Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ylireagointia pestä hedelmät astianpesuaineella ja lämpimällä vedellä?

Vierailija
13.08.2020 |

Jos alkuperä riskimaissa, eikä voi oikein kuoria? Esim. luumut, nektariinit, persikat jne?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi muka kuoria?

Meillä on kuorittu kaikki hedelmät.  Nyt myös kotimaiset omenat.

Viinirypäleet kanssa, puolukoiden kuorimiseen menee vähän enemmän aikaa mutta so what, hiirihän on voinut pissiä niihin

Vierailija
22/26 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryöppääminen riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi astianpesuaineella ei voisi pestä vaikka tomaattia, siis jos käyttää ihan vähän pesuainetta ja sitten huuhtelee niin hyvin, ettei sitä ainetta jää yhtään tomaattiin. Samalla tavallahan astinpesuaineella pestyt astiat on kosketuksissa ruokaan ja niissäkin voi olla vielä sitä astianpesuainetta ja astianpesukoneen pesuaineethan vasta myrkyllisiä onkin.

Vierailija
24/26 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi astianpesuaineella ei voisi pestä vaikka tomaattia, siis jos käyttää ihan vähän pesuainetta ja sitten huuhtelee niin hyvin, ettei sitä ainetta jää yhtään tomaattiin. Samalla tavallahan astinpesuaineella pestyt astiat on kosketuksissa ruokaan ja niissäkin voi olla vielä sitä astianpesuainetta ja astianpesukoneen pesuaineethan vasta myrkyllisiä onkin.

Niin, jotkut vielä laittavat tiskirätin sinne tiskikoneeseen, tai jos joku kippo on kääntynyt nurin niin korkeintaan se yksi astia huuhdotaan uudestaan. Mutta luulisi molemmissa tapauksissa jäävän jonkin verran pesuainevettä vielä viimeiseen huuhteluun.

Eikö sitruksetkin neuvota pesemään käsitiskiaineella jos kuorta meinaa käyttää?

Toki etikkaa tai ruokasoodaa luulisi olevan turvallista käyttää.

Vierailija
25/26 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen sitrukset yleensä fairyllä, mutta en muita hedelmiä. Sitrusten kuoressa on usein jotain pahaa makua, jos niitä ei pese kunnolla. 

Vierailija
26/26 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona säilyy tutkimusten mukaan pinnoilla tartuttamiskykyisenä enintään 72 tuntia.

Minä pesen kaupasta tulleet kasvikset vain  vedellä ja kuivaan pyyhkeeseen, jotta ne säilyvät paremmin. Joitakin saatan upottaa ennen syömistä hetkeksi kiehuvankuumaan veteen. Muuten käytän aikaa tuhoamaan virusta eli kun kasvis on ollut kotona tarpeeksi kauan, niin sen voi syödä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä