Onko ylireagointia pestä hedelmät astianpesuaineella ja lämpimällä vedellä?
Jos alkuperä riskimaissa, eikä voi oikein kuoria? Esim. luumut, nektariinit, persikat jne?
Kommentit (26)
Mä en ymmärrä miksi astianpesuaineella ei voisi pestä vaikka tomaattia, siis jos käyttää ihan vähän pesuainetta ja sitten huuhtelee niin hyvin, ettei sitä ainetta jää yhtään tomaattiin. Samalla tavallahan astinpesuaineella pestyt astiat on kosketuksissa ruokaan ja niissäkin voi olla vielä sitä astianpesuainetta ja astianpesukoneen pesuaineethan vasta myrkyllisiä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi astianpesuaineella ei voisi pestä vaikka tomaattia, siis jos käyttää ihan vähän pesuainetta ja sitten huuhtelee niin hyvin, ettei sitä ainetta jää yhtään tomaattiin. Samalla tavallahan astinpesuaineella pestyt astiat on kosketuksissa ruokaan ja niissäkin voi olla vielä sitä astianpesuainetta ja astianpesukoneen pesuaineethan vasta myrkyllisiä onkin.
Niin, jotkut vielä laittavat tiskirätin sinne tiskikoneeseen, tai jos joku kippo on kääntynyt nurin niin korkeintaan se yksi astia huuhdotaan uudestaan. Mutta luulisi molemmissa tapauksissa jäävän jonkin verran pesuainevettä vielä viimeiseen huuhteluun.
Eikö sitruksetkin neuvota pesemään käsitiskiaineella jos kuorta meinaa käyttää?
Toki etikkaa tai ruokasoodaa luulisi olevan turvallista käyttää.
Mä pesen sitrukset yleensä fairyllä, mutta en muita hedelmiä. Sitrusten kuoressa on usein jotain pahaa makua, jos niitä ei pese kunnolla.
Korona säilyy tutkimusten mukaan pinnoilla tartuttamiskykyisenä enintään 72 tuntia.
Minä pesen kaupasta tulleet kasvikset vain vedellä ja kuivaan pyyhkeeseen, jotta ne säilyvät paremmin. Joitakin saatan upottaa ennen syömistä hetkeksi kiehuvankuumaan veteen. Muuten käytän aikaa tuhoamaan virusta eli kun kasvis on ollut kotona tarpeeksi kauan, niin sen voi syödä.
Viinirypäleet kanssa, puolukoiden kuorimiseen menee vähän enemmän aikaa mutta so what, hiirihän on voinut pissiä niihin