Onko ylireagointia pestä hedelmät astianpesuaineella ja lämpimällä vedellä?
Jos alkuperä riskimaissa, eikä voi oikein kuoria? Esim. luumut, nektariinit, persikat jne?
Kommentit (26)
Pesuaineita ei suositella tuollaiseen käyttöön.
Eiköhän täällä olisi väestö laonnut jo ihan kokonaan, jos tuo olisi vaarallista.
Miksei voi muka kuoria?
Meillä on kuorittu kaikki hedelmät. Nyt myös kotimaiset omenat.
Mä pesen kaikki. Luonnollisesti huuhtelen ne hyvin. Monet eivät ymmärrä miten jotkut ihmiset ovat saastaisia, olin juuri Sellossa eläinkaupassa, neiti aivasti käsiinsä ja jatkoi palvelua pesemättä käsiään. Tuo on jo normaalioloissa kuvottavaa.
Olen aina pessyt hedelmät torjunta yms aineiden takia niin. Varsinkin viinirypäleet.
Olen oppinut, että tiskiainetta suositellaan siihen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän täällä olisi väestö laonnut jo ihan kokonaan, jos tuo olisi vaarallista.
Meinaatko, että väestössä yleensäkin olisi tämmöisiä heldelmän hinkkajia?
Myös ne kuorittavat pitää pestä ensin.
Ei koronan takia vaan muiden aineiden.
Kannattaa liottaa ne desinfiointi aineessa, lähtee sitkeimmätkin pöpöt 👍
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pessyt hedelmät torjunta yms aineiden takia niin. Varsinkin viinirypäleet.
Olen oppinut, että tiskiainetta suositellaan siihen käyttöön.
Suotta sinä liikaa näet vaivaa niiden viinirypäleiden pesemiseen, sillä ohuen kuoren vuoksi niitä torjunta-aineita yms. on myös siellä kuoren alla. Kannattaa syödä vain harvoin viinirypäleitä.
Minä pesen keräämäni mustikat pesukoneessa 95-asteessa jotta varmasti ovat puhtaita.
Vierailija kirjoitti:
Minä pesen keräämäni mustikat pesukoneessa 95-asteessa jotta varmasti ovat puhtaita.
Valkopyykin seassa? :D
Vierailija kirjoitti:
Farkkupyykin seassa puhdistuu ja samalla vaatteet pitää värinsä. Kannattaa kokeilla myös kangasmaskien kanssa.
Viinirypäleet liotan yön yli vähintään 40 % alkoholissa (makuja vaihdellen) . Maistuu vihannekset teineillekin näin. Sama onnistunee muillekin pehmeäkuorisille sesongin herkuille.
Minä pesen hedelmät etikkavedellä.
Hajusteetonta, luontoon hajoavaa tiskikoneita käytän. Olen pessyt sillä ulkolaiset hedelmät aina. Niiden pinnalla voitolla muutakin kuin koronaa, usein esim linnunkakkaa, torakoiden jätöksiä, jne.
Jahas, aivot luki taas väärin tuon otsikon, luulin et siinä luki "onko ylireagointia pestä astianpesukoneessa hedelmät"
Ei, itse pesen ainakin appelsiinin kuoren fairylla koska kun sitä leikkaa, kuoressa olevat myrkyt siirtyvät veitsestä hedelmälihaan.
On. Käsistäsi saattaa tarttua corona tai flunssa hedelmiin. Käytä astianpesukonetta. Energy-pesuohjelmalla tietysti.
Kiinassa mainostettiin fairya juuri tuohon tarkoitukseen, kun en kieltä ymmärrä, niin en tiedä, oliko kyse nimenomaan käsitiskiaineesta vai saman perheen tuotteesta, joka on tarkoitettu vihannesten ja hedelmien pesuun.
Ei säily pinnoilla niin pitkään