Onko oikein pilkata asperger, adhd tai cp-vammaista ihmistä?
Kommentit (25)
Ei se ole oikein, mutta ihmiset ovat ihmisiä.
Meillä aspergerin sanallinen ruoska sivaltaa erittäin nopeasti ja uppoutuu syvälle, jos joku häntä mollaa. On onneksi sinut itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei koske kaikkea ihmisyyttä. Demonit erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vaasassa ei ainakaan ole. Siellä erilaisuudesta kiusataan ihan rohkeasti.
Vaasassa kelpaa ihan fyysinen sairauskin pilkan kohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koske kaikkea ihmisyyttä. Demonit erikseen.
Samaa mieltä. Se että joku kiusaa vammasta, vaatii kyllä pahuuden kosketusta.
Ei ole oikein pilkata ketään.
Pilkkaaminen perustuu yleensä epäolennaisuuksiin, ja pilkkaaja epäsuorasti vähättelee kaikkia, joilla on se sama ominaisuus, jota pilkkaa yhdessä ihmisessä.
Olkaa ihmisiksi - käyttäytykää hyvin!
Jos pilkkaaja on itse jäänyt kehitykseltä lapsen tasolle, ehkä olisi reiluinte tutkia onko aivoissa vikaa vai onko "vain" persoonallisuushäiriö. Jos on jokin synnynnäinen vika, ei tällaiselle henkilölle voi laittaa täyttä moraalista vastuuta.
Miksi sinun pitää edes kysyä, onko pilkkaaminen oikein? Eikö sinulla ole minkäänlaista omaa moraalia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitää edes kysyä, onko pilkkaaminen oikein? Eikö sinulla ole minkäänlaista omaa moraalia?
Hän varmistaa kaverilta. Lampaat tekevät näin.
”Ihan Normaalia!” ”Kaikki ihmiset näin tekevät!”
Noin 90% tuttavistani juoruilee ja pilkkaa minua. Se tuntuu kamalalta! Itse en puhu kenestäkään pahaa. Minulla on ADD ja Aspergerin oireyhtymä.
Lopettakaa hyvät ihmiset erilaisten ihmisten arvostelu! Olen huomannut, että pahinta kiusaamista tapahtuu, kun kiusaajalla itsellään on mielenterveydellisiä ongelmia, ja Aspergeniä (ei ole mielenterveydellinen sairaus, vaan aivoperäinen erilaisuus) haukkuessa yritetään ”peittää se oma hulluus”. Surullista!
Vain persuja ja whitetrash-väkeä saa ja pitääkin pilkata.
Miksi Vaasahullu ei lähde Vaasasta jos siellä kiusataan. Säälittävä jankuttaja.
Pilkka on leikinlaskua, joka loukkaa kohdettaan.
Loukkaaminen on aina väärin. Varsinkin silloin kun voi nähdä että toista sattuu tai jos hän itse ilmoittaa niin. Tässä tilanteessa viisas pyytää anteeksi kun taas tyhmä syyttää loukattua huumorintajuttomuudesta.
Mitäs sitten teet, jos se pilkan kohde ottaa maasta kivenmurikan ja heittää sillä teitä päähän? "Yhyy yhyyy, poliisi, toi heitti kivellä!"
Säälittävä AP.
Assit ovat huumorintajuttomia, joten varmaan voi.
Vaasassa ei ainakaan ole. Siellä erilaisuudesta kiusataan ihan rohkeasti.