Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuntemuksia sulle aiheuttaa tää uusi aalto?

Vierailija
13.08.2020 |

Olisi kiva saada kuulla tuntemuksia. Erityisesti sellaisilta jotka itse on perusterveitä (koska on itsestäänselvää, että jos on joku riskisairaus alla niin tilanne todella kuumottaa.)

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Henkilökohtaisesti ei erityisiä tuntemuksia. En muutenkaan liiemmin matkustele tai käy yleisötapahtumissa, niin eivät mahdollinen tuleva epidemia-aalto ja sen tuomat rajoitukset juuri vaikuta elämääni. Minulla on pitkäaikaissairaus (MS-tauti), mutta sitä ei luokitella virallisesti riskiryhmäsairauksiin. Aion jatkossakin huolehtia hyvästä käsihygieniasta sekä kaupassa turvaväleistä, kuten olen koko ajan tehnyt.

Nyt kun alan ajatella asiaa, niin kyllä se on mahdollista, että uuden aallon tullessa vieläpä syksyn ja talven pimeyden keskelle, tilanne tulee vaikuttamaan mielialaani. Ehkä tulen olemaan huolissani vanhemmistani ja muista iäkkäistä läheisistäni? Tai ehkä, jos itselleni tulee flunssaoireita, joudun olemaan huolissani, että ne ovat koronavirusta ja että alan saada keuhko-oireita?

Toivon, ettei nyt syksyn mahdollisen uuden aallon myötä taas ala tulla sellaisia hirveitä uutisia maailmalta, kuten keväällä mm. Italiasta. Kyllä ne tekivät surulliseksi.

Minulle jäi mieleen ne Italian armeijan ruumisrekat kun ne hiljaa ajoi jonossa kadulla. Se oli kauheaa. 

Mutta etkö seuraa maailman uutisia, tuo kauheus ja hirveät uutiset jatkuu koko ajan maailmalla, kiertää muissa maissa, joissa ei terveydenhoito ole edes samalla tasolla kuin Italissa. Intia, Etelä- afrikka ja etelä-amerikka. 

Toiselle kommentoijalle jonka tekstiä en saanut lainattua, olen itse miettinyt että maailma tulee kyllä muuttumaan vaikka Suomi tuntuu aika lintukodolle verrattuna muuhun maailmaan. Eilen ylellä sanottiin että voi kestää 4-5 vuotta. Itse olen muuttanut juuri pääkaupunkiseudulta pikkukaupunkiin, siihen oli monia syitä mutta yksi syy oli kyllä korona. En enää uskaltanut tuolla oikein liikkua kun ihmismassaa ja sylkijöitä ja köhijöitä on tungokseen asti lenkkipoluillakin. Olen elänyt aika minimalisesti aikaisemminkin mutta nyt edelleen elämä on minimoitunut.

Kyllä minä ainakin varaudun vielä pahempiinkin aikoihin ja olen järjestellyt elämää sen varalta.

Vierailija
82/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen, että ehdin synnyttää tässä ennen kuin taas tiukennetaan rajoituksia. Tosin nyt on sitten huoli vauvasta. Pitää olla extra varovainen, ettei kukaan meillä saa koronaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolta.

Vierailija
84/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Tämähän oli tiedossa. Turhissa yleisötilaisuuksissa ei ole ollut tarvetta käydä. Kotona on maaseudulla kaikki harrastukset. Ensi vuonna voi olla melko paha tilanne kun ihmiset alkavat syksyllä kokoontua sisätiloihin ravintoloihin, joukkoliikenne ajoneuvoihin yms. muihin tilaisuuksiin. 

Vierailija
85/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, pitäisikö ostaa vielä moottoripyörä, vaikka jo vannoin lopettavani.

Julkisten hinnat kuulemma nousee rajusti, tartuntavaara...

Jo nyt pääkaupunkiseudun lippu vuodeksi maksaa luokkaa 1400 euroa.

Koronakorotuksien jälkeen ollaan varmaan kahdessa tonnissa tai jotain.

Se on valtava määrä rahaa lyhyistä bussikyydeistä. Eihän prätkällä tietysti talvella kuljeta, mutta aika paljon nykyään kun talvet ovat mitä ovat täällä etelässä.

Vierailija
86/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että tämä tulee menemään mönkään koko systeemi.

Uusi normaali on rajat kiinni, ja nyt tarkoitan että asuinalueet aidataan.

Vierailija
87/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan tuntemuksia. Osa ihmisistä kulkee huolettomasti levittämässä mitä lie flunssaansa ja toiset joutuvat sen vuoksi jonottamaan viikon päästäkseen koronatestiin.

Vierailija
88/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

m37v kirjoitti:

Perusterve oon, lukuunottamati verenpainetta joka huitoisi ilman pillereitä liian ylhäällä. En jaksa tärvätä nörtsiä pelkäämiseen.  Se ei parantanne vastustuskykyä. Yksinäisyyden tuottama mielipahennus täyttää sielua sen verran ettei sinne mahjukaan enää koronaressiä. Pelkääminen olisi huonoa seuraa yksinäiselle. Mieluummin elän rauhassa ja ulkoilen hyvässä säässä täälä maalla työtä tehten.

Tiedoksesi, et ole perusterve jos sulla on verenpainetauti. Perusterve on ihminen, jolla ei ole astmaa, sydän-ja verisuonisairauksia (jollainen korkea verenpaine on), diabetesta ym. "sisätautisia" sairauksia. Joku välilevynpullistuma tms. ei ole perussairaus ja sellaisen ihmisen voi luokitella näiltä osin "perusterveeksi".

Vierailija
89/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssan tuntemuksia. Osa ihmisistä kulkee huolettomasti levittämässä mitä lie flunssaansa ja toiset joutuvat sen vuoksi jonottamaan viikon päästäkseen koronatestiin.

Onhan se jätevesissäkin todettu jo helmikuulla! Siitä sun pesuvesikin puhdistetaan. Mut tietenkään ei käsketä keittämään hanavettä, kun sitähän tehdään vain kehittyvissä maissa. Ennenmuinoin oli olemassa kehtysmaita - nyt vain kasvun laki määrää, mitä tehdään:-(

Vierailija
90/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne, että eletään ympäri maailman kehittyneiden hyvinvointivaltoiden viimeisiä hetkiä ennen romahdusta, hyvä ettei ole lapsia.

Vierailija
91/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen, että minulla on enemmän aikaa itselleni. Kuukautisista bussimatkoista ja muista menoista on jäänyt rahaa ja nyt on varaa vähän hemmotella itseään :) 

Olen herkkä luulemaan, että olen taas sairastumassa ja pelkään hieman mennä julkisille paikoille ajatellen sekä muiden ihmisten terveyttä että keväällä saanutta tautiani, joka alkoi niin äkisti, etten tiedä miten olisin selvinnyt esimerkiksi kaupungilta kotiin säilyttäen sekä tajuntani että kunnioitukseni itseäni kohtaan. 

Vierailija
92/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaa toivon, että kaikki ne jotka eivät osaa noudattaa ohjeita ja suosituksia aina ja kaikkialla, eikä vain silloin kun se heille sattuu sopimaan, saisivat tartunnan sellaisena että riittävän vakavia oireita on. Osahan ei opi vielä silloinkaan mutta osa oppisikin jotain yhteiskunnan sääntöjen noudattamisesta.

Vierailija
93/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa aivoon se rajojen kiinnilaittamisen hokeminen ja taivastelu siitä miten ei yhtä kesää voi olla ilman matkoja, festareita ja blaablaablaa. Tiedättekö te jostain että ensi kesään mennessä korona katoaa? Mihin se oikein katoaa ja mihin perustuu väite että ensi kesänä voisi taas matkustella?

Vierailija
94/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kreivin aikaan. Näytti jo hetken siltä että etätyöt loppuisivat

Vierailija
95/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa aivoon se rajojen kiinnilaittamisen hokeminen ja taivastelu siitä miten ei yhtä kesää voi olla ilman matkoja, festareita ja blaablaablaa. Tiedättekö te jostain että ensi kesään mennessä korona katoaa? Mihin se oikein katoaa ja mihin perustuu väite että ensi kesänä voisi taas matkustella?

Onneksi olen matkustanut 50 eri maassa ja vaikka mieli tekisikin lähteä jonnekin niin ei haittaa vaikka en pääsekään. Onneksi on tullut elettyä.

Toivottavasti määrätään ulkonaliikkumiskielto kun pässit ei muuten usko ja jostain kumman syystä haluavat pitkittää tätä. Ei tämä niin mukavaa ole vaikka hyviäkin puolia on paljon.

Vierailija
96/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä tullut yllätyksenä. Mutta silti harmittaa ja turhauttaa. Inhon muutenkin syksyä joten koronasyksy vasta tökkiikin. Vähän pelottaa koko perheen puolesta sillä ei sitä koskaan tiedä kuka sairastaa vakavan koronan ja kuka lievän. Jotenkin alistunut olo. Minkäs teet.

Vierailija
97/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värinää ja kuumotusta.

Tärinää ja tohellusta.

Varautumista.

Nyt on aija myydä asunto Helsingissä ja muuttaa pois perheen kanssa puhtaalle alueelle, Pohjois karjalaan.

Vierailija
98/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten pelottaa ettei pahinta olla vielä nähtykään täällä Suomessa. Tilanne pahee huomattavasti tästä mitä se nyt on. Ja jos tästä koronasta joskus selvitään edes joten kuten niin sen jälkeen talous on lopullisesti kuralla.

Vierailija
99/99 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, että kun vihdoinkin olis taloudellisesti mahdollista matkustella, mihinkään ei voi lähteä. Kyllä, olen itsekäs p*aska.

Sairastuminen pelottaa lähipiirin puolesta, itsestäni en osaa olla huolissani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä