Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsujen jälkipuinti pään sisällä ahdistaa!

Vierailija
11.08.2013 |

Aina sama juttu. Ihan kammoan etukäteen sitä tunnetta, joka minulla on kutsujen jälkeen, usein monta päivää, joskus viikkoja. Eli käyn läpi puhumisiani ja häpeän niitä. Ahdistaa ihan mielettömästi. Sanoinko typerästi, oliko huumori liian roisia, olisiko se tai tämä pitänyt jättää sanomatta? Aina ne omat puheet ahdistavat niin vietävästi. Tekisi mieleni soitella ympäriinsä ja kysellä, sanoinko jotain tyhmää jne. Alkoholilla ei osuutta tapahtumiin, en juo.

Onko teillä muilla tällaista moraalista krapulaa?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutat pakko-oireiselta

Suuri osa ihmisistä elää tässä ja nyt eikä vatvo asioita jälkeenpäin. Kutsut on tarkoitettu nautinnoksi ja elettäväksi siinä hetkessä.

Ei kukaan ns. normaali mieti jälkikäteen jos on tavallisesti käyttäytynyt. Ymmärtäisin huolen jos olisi tehnyt jotain rietasta, riidellyt ja muuta epäsopivaa.

Vierailija
42/58 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ei ole normaalia.

Sulla taitaa olla joku pakkomielteinen ahdistuneisuushäiriö tai jotain. Tuollainen vatvominen ei ole tervettä. Sitä paitsi tuskin ne muut ihmiset edes muistavat mitä olet jossain kekkereissä sanonut tai tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo liittyy kyllä alkoholin käyttöön. Mutta ehkä joskus myös selvin päin on ahdistanut. Mulla on huono itsetunto ja pelkään ettei kukaan pidä minusta. 

Vierailija
44/58 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samaa vikaa ja liittyy vahvasti huonoon itsetuntoon.

Vierailija
45/58 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen märehtijä. En käytä alkoholia. Saatan miettiä sanomisiani muuallakin kuin kutsuilla. Joskus hävettää vuosia myöhemminkin jokin sanomiseni, vaikka varmasti muut ovat unohtaneet kaiken. Joskus menee kokonaan ilo eri tilanteista, koska jälkikäteen harmittaa niin paljon.

Vierailija
46/58 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tälle voisi tehdä? Kyselee 3.

Jos jollain on neuvoja niin kerrothan.

Vierailija
47/58 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ikävä olo sosiaalisten tilanteiden jälkeen. Joskus tuntuu jälkeenpäin kuin olisin pahoinpidelty. Liittyy juurikin isoihin porukoihin.

Vierailija
48/58 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ihmiset ovat kiinnostuneita vain ja ainoastaan omista tekemisistään. Jos et tanssi vähäpukeisena ruokapöydällä alkuillasta, niin ketään ei kiinnosta tekemisesi tai puheesi. :)

Vierailija
49/58 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös märehdin kaikkea sanomisiani. Olen puhelias ja huumorini on karskia, aina en vaan muista, että esim.työpaikallani sellaista ei ymmärretä. Joskus myös tuntuu, että työpaikallani ymmärretään kaikki tahallaan väärin.

Vierailija
50/58 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt kyllä ihan normaalilta kuulosta, vaikka näköjään useampi siitä kärsii. Auttaisiko ammatti-ihmisen kanssa puhuminen...

Vierailija
51/58 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitähän on niin monta, että voitaisiin pitää kutsut ja käydä jälkipuinti tässä ketjussa. Missä tavataan ja milloin?

Vierailija
52/58 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 16:34"]

Meitähän on niin monta, että voitaisiin pitää kutsut ja käydä jälkipuinti tässä ketjussa. Missä tavataan ja milloin?

[/quote]

:D Tämä oli hyvä idea. Nolojen puhumisten sankarit samoihin kutsuihin mokaamaan :D

Vierailija
53/58 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 16:34"]

[/quote]

Olen mukana! Olisi kyllä varmaan hauskaa huomata, että kaikki märehtisivät vain omia sanomisiaan... -5

Vierailija
54/58 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

epävakaa persoonallisuushäiriö

Vierailija
55/58 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla sama juttu, mutta tulee usein vain jos juon. olen seurassa puhelias, kun hermostun tulee puheripuli, joka jatkuu ja jatkuu. eniten pelkään, että sanomiseni väärinymmärretään tms., että loukkaan toista vahingossa :/.

Vierailija
56/58 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 17:28"]

eniten pelkään, että sanomiseni väärinymmärretään tms., että loukkaan toista vahingossa :/.

[/quote]

Tämä mulla on taustalla, että puheen pälpätyksen lomassa tulee sanottua asioita joita en tarkoita tai jotka voivat loukata väärin ymmärrettyinä. Olen sosiaalisesti vähän kömpelö ts. minulla on aika vähän sosiaalista elämää ja sitten kun menen jonnekin, saattaa tulla harkitsematonta puheen pälpätystä, ehkä peittääkseni ujoutta tai yrittäessäni olla hauska jne. Eli en ihan syyttä ole morkkiksessa. Ehkä todella on ihan syytäkin vähän nolostella.

Vierailija
57/58 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin avausta omakseni, mutta sen olikin kirjoittanut joku muu. Häpeän sanomisiani sekä alkoholilla että ilman.

Vierailija
58/58 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 17:28"]

eniten pelkään, että sanomiseni väärinymmärretään tms., että loukkaan toista vahingossa :/.

[/quote]

Tämä mulla on taustalla, että puheen pälpätyksen lomassa tulee sanottua asioita joita en tarkoita tai jotka voivat loukata väärin ymmärrettyinä. Olen sosiaalisesti vähän kömpelö ts. minulla on aika vähän sosiaalista elämää ja sitten kun menen jonnekin, saattaa tulla harkitsematonta puheen pälpätystä, ehkä peittääkseni ujoutta tai yrittäessäni olla hauska jne. Eli en ihan syyttä ole morkkiksessa. Ehkä todella on ihan syytäkin vähän nolostella.

[/quote]

Ihan kuin mun näppikseltä. Eli samasta vaivasta kärsin, alkoholilla ja ilman. Ensin mainitun kanssa niin maksimaalisissa määrissä, että "jouduin" lopettamaan juomisen (joka toki on siis kaikin puolin hyvä juttu), mutta sanomiset kaduttaa ja mietityttää vaikka olisin ollut selvin päin (ja muut kännissä). Kai tässä jotain itsetunnon kehitystä pitää alkaa harjoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi