Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAkahammas lohkesi lähes kokonaan

Vierailija
13.08.2013 |

En tajua, imeskelin jotain pastillia, kerran puraisin ja hirveä möntti suussa. Nyt isosta hampaasta on jäljellä vain yhdestä sivusta osa. Mitä tuolle enää voi tehdä?? Huomenaamulla olen menossa hammaslääkäriin =(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaan vähänkin on jäljellä kruunua, niin kyllä sen pystyy korjaamaan. Rakennetaanhan hampaita kokoaankin uudestaan.

Vierailija
2/10 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa - tuttua minullekin. Hampaani ovat (perinnöllisesti, valitettavasti) lohkeilevat, kesällä sain takahamaapn halki Läkerol-pastillilla.

Lohdutuksen sana: kyllä se korjattua saadaan - kunnes seuraavan kerran lohkeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi noin pari vuotta sitten. Olin ihan varma että hammas pitää poistaa tai ainakin tehdä juurihoito. Mutta ei, siihen pistettiin joku kehikko ja sitten muovipaikka-aineesta valettiin siihen päälle uusi hammaskruunu. 

Vierailija
4/10 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovilla sen saa korjattua, mutta tosiaan vain kunnes seuraavan kerran lohkeaa. Itsellä on jo lohjennut uudestaan, ja jäljellä on lähes pelkkää muovia. Korjaaminen ei varmaan kovin montaa kertaa onnistu.

Vierailija
5/10 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keraamikruunun laittaisin jos sen vaan saa vielä kiini. Muovi on tyhmintä mitä siihen voi laittaa

Vierailija
6/10 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäys että julkisella eivät laita keraameja

Vierailija
7/10 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 10:59"]

Muovilla sen saa korjattua, mutta tosiaan vain kunnes seuraavan kerran lohkeaa. Itsellä on jo lohjennut uudestaan, ja jäljellä on lähes pelkkää muovia. Korjaaminen ei varmaan kovin montaa kertaa onnistu.

[/quote]

Sitten kun hammasta on jäljellä enää vähän juuressa, tehdään joku kestävämpi ratkaisu. Mulla on yksi tuollainen murheenkryyni ja nyt siinä on keraaminen kruunu. Sen pitäisi kestää paremmin, tosin oli myös aika kallis.

Vierailija
8/10 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lohkesi myös takahammas pastillia syödessä ja halkesi syvyyssuunnassa niin syvälle etteivät millään saaneet kehikkoa siihen kiinni ja lopulta päättivät poistaa koko hampaan. Se olikin juurihoidettu hammas, jonka juurihoito ei ollut kunnolla onnistunut, koska juuret haisivat pahalta. Loppujen lopuksi en ole kyseistä takahammasta mihinkään tarvinnut. Hyvä näin.

Vierailija
9/10 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 10:59"]

[/quote]

Sitten kun hammasta on jäljellä enää vähän juuressa, tehdään joku kestävämpi ratkaisu. Mulla on yksi tuollainen murheenkryyni ja nyt siinä on keraaminen kruunu. Sen pitäisi kestää paremmin, tosin oli myös aika kallis.

[/quote]Juuri jäljellä ei riitä

Vierailija
10/10 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 11:03"]

Keraamikruunun laittaisin jos sen vaan saa vielä kiini. Muovi on tyhmintä mitä siihen voi laittaa

[/quote]

Mulla on ollut takahammas puoliksi muovista jo yli 10 vuotta, ei ole miksikään mennyt. Ei ne aina niin kauhean huonoja ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan