Miten Isoja perheitä tiedät joissa vain samaa sukupuolta lapsia?
Itse tiedän aika montakin, joissa 4-7 samaa sukupuolta tai että on vain yksi eri sukupuolta. Eli jos haluaa molempia sukupuolia katraaseensa kannattaa varautua aika moneen yritykseen :)
Kommentit (16)
tää ei oo ihan, mutta isäni perheessä oli 9 tyttöä ja 1 poika. Poika syntyi ekana.
Olen itse perheestä jossa 7 poikaa.
siskon miehen perheessä on muistaakseni 12 poikaa...
Omanikäisistä tutuista isoin perhe on 4 pojan. Mummoni perheeseen syntyi aikanaan 9 tyttöä ja sitten poika.
12 lasta, joista 10 on poikia, yleensä on vähän tasaisemmin eri sukupuolia näin isoissa perheissä.
Isoimmat saman sukupuolen sisarussarjat tuttava- ja sukulaispiirissä on max. 4, yleensä vanhemmat luovuttavat jo sen kolmannen jälkeen.
Tuttavaperheellä 6 tyttöä. Itse ovat sanoneet että lasten sukupuolella ei ole väliä ja että se, että heillä on vain tyttöjä, on ollut suurempi ongelma muille.
Meillä ensin poikia viisi ja kuudes on tyttö.
Meidän mökki naapurina oli aikoinaan pariskunta jolla oli 6 tyttöä. Tämän rouvan siskolla taas oli 7 poikaa. Että niin erilailla jakautui lasten sukupuolet.
Mun kaverilla on 7 tyttöä.
Ongelma heillä on se, että ulkopuoliset voivottelevat sukupuolta, että "voi kauheeta kun ei oo poikaa" ja "varmaan haluaisitte edes yhden pojan" jne. Perhe itse ei näe asiaa ongelmana.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 12:55"]
Mun kaverilla on 7 tyttöä.
Ongelma heillä on se, että ulkopuoliset voivottelevat sukupuolta, että "voi kauheeta kun ei oo poikaa" ja "varmaan haluaisitte edes yhden pojan" jne. Perhe itse ei näe asiaa ongelmana.
[/quote]
Niin, ja piti vielä lisätä, että meidän perheessä on 4 poikaa. Kaverin kanssa naureskellaan usein, että mun pitäis vielä pyöräyttää muutama poika, että kaikille hänen tytöilleen riittäis puoliso.... ;D
En tunne juurikaan kovin monilapsisia perheitä, suurimmat perheet tuttavapiirissä on 5-lapsisia. Tiedän yhden perheen, jossa on pelkästään 4 tyttöä ja toisen, jossa on 4 poikaa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 11:01"]
tää ei oo ihan, mutta isäni perheessä oli 9 tyttöä ja 1 poika. Poika syntyi ekana.
[/quote]
Mun äitini perheessä sama, paitsi poika on nuorin.
En itse tunne, mutta Oulun lehdestä luin joskus keväällä perheestä, jossa on seitsemän poikaa Seitsemän veljeksen nimillä eikä tyttöjä ollenkaan. Itse vielä taisivat sanoa, että se ei ollut itsetarkoitus kuin vasta neljännestä eteenpäin, sitä ennen tuli vaan vahingossa ne nimet samoiksi! Aivan uskomatonta, että vielä 7. vauvakin oli poika!
Lapsuudessa meidän kylällä oli perhe, missä oli 7 tyttöä eikä yhtään poikaa. Viimeisen poikayrityksen jälkeen totesivat, ettei kannata.