"kyllä teidän pitää vielä se tyttö tehdä"
Vitsit että suututtaa ja surettaa. Meillä oli rakenneultra pari viikkoa sitten, ja olin onneni kukkuloilla kun kaikki oli hyvin ja niiltä näkymin siis terve poika tulossa! Ennestään meillä on ihana 4-vuotias poika. Olen onneni kukkuloilla, minusta tulee vihdoin kahden ihanan pojan äiti. Tämä kuopus vielä antoi odotuttaa itseään 3 vuotta ennen kuin tärppäsi. Nyt kuitenkin ihmisten idioottimaisia kommentteja kuunnellessa on alkanut vituttaa suoraan sanottuna. "noi voi harmi, ettei se ollut tyttö, nyt et pääse letittelemään hiuksia ja tekemään tyttöjen juttuja". Mitä ihmeen tyttöjen juttuja, miksi minun pitäisi sellaisia päästä tekemään, inhoan sitä paitsi lettien punomista? Tai pahempia "pakko teidän on vielä se yksi tehdä että sen tytön saatte". Mutta kun en halua sitä tyttöä, kun nämä lapset riittävät meille?!
Näitä on kuultu yllättävän monelta tyypiltä (kaikki naisia), enkä osannut yhtään varautua, kun tämä "tyttöjen toivominen" tuli mulle ihan yllätyksenä, itse kun en ole sitä koskaan kokenut.
Minulla on aika laaja tuttavapiiri, ja nämä aivopierujen päästäjät ovat vain tuttavia, ystävät ja sukulaiset eivät (ainakaan vielä).
Onko mullla vastaavia kokemuksia voivotteluista ja typeristä kommenteista, kun perheessä on vain toista sukupuolta? Odotin lähinnä onnitteluja terveestä vauvasta. Yleensä en tälläisia hölmöjä juttuja noteeraa, mutta nyt tuntuu hirmu pahalta. Liekö raskaushormonit asialla, mutta silti. Miksei voi vain keskittyä siihen omaan perheeseen ja omiin pettymyksiin sukupuolesta, ja hyväksyä vaan, että jollekin on ihan sama mitä lapsen jalkojen välissä on? Ärsyttävää. No niin, nyt helpotti kun pääsi avautumaan. :)
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 08:47"]
Mulle on ollut ihan sama, että kumpaa sukupuolta lapset ovat. Toisen raskauteni kohdalla mulla oli sama tilanne: toinen poika syntyi terveenä. Saman kommentin kuulin monesta suusta. Kolmas lapsi olikin sitten tyttö ja se oli kaikille joku merkki, että "nythän teillä on tyttö ja pojat eli lapsiluku täynnä". Eli siis lapsiluku oli täynnä muiden mielestä silloin kun olin synnyttänyt miehelleni sekä tytön että pojan (x2). Sitten alkoin kommentit "ette kai te vaan enää..". JA kyllä! Kyllä me haluttiin vielä lapsia, ei olisi voinut vähempää kiinostaa mitä mieltä muut olivat. Sen olen oppinut, että aina riittää näitä kommentaattoreita. Hyvässä ja pahassa.
[/quote]
Näin meilläkin! Ensin kaksi poikaa, kolmas oli tyttö ja siihenhän sitä olisi pitänyt lopettaa kun vihdoinkin on se tyttö :)
Ei lopetettu :D Sainkin kuulla, että eikö ne piuhat jo pitäisi laittaa kiinni kun noita lapsiakin on jo. Juu en laita kiinni piuhoja vaikka en nyt haluakaan enempää. Tulevaisuudesta ei koskaan tiedä.
pakko todeta että ihankun raskauden alussa ihmiset tekis jonkun valinnan kumpi sieltä tulee tyttö vai poika! siis kuulostaa siltä kun lukee näitä juttuja.. eikö siis anopit yms. ymmärrä/tajua/halua tajuta että sieltä tulee sitä sukupuolta mitä on tullakseen ja sitä ei kauheesti valita..
Pojat ovat helpompia lapsia, jos se lohduttaa yhtään :D
t: kahden pojan ja yhden tytön äiti
Sano suoraan takaisin niin ymmärtävät, esim: "Me emme toivoneet kumpaakaan sukupuolta, mutta jos sinua harmittaa että lapsi on poika, on jollain tuttavalla varmaan tyttölapsia, joihin voit keskittyä."
[/quote]
Seconded!
Eivät nämä nuijat muuten opi. Itsellä ei vielä ensimmäistäkään lasta, mutta ahdistaa älyttömästi nämä sukupuolifanaatikot jo etukäteen. Joskus toivon, että lapsen sukupuolen voisi yksinkertaisesti piilottaa ulkopuolisilta, jotta nämä keskittyisivät siihen lapseen, eikä siihen, kumpaa sukupuolta hän edustaa. (Ei, en aio käytännössä yrittää piilottaa lapseni sukupuolta, tuo on vain toiveunta joka ei tietenkään voi toteutua.)
Sellaista se on. Meillä on kolme tyttöä ja kolmatta ei tehty pojan toivossa vaikka niin moni sitä luuleekin. Neljättä ei aleta edes yrittämään vaikka anopin mielestä olisi suorastaan pakko koska on "vain" tyttöjä. Yhden pojan äiti hehkutti minulle kuinka on onnellinen että sai heti pojan eikä tarvitse tehdä enempää lapsia:)
Lapsia ei saisi edes alkaa tekemään jos haluaa tiettyä sukupuolta. Olen ihan varma että olisimme yhtä onnellisia lastemme kanssa oli ne millainen kokoonpano tahansa. Kolmannesta terveestä lapsestamme olemme erityisen onnellisia koska välissä oli keskenmeno.
Lasten pitää olla toivottuja ja rakastettuja, joka haluaa tietynlaisia lapsia olkoon ilman.
Näiden juttujen pitää vain antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, eikä välittää sen enempää. Ihmiset nyt puhuvat, mitä sylki suuhun tuo ajattelematta sen enempää.
kyselevät/vaativat/ihmettelevät ihmiset ovat röyhkeitä ja moukkia idiootteja, ei niitä lapsia TEHDÄ, niitä SAADAAN.
kuvittelevatko että naiset ovat kuin jotain kahvikoneita (synnytyskoneita), että valitaan napista halutaanko tyttö, poika, kaksostytöt, kaksospojat, kaksoset joissa yksi molempia, kolmoset jne ja sitten se haluttu setti sieltä vaan putkahtaa! :(((
Lapsen sukupuoleen puuttuvat ulkopuoliset kyselijät näyttää olevan ihan lapsisukupuolirasisteja että ei mitään rajaa, vaikka lapsi ei edes olisi vielä syntynyt.
Sano suoraan takaisin niin ymmärtävät, esim: "Me emme toivoneet kumpaakaan sukupuolta, mutta jos sinua harmittaa että lapsi on poika, on jollain tuttavalla varmaan tyttölapsia, joihin voit keskittyä."
[/quote]
siis tämä oli huippu ! Kunpa olisin lukenut tämän silloin kun kaksoset syntyivät, olisin saanut kommentoijat hiljaisiksi.....
Viiden tytön äiti
On luonnollista haluta molempia sukupuolia.
Ensimmäinen lapsi oli poika joten odotin luonnollisesti seuraavasta tyttöä ja niin kävikin. Kolmannesta toivoin tyttöä ja niin tapahtui.
Uskon että useimmat haluaa molempia sukupuolia jos tekee useampia lapsia. Ei siinä ole mitään väärää.
Kyllä näitä kommentoijia löytyy. Minullekin surkuteltiin kovasti, kun kolmaskin lapsi oli poika. Neljäs oli yllättäen tyttö, niin sepäs kovasti riemastutti joitakin, kun "nyt sitten voi lopettaa yrittämisen". No, neljä meille riittää, mutta ei todellakaan sen vuoksi, että "vihdoin se tyttö tuli".
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 08:45"]
Mieheni on toivonut poikamme ja miniän saavan peräkkäin monta poikaa, jotta nämä jatkaisivat lapsentekoa sinne tyttöön asti. Mies rakastaa lapsenlapsiamme ja epäilen hänen haluavan itselleen ikioman jalkapallojoukkueen tai jotain. Pari viikkoa sitten saimme sitten pojantyttären ja paappa on ollut onnesta soikeana. Kävi ostamassa jo vaaleanpunaisen moponkin valmiiksi.
Ei niistä ihmisten kommenteista kannata välittää. Moni taitaa vain omia toiveitaan heijastella sinuun, eikä niillä ole mitään tekemistä sinun lastesi kanssa. Nauti raskaudestasi ja toisesta pojastasi.
[/quote]Tähän piti vielä lisäämäni, että kyllä mies pojantyttären syntymän iltana sängyssä vähän huokaisi, että "mitä jos ne ei enää teekään yhtään lapsia, kun on jo molemmat?" Lohdutin häntä, että sillä, että hänellä riittää sitten enemmän aikaa yksittäiselle lapsenlapselle, jos näin käy.
Varsinkin (meidän) isovanhempien puheet ja toiveet kannattaa ehdottomasti jättää kokonaan kuulematta. Näin olen mieheni kohdalla joutunut toteamaan.
Meillä on kolme poikaa, ja aika vähän olemme joutuneet tuollaisia ihmettelyjä kuuntelemaan. Voi tosin johtua siitäkin, että mieheni on myös kolmepoikaisesta perheestä (ja kovin miesvaltaisesta suvusta muutenkin), joten mehän vain jatkamme perinnettä.
Jos joku on asiaa ihmetellyt, niin olen vastannut meille tulevan tytön vain siinä tapauksessa, että saamme hakea hänet Kiinasta.