kanssa?!

Vierailija
14.08.2013 |

Olemme miettineet n. kuukauden mittaista reissua thaimaaseen tms. Lapsemme ovat 1v5kk ja 2v8kk ikäisiä reisssun ajankohdan aikaan.

Vanhempi lapsemme on allerginen maidolle, tulee iho oireita ja maha menee kurallle jos syö maitopohjaisia ruokia yms maitotuotteita. Lisäksi hän on allerginen kaikenmaailman ötökän pistoille, mikä minua tässä siis enemmän mietityttääkin. Esimerkiksi jo pelkät hyttysen pistot saavat hänelle aikaan isoja  patteja. Ja nyt kesällä häntä puraisi paarma korvasta, ohimosta ja silmienvälistä, jonka seurauksena hänen korvansa turposi palloksi ja ohimolle tuli n. 3cm halkaisijaltaan ja 2cm korkea oleva patti ja silmien väli turposi niin että ei lasta tunnistanut omakseen. :(  

Pelkään siis sitä, että minkälaisia elukoita ja ötököitä esim thaimaassa on. Kun lapseni on niin allerginen jo tavan itikoille ja paarmoille niin entä jos häntä siellä sitten joku elukka puraisee... Onko siellä siis paljon pistäviä hyönteisiä tai yleensäkkin mitä mieltä olette asiasta?  Onko kellään kokemuksia? Ja lääkäripalvelut tuollapäin, minkälaiset ovat?  

Emme ole siis mitään lyönytlukkoon vielä. mies haluaisi ehdottomasti lähteä, mutta minua mietityttää tämä asia enkä haluaisi toisaalta ottaa riskiä. Olen myös itse sitä mieltä, että esim viikko pari riittäisi, mutta eräs tuttava maksaisi meille matkan niin siksi nuin pitkä aika. 

Yleensäkin minua hiukan hirvittää lasten kanssa reissaaminen. :D Olimme vanhemman lapsen ollessa 11kk kreetalla ja tuolloin emme tienneet hänen maitoallergiastaan vielä. Ihan ok. meni reissu, mutta poikamme sairastui siellä flunssaan ja oli kuumeessa pari päivä. :/ Hän sairastuu yleensäkkin tosi helposti, jos olemme pitemmän aikaa esimerkiksi vaikka mummolassa. Johtuneeko bakteerikannasta vai mistä mutta todella turhauttavaa..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sanaa. Älkää lähtekö.

Vierailija
2/2 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito tuskin on ongelma, mutta ötökät kyllä. Tosin tässä asiassa kannattaisi ennemmin konsultoida allergialääkärin kuin av-palstan kanssa.

Ja pakkohan tämäkin on sanoa: se on Thaimaahan, ei -seen. Grrrr.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi