Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet silmälasit

Vierailija
13.08.2013 |

kauanko uusiin laseihin tottuminen vie aikaa? Nämä olleet vajaan viikon ja tuntuu että eivät "istu" päähän edelleenkään. Silmiä hiukan särkee ja näkymä ei ole luonnollinen. Liian voimakkaat eivät ole koska edellisistä ihan hyvistä kylläkin otettiin hiukan voimakkuuksia pois. Jokin hajataittoon liittyvä arvo tosin lisääntyi. Sinnittelenkö vielä tovin vai joko kävelen takaisin lasiliikkeeseen?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasin puolisen vuotta sitten uudet lasit, jotka eivät vieläkään istu. Aluksi en nähnyt niillä hyvin, ja lasit eivät istuneet ja kävinkin niistä valittamasta heti. Ensiksi väänneltiin laseja ja vasta toisella kerralla tajusivat katsoa, että olivat jotenkin saaneet laseihini väärän vahvuiset linssit. No sen jälkeen näen hyvin, mutta kehykset eivät edelleenkään istuneet.

Nyt puolen vuoden jälkeen olen käynyt väännättämässä näitä lähemmäs 20 kertaa (ihan oikeasti!) siellä liikkeessä (nenätyynyjä on vaihdettu useaan eri malliin ja kehyksiä väännelty ties miten). Olen yrittänyt sanoa, että näissä laseissa on jotain vikaa, sillä ostotilanteessa sovittelin kehyksiä päähän kauan ja optikko oli touhua valvomassa ja hänen mielestään nämä istuivat kasvoihini.

Nyt viimeksi kehtasivat sanoa, että kannattaisi ostaa ensi kerralla kehykset jotka istuvat :O Enkai olisi kuluttanut 600 euroa silmälaseihin (joka on tässä elämänvaiheessa minulle suuri summa), jos kehykset eivät mielestäni olisi istuneet! Kyseinen liike on yksityinen tampereelta, ei mikään halpaketju. Silmälasit ovat metallisangoilla (jollaisia kaikki aiemmat käyttämäni kehykset ovat aina olleet)

Olen siis käyttänyt silmälaseja ihan lapsesta asti, eli kysymys ei ole siitä etten olisi tottunut laseihin. Kaikki aiemmat kehykset ovat aina pienen totuttelun jälkeen lopulta tuntuneet niin luonnollisilta, että niiden olemassaolon on suorastaan unohtanut, eikä niitä ole ikinä tarvinnut käydä väännättämässä kuin korkeintaan pari kertaa.

Onko kukaan muu joutunut taistelemaan optikkoliikkeiden kanssa tässä asiassa ja saanut uudet silmälasit? Kai silmälaseissa pitää olla joku takuu, jos ne eivät millään istu?

Vierailija
2/14 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 09:32"]

Tarkoitin "istumiselle" sitä että en näe luonnollisesti. Muuten toki sopivat päähäni kuin kiikarit hirvelle ;-) Tietysti asiaan voi vaikuttaa sekin, että olen iltaisin pitänyt myös vanhoja laseja, joissa hitusen eri voimakkuudet. No, pidän nyt vielä viikon koko ajan näitä ja seuraan tilannetta.

[/quote]

Virhe! Ei saa pitää vanhoja laseja vaan aamulla heti ekaksi uudet päähän ja illalla lasket ne pois. Muutoin ei silmät totu. N. viikossa pitäisi tottua, mutta nyt olet käyttänyt siis uusia ja vanhoja rinnan. Kokeile muutama päivä pelkästään uusilla. Jos edelleenkin näyttää oudolta, käy optikon/lääkärin juttusilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkymä ei ole luonnollinen tarkoittaa mun mielestä sitä, että jotain on oikeasti vialla. Mene ihmeessä mahdollisimman pian optikolle. Mä sain uudet lasit, joissa on mummonäkökin mukana ja totuin heti. Maailma oikein kirkastui kun sain uudet lasit, joten tuntuu oudolta, että sun pitäs totutella laseihin noin kauan kun kuitenkin kyseessä ei ole sun ekat lasit.

Vierailija
4/14 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tehtiin sama, eli vähän miinusta pois ja jotain muuta pientä säätöä ja monta päivää kompastelin portaissa, mutta reilun viikon päästä alkoivat tuntua omilta. Ainoastaan sanka painaa ja silti valuvat nenältä, ei oo saatu säädettyä hyväksi vaikka useamman kerran kävin. Uusissa myös isommat linssit, että sekin vaikeutti sopeutumista.

Vierailija
5/14 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasit tuntuu heti hyviltä jos on hyvät, tottakai menet takaisin liikkeeseen ja ne väännetään oikeaan muotoon jne

Vierailija
6/14 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 09:26"]

Minulla tehtiin sama, eli vähän miinusta pois ja jotain muuta pientä säätöä ja monta päivää kompastelin portaissa, mutta reilun viikon päästä alkoivat tuntua omilta. Ainoastaan sanka painaa ja silti valuvat nenältä, ei oo saatu säädettyä hyväksi vaikka useamman kerran kävin. Uusissa myös isommat linssit, että sekin vaikeutti sopeutumista.

[/quote]

Miksi te suosutte maksamaan laseista jotka ei pysy päässä?? Ihan hullua, uudet ilmaiseksi jos ei nykyiset sovi päähäsi.

Vierailija
7/14 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin "istumiselle" sitä että en näe luonnollisesti. Muuten toki sopivat päähäni kuin kiikarit hirvelle ;-) Tietysti asiaan voi vaikuttaa sekin, että olen iltaisin pitänyt myös vanhoja laseja, joissa hitusen eri voimakkuudet. No, pidän nyt vielä viikon koko ajan näitä ja seuraan tilannetta.

Vierailija
8/14 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 09:29"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 09:26"]

[/quote]

Miksi te suosutte maksamaan laseista jotka ei pysy päässä?? Ihan hullua, uudet ilmaiseksi jos ei nykyiset sovi päähäsi.

[/quote]

ostaessa ei aina huomaa tuota päässä pysymistä kun niitä kokeilee vain hetken. Ajan kanssa sitten voivat painaa sieltä sun täältä vaikka niitä olisi kuinka säädetty ja väännelty. Yksien lasien kanssa juoksin ainakin viisi kertaa liikkeessä ennen kuin alkoivat tuntua hyviltä. Kaikki myyjät eivät edes osaa katsoa lasien istuvuutta kunnolla.

Vierailija
9/14 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sangat ei istu päähän, niin siihen ei totu vaan ne alkavat vain häiritä enemmän.

Uusiin linsseihin minä ainakin olen tottunut parissa päivässä, patisi kerran kun linssit oli valittu väärin ja parin viikon jälkeen tilattiin uudet.

Vierailija
10/14 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vähän vaihteleekin.

Minä totun uusiin laseihin varttitunnissa. Mutta mun lasit onkin vain -1,75. Mun miehelläni menee pari päivää uusiin laseihin totuttelemisessa ja silloin samoja laseja ei pysty pitämään koko päivää. Asiaan saattaa vaikuttaa, että hänen lasiensa vahvuudet ovat -7--10. Minä otan pois ja panen päähäni laseja monta kertaa päivässä, joten silmät ova tottuneet muutoksiin; mies taas pitää niitä lähestulkoon yölläkin eikä sellaisiin muutoksiin kukaan tottuisikaan.

Jos linsseissä on virhe eli linssin polttopiste on väärässä paikassa, voi uudet lasit saada ilmaiseksi ja kannattaa hakeakin, sillä ei siihen totu. Jos sen sijaan on tullut valittua väärä pokamalli - sellainen, joka ei istu päähän, pysy päässä, asetu sopivalle korkeudelle tms - moka on ihan oma ja lasku myös: olisi kannattanut katsoa peiliin ja tunnustella vähän pokia valitessa.

Vierailija
11/14 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että jos olen testissä "nähnyt" väärin kuvat. Esimerkiksi kirjaimet mukamas vihreällä pohjalla paremmin kuin punaisella jne ja tämän vuoksi minulle tehty vääränlaiset linssit. Seuraan tilannetta pari päivää. Miinusta näissä on vain 1.75.

ap

Vierailija
12/14 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista että silmällä kestää tottua. Varsinkin jos on selvää muutosta. ja kehyksiä voi säätää loputtomasti. maksutta. vaikka olen kuullut että jotkut velottaa. mikä on törkeää! 

ex-optinen myyjä

Vierailija
13/14 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät istu päähän, niin optikko voi säätää niitä. Jos silmiä särkee ja näkymä ei ole luonnollinen, niin kuulostaa minusta siltä, että kannattaisi mennä kipin kapin sen optikon juttusille, joka lasit teki.

Vierailija
14/14 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aivan liian suuret kehykset. Ei sitä huomaa vasta kun on kotona uusien kanssa. Miinusta -7. Tosin myyjäkin olisi voinut valistaa ettei näillä miinuksilla,tuollaisia kehyksiä. Hänestä ne oli ihanat. Ei sinne päinkään. Onneksi on 3 kk takuu. Haen uusia. Kehykset vaan tuntuu olevan liian suuria joka paikassa. Ihme muoti. En suostu. Hintakin on 800 e että sopivat lasit pitää löytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme