Mikä ihme muoti tää on, että aloitetaan vastaus johonkin viestiin sanalla
kultaseni tms. Tuleeko se jostain muusta kielestä, englannista tms. Mun mielestä alentuvaa ja ärsyttävää. Hyi.
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 09:19"]
kultaseni tms. Tuleeko se jostain muusta kielestä, englannista tms. Mun mielestä alentuvaa ja ärsyttävää. Hyi.
[/quote]
Minä vastasin tuolla sanalla sille, joka kutsui minua typerykseksi...
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 09:19"]
[/quote]
Minä vastasin tuolla sanalla sille, joka kutsui minua typerykseksi...
[/quote]
No mutta sinähän olet typerys rakkaani.
Yök. Tulee kyllä tyhmä ja ankea vaikutelma tällaisten käyttäjistä. Totaalinen turn off.
Tuota kultseni -sanaa käyttävät eritoten AV-mammat, kun asia-argumentit on väittelyssä vähissä. Silloin pyritään halventamaan vastapuoli, kun ei muuta osata.
Mua taas lähinnä naurattaa tämä muoti. Siis ihan niiden käyttäjät naurattaa. Ei ärsytä niinkään, mutta kyllähän tuollaisella saa juuri provosoitua ja ärsytettyä, joka sen tarkoitus kai on, asioista keskustellessa vedetään ns. henkilökohtainen kortti mukaan, saa ihmiset alitajuisesti jatkamaan väittelyä ja puolustamaan näkemystään. Itse vetäydyn aina keskustelusta näiden "kultaseni"-tyyppien kanssa, koska sen käyttö kertoo ihmisestä paljon eikä vaan nappaa.
Kun keskusteluissa huomaa, että onkin itse väärässä tai joku toinen perustelee paremmin, on hyvä vetää kultaseni-kortti käyttöön. Yrittää sillä alentaa toista, jotta se tarttuisi siihen, eikä huomaisi argumentoinnin aukkoja :9
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 10:11"]
Tuota kultseni -sanaa käyttävät eritoten AV-mammat, kun asia-argumentit on väittelyssä vähissä. Silloin pyritään halventamaan vastapuoli, kun ei muuta osata.
[/quote]
näin. Tulee mieleen huonosti koulutettu ihminen, jolla ei ole tietoa asiasta. Silloin voi käyttää tuota, niin vastapuoli voi erehtyä luulemaan olevansa heikoilla.
Tarkoitus noiden käyttäjillä on nimenomaan olla alentuva. Ärsyttää, vittuilla.
Voi kulta pieni, mene kysymään tätä jostain muualta kuin täältä, vaikka opettajaltasi.