Alkavatkohan ihmiset nyt käyttää maskeja?
Itse luulen, että niiden kanssa räplääminen vain pahentaa tilannetta.
Kommentit (88)
Ja sitten joka paikka on täynnä niitä pöpöisiä rättejä😩
Kyllä minä ainakin käytän julkisissa liikkennevälinneissä.
Ulkoilessa en tietenkään käytä ja kaupoissa pyrin käymään hiljaisina aikoina ja pitämään pitkät turvavälit niissä.
Ruokaa on jo keväästä asti tilattu pääasiassa suoraan verkkokaupasta, mikä on pitänyt myös ruokalaskun kurissa, kun ei tule heräteostoksia ruokakaupoissa.
Ei paljo pysty käyttää, ku täällä pikkukylällä hamsterit iskeny kauppoihin :D kertaakaan en ole niitä ehtinyt näkemään hyllyissä.
Miten niin joka paikka täynnä käytettyjä rättejä.
Jokainen on velvollinen viskaamaan suojuksen roskiin, ja sellaista ei heti löydy, laukussa pitää olla pussi käytetyille suojille.
Eihän ihmiset viskaa käytettyjä nenäliinojakaan koskaan kaduille, teille, busseihin ja juniin.
Vai viskaatteko?
En aio lisätä jätevuorta kertakäyttömaskeilla jotka eivät edes suojaa käyttäjää itseään ja sama koskee kangasmaskeja, käyttäjä ei saa niistä suojaa. Huomenna taas linja-autolla töihin ja maskia ei ole eikä tule, en asu myöskään alueella jossa ovat suurimmat tartuntamäärät.
Vierailija kirjoitti:
En aio lisätä jätevuorta kertakäyttömaskeilla jotka eivät edes suojaa käyttäjää itseään ja sama koskee kangasmaskeja, käyttäjä ei saa niistä suojaa. Huomenna taas linja-autolla töihin ja maskia ei ole eikä tule, en asu myöskään alueella jossa ovat suurimmat tartuntamäärät.
Minä suojaan sinua, ja sinä suojaat minua. Mikä siinä on niin monimutkaista?
Vierailija kirjoitti:
Miten niin joka paikka täynnä käytettyjä rättejä.
Jokainen on velvollinen viskaamaan suojuksen roskiin, ja sellaista ei heti löydy, laukussa pitää olla pussi käytetyille suojille.
Eihän ihmiset viskaa käytettyjä nenäliinojakaan koskaan kaduille, teille, busseihin ja juniin.
Vai viskaatteko?
Aika paljon ihmiset viskaavat roskaa ympäristöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis..mutta jos sinä suojaisit vain itseäsi, suojaisit samalla myös muitakin, koska sinulla ei olisi virusta. Kahden maskin sijasta tarvittaisiin vain yksi hengityssuojain.
Tähän saakka maskeja on käyttänyt ainakin Helsingissä noin 1% ihmisistä, lähinnä vanhuksia ja aasialaistaustaisia. Veikkaan, että suosituksen jälkeen noin 10% alkaa käyttämään ja 90% jatkaa elämäänsä kuin aina ennenkin.
Joo aijon huomenna laittaa maskin kun menen sporaan. Töissä laitan myös. Pidin maskia edelliselläkin kerralla kun koronaa oli enemmän.
Kyllä niitä nyt varmaan alkaa näkyä useammalla. Aika moni verkkokauppa myy nyt eioota ja seuraavia maskeja olisi saatavilla syyskuun puolella.
No en ala kun ei täällä ole koronaa, eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Joo aijon huomenna laittaa maskin kun menen sporaan. Töissä laitan myös. Pidin maskia edelliselläkin kerralla kun koronaa oli enemmän.
Jätit siis välillä käyttämättä ja aiheutit osaltasi toisen aallon? 😷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis..mutta jos sinä suojaisit vain itseäsi, suojaisit samalla myös muitakin, koska sinulla ei olisi virusta. Kahden maskin sijasta tarvittaisiin vain yksi hengityssuojain.
Ohiskin tunnustautuu koronahulluksi.
No mä en ainakaan ala käyttää. Kuljen joka päivä bussilla.
-porilainen-
Toivottavasti ainakin ruuhkabusseissa ja junissa.