Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ja lasten tapaaminen

Vierailija
12.08.2013 |

Pitääkö tapaamisista pitää kiinni vaikka lapsi ei vanhemman luokse haluaisi mennä? (Jos siis mitään väkivaltaa tms ei ole taustalla) Minkä ikäinen on mielestäsi tarpeeksi iso itse päättämään milloin menee etävanhemman luo? Löytyisikö tästä jopa jotain suosituksia, ohjeita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotias saa itse päättää. 10-vuotiasta kuunnellaan ikätason mukaisesti. Eli alle 12-vuotiaan kohdalla pitäisi keskustella asiasta lastensuojelun kanssa ja selvittää tilannetta.

Vierailija
2/7 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 19:31"]

12-vuotias saa itse päättää. 10-vuotiasta kuunnellaan ikätason mukaisesti. Eli alle 12-vuotiaan kohdalla pitäisi keskustella asiasta lastensuojelun kanssa ja selvittää tilannetta.

[/quote]

Mihin tämä perustuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotiasta kuullaan mutta 12 v ei päätä!

Vierailija
4/7 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etävanhempi voi hakea käräjäoikeudesta täytäntöönpanon ja lähivanhempi saa uhkasakon. Jollei tapaamiset toteudu lähi joutuu maksamaan sakon.

Vierailija
5/7 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 19:39"]

Etävanhempi voi hakea käräjäoikeudesta täytäntöönpanon ja lähivanhempi saa uhkasakon. Jollei tapaamiset toteudu lähi joutuu maksamaan sakon.

[/quote]

Olisko tästä jotain faktaa?

Vierailija
6/7 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle juristi aikanaan sanoi, että 12-vuotias saa päättää. Ihan yksiselitteinen asia. 13-vuotias oli meidän lapsi kun oli riitaisa ero eikä halunnut mennä isälleen yökylään, koska isä asui uuden naisensa kanssa. Eikä ole mennyt sen jälkeen. Neljä vuotta sitten tapahtui.

Vierailija
7/7 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 19:39"]

[/quote]

Olisko tästä jotain faktaa?

[/quote]

Löytyy laista, googlaa tapaamisten täytäntöönpano

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä