Tarjoilija: "Maistuiko?" Voisitko vastata näin:
"Maistui, muttei hyvältä." Onko mielestäsi epäkohteliasta vai vitsikästä?
http://www.hs.fi/kuukausiliite/a1305702819712 (Lainaus on poikien edesmenneestä isästä.)
Kommentit (24)
Mitä tuohon ap:n esittämään kysymykseen pitäisi sitten vastata, jos ei ole pitänyt ruuasta? Kaikki ravintolaruoka kun ei vain ole hyvää, ihan syötävää kylläkin.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 21:08"]
Mitä tuohon ap:n esittämään kysymykseen pitäisi sitten vastata, jos ei ole pitänyt ruuasta? Kaikki ravintolaruoka kun ei vain ole hyvää, ihan syötävää kylläkin.
[/quote]
No vaikka että "oli vähän liian mausteista minun makuuni", tai että "itse pidän enemmän raaemmasta lihasta, mutta ihan hyvää oli muuten."
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 19:35"]
Hmmm... olen kyllä monta kertaa miettinyt antavani palautetta keittiöön (ja pari kertaa olen antanutkin) mutta se jotenkin sotii tyhmiä kohteliaisuussääntöjä vastaan ja toisaalta ei viitsi vaivautua selittämään ja perustelemaan, koska tarjoilija kysyy vain, koska sen täytyy sitä kysyä ja odottaa, että siihen vastataan kyllä kiitos. Mikään palaute ei tule menemään keittiöön asti.
[/quote]
väärin. Kyllä meillä ainakin keittiö saa sekä negatiivista että positiivista palautetta päivittäin tarjoilijoiden välityksellä.
Miksiköhän se halusi loata kuolleen isänsä maineen?