Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa harrastusta 14 v. pojalle

Vierailija
12.08.2020 |

Urheiluharrastus loppui, eivät saaneet enää joukkuetta kasaan. Nyt korona-keväänä on oltu vain kotona. Mietitään nyt yhdessä, mitä hän voisi alkaa harrastaa. Sen pitää siis olla sellaista, minkä pystyy aloittamaan 14-15-vuotiaana. Kaikki voimistelut, jääkiekon ja jäätanssin saa unohtaa, kun ei niissä ole aloittelijoiden ryhmiä tuossa iässä. Mikä olisi kiva harrastus, joka maksaa alle 2000€ /vuosi?

Kommentit (285)

Vierailija
21/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vanhassa lajissa joukkuetta olisi missään lähipaikkakunnalla? Vai haluaako nimenomaan vaihtaa lajia?

Mä mietin myös, eikö seuran vaihto tule kysymykseen? Meillä tehtiin näin, kun tyttären vanha joukkue hajosi. Treenimatka piteni, mutta sai jatkaa pelaamista.

Vierailija
22/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota noin. Eikö ihmiset itse valitse harrastuksensa?

Vai onko poika vege? tatiivinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ehdotti sellaista harrastusta jossa tarvitaan pari, jotta se on mukavaa ja motivaatio säilyy. Onko harrastuksen pakko olla urheilua? Ehdotan valokuvaamista ja kuvien muokkaamista. Siinä kehittyy nopeasti ja sitä voi opiskella melkein kaikkialla ja esim verkossa ja lisäksi siitä voi saada ammatin jo oikein siitä innostuu,

Vierailija
24/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota noin. Eikö ihmiset itse valitse harrastuksensa?

Vai onko poika vege? tatiivinen.

Älä jaksa mollata ihmisiä, joista et tiedä mitään. Mua niin ärsyttää kaikilla keskustelupalstoilla vihamielinen asenne, lyttääminen, haukkuminen. Mä aioin tulla kertomaan, että aloitin partion vasta 6 v. sitten kun olin yläkoulun 8.lk ja ollu kiva harrastus, koska porukkaan helppo mennä mukaan. Mut tähänkin tulee varmaan alapeukut ja kommentti, miten ääliö mä oon.

Vierailija
25/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 14 vuotias maastopyöräilee. Täällä on hyvin paljon reittejä joihin pääsee ja se on tosi hyvää kropan hallintaa kun ajelee polkuja. Poika ajelee välillä isänsä ja minun kanssa, välillä 1-2 kaverinsa kanssa ja reitit saattavat olla jopa 40 km pitkiä. Myös lapissa esim. Ylläksellä on hienot reitit. Koko perhe on innostunut tästä lajista.

Melominen on toinen hänen harrastuksensa ja vettä riittää myös hyvin. Isä, sisko ja yksi kaveri lähtevät kavereiksi ja minä pääsen kuskiksi jos tarvii.

Vaeltamaan poika lähtee myös mielellään perheen ja kavereiden kanssa. Kavereiden kanssa ovat usein metsässä yötä talvellakin ja vaeltavat 30-50 km matkoja. Pojat ovat myös partiossa, jossa on omia kilpailuitaan.

Vierailija
26/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ehdotti sellaista harrastusta jossa tarvitaan pari, jotta se on mukavaa ja motivaatio säilyy. Onko harrastuksen pakko olla urheilua? Ehdotan valokuvaamista ja kuvien muokkaamista. Siinä kehittyy nopeasti ja sitä voi opiskella melkein kaikkialla ja esim verkossa ja lisäksi siitä voi saada ammatin jo oikein siitä innostuu,

Ei ole pakko olla urheilua, mutta poikani tuntien jotain yhdessä tekemistä. Ainakaan tähän päivään mennessä ei ole innostunut sellaisista jutuista, joita tehdään yksin kotona. Luulenpa, että valokuvauksen voi unohtaa listalta.

-ap

Vierailija
27/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teidän perhe harrastaa? Esimerkiksi isä? Meillä isä ja poika ovat ainakin kiinnostuneita aika paljon samoista asioista.

Vierailija
28/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnistus

Vierailija
29/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 14 vuotias maastopyöräilee. Täällä on hyvin paljon reittejä joihin pääsee ja se on tosi hyvää kropan hallintaa kun ajelee polkuja.

Toivoisin, että maastopyöräily sallittaisiin vain niille varatuilla alueilla. Inhottaa, kun pyöräilijät ovat pilanneet esim. oman lähimetsäni polut; kaikenlaisia hyppyreitä on rakennettu, maata kaivettu, puita katkottu jne. Polut ovat muuttuneet paikoin mutavelliksi. Kauhealla vauhdilla tullaan päin kävelijöitä kallionkielekkeiden takaa, ajattelematta yhtään, että metsässä on muitakin ihmisiä. 

Vierailija
30/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frisbee-golf on halpa laji. Sitä voi harrastaa yksin ja sitä voi liittyä seuraankin. Voihan sitä vaikka kavereittenkin kanssa harrastaa. Jos on vieras laji niin netistäkin löytyy ohjeet ja säännöt. Rento laji. (Jokainen tyylillään)

Oletko harrastanut? Sitä harrastetaan porukassa kaljapatterit mukana.

Vierailija
31/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaaminen.

Streemaajat saavat jopa 20 000 $ kun he pelaavat jotain julkaisematonta peliä muutaman tunnin

Vierailija
32/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä 14 vuotias maastopyöräilee. Täällä on hyvin paljon reittejä joihin pääsee ja se on tosi hyvää kropan hallintaa kun ajelee polkuja.

Toivoisin, että maastopyöräily sallittaisiin vain niille varatuilla alueilla. Inhottaa, kun pyöräilijät ovat pilanneet esim. oman lähimetsäni polut; kaikenlaisia hyppyreitä on rakennettu, maata kaivettu, puita katkottu jne. Polut ovat muuttuneet paikoin mutavelliksi. Kauhealla vauhdilla tullaan päin kävelijöitä kallionkielekkeiden takaa, ajattelematta yhtään, että metsässä on muitakin ihmisiä. 

Merkitty maastopyörärata on vain niille varattua aluetta. Pysy tollo poissa toisten alueelta

Vierailija
33/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöräily, nyrkkeily, jousiammunta, luontokuvaus tai vaellus. Omani (tyttö tosin) harrastaa näitä. Asumme Sveitsissä, joten jälkimmäiseen lähden mukaan minäkin.

Pyöräily on ihan älyttömän kallis. Just ostettiin meidän pojalle rippilahjaksi uusi kilpapyörä 5500€. Ei ole edes kalleimmasta päästä. Alle 2000€ ei saa edes käytettyä romua. Millään mummopyörillä ei pysy kilpapyöräporukan tahdissa ja tuossa iässä se homma alkaa olla jo tavoitteellista. Tietty jos yksikseen vetää lenkkiä vaikka maastossa, niin kyllä tuo 2000€ sitten pyörään riittää.

Poliisihuutokaupasta saa hyviä pyöriä 20-60 euron hintaan. Samalla näjee ja oppii miten vähän suomalaiset oikeasti välittää siitä että heiltä varastetaan polkupyöriä. Viimeksikin kun kävin pojalle ostamassa pyörän huutokaupasta niin poliisiaseman pihassa oli vähän päälle parisen sataa fillaria. Surulliseksi tulee. Ja tuo huutokauppa pidetään kaiken lisäksi kerran vuodessa.

Vierailija
34/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo hyppyrit yms. eivät ole oikeiden maastopyöräilijöiden tekemiä, vaan urpojen tekosia. Me pyöräilemme erittäin vastuullisesti ja emme riko luontoa.

Vierailija
35/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkitty maastopyörärata on vain niille varattua aluetta. Pysy tollo poissa toisten alueelta

Onko rata merkitty? Espoossa on ainakin ihan itse tehtyjä "ratoja", jotka ovat kamalia. Jos jollakin on ikiomaa metsää, niin hän voi sinne kyhätä rahojaan, mutta muiden maille ei saa.

Vierailija
36/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teidän perhe harrastaa? Esimerkiksi isä? Meillä isä ja poika ovat ainakin kiinnostuneita aika paljon samoista asioista.

Meillä on kaikilla omat harrastukset. Minä esimerkiksi käyn joogassa ja luonnon vesissä uimassa kesät, talvet, mitä muu perhe ei oikein ymmärrä.

-ap

Vierailija
37/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiipeily. Boulderointiin tarvii vain kengät joita saa salilta. Paria tai porukkaa ei tarvi mut kaverin kanssa voi hyvin mennä.

Vierailija
38/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geokätköily koko perheen harrastuksena.

Vierailija
39/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pojalla itsellään ole mitään mielipidettä tai ideaa siitä, mitä haluaisi harrastaa? Ei kai nyt väkisin kannata mitään...

Vierailija
40/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitöitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän