Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdatteko tyttövauvan

Vierailija
15.07.2006 |

kakkavaipan heti? Meillä vastasyntynyt pikkuneiti, joka kakkaa JATKUVASTI. Joka syötön jälkeen, syöttöjen välillä, jopa kesken sikeintä untaan.. toistakymmentä kertaa vuorokaudessa helpostikin. Minulla on aiempaa kokemusta vain pojista, joten olen mm. virtsatieinfektioiden pelossa toistaiseksi vaihtanut vaipan aina välittömästi, kun olen huomannut kakan tulleen, mutta toisaalta tuntuu ihan älyttömältä herättää toista kesken unien vaipanvaihdon takia.. miten te muut toimitte?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii vaihtaa sitten kun herää.

Paitsi jos tosiaan siitä näyttää kärsivän ja saa jotain ihottumaan tms.

Vierailija
2/9 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenhoitaja sanoi, ettei pelkällä maidolla syötetyn vauvan vaippaa tarvitse yöllä vaihtaa joka kerta. Meillä se toimi, vauva nukkui paremmin, kun ei joka kerta herätetty vaipanvaihdolla ja ihokin pysyi kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuntuu, että tytöllä kakkaa on herkemmin joka välissä ja pelottaa, että tulee jotain tulehduksia.. Siksi siis nyt olen herkemmin vaihtamassa, ja tytön kakkausvauhdilla vaippoja kuluukin ihan järkyttävät määrät. Vaan onko se tuon maitokakan kanssa niin nuukaa? Tyttöjen äidit, ottakaapa kantaa! =)

ap

Vierailija
4/9 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään tulehduksia tai vaippaihottumaa ei ole ollut.

Vierailija
5/9 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä yöt ei ole ongelma, nukahdan yleensä itse välittömästi kun saan lapselle rinnan suuhun eli en edes huomaa, jos kakkaa öisin, ennen kuin aamulla, mutta kun tämä neiti pöräyttelee päivisinkin kesken unien.. Lähinnä nyt mietin tuota vti-asiaa, onko jollain faktaa aiheesta? Ja joo, tiedän että kyllä tämä tahti tästä tasoittuu, mutta juuri nyt tuntuu hurjalta tämä jatkuva kakkavaipanvaihto... Esikoinen kakkasi paljon, mutta ei NÄIN paljon. =)

ap

Vierailija
6/9 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtanut muutenkaan vaippaa kun vauva nukkui, sitten vasta kun heräsi. Ei ole ollu ihottumaa eikä tulehduksia. Tyttö nyt 2v.

Vierailija
7/9 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho menee vauvalla herkästi rikki ja/tai alkaa punoittamaan, jos on kakka kauan ihoa vasten. Meillä riitti varttikin kakkavaipassa, että iho oli rikki. Tytöltä sitä vasta onkin vaikea putsata peppua, johon kakka on kuivunut. Kaikki poimut tarkasti putsattava, jotta ei iho rikki mene.

Meilläkin tyttö kakkasi tiheästi ja vaippaa vaihdettiin ja vaihdettiin - yölläkin kakat pois, jotta ei tarvitse seuraavaa viikkoa rikkinäistä ihoa hoitaa. Eikä siinä hajussa olisi kukaan voinut nukkuakaan. Kyllä se kakkaaminen siitä rauhoittuu.

Vierailija
8/9 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä pöpöjä on AINA siellä alhaalla- siis jo pierun mukanahan ne pöllähtää. ja tämä asia on puitu lastenlääkärin kanssa kun me olimme varmoja että meidän lapsella vti vaipanvaihdon hitauden takia.

onko se lapsi muuten ok? siis 20 kakkaa päivässä viittais allergiaan jos on jotain tuskasuutta tai muuta oiretta.

Vierailija
9/9 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä kakkaustahti on ihan ok, etenkin jos kakka normaalin keltaista ja miedon tuoksuista. Lapsi tosi rauhallinen, syö ja nukkuu hyvin, ei juuri itkeskele, eli allergiaa en epäile. Ikääkin tosin pari viikkoa vasta.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi