Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienituloinen Ida säästää 2000 euron palkasta joka kuukausi 500 euroa

Vierailija
12.08.2020 |

Pienestäkin palkasta voi nipistää säästöjä sukanvarteen. HR-assistentti Ida Rantanen, 26, kertoo, miten hän onnistuu säästämään joka kuukausi 500 euroa.

Kommentit (168)

Vierailija
41/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on taas mainoksen uhri. Ja viedään kuin pässiä narusta.

Juttu on ostettu ja tehty mainosta varten. Joka näyttää joillekin menevän kuin häkä päähän.

Taustalla on OP ja Pohjola.

Ps. Tämä ei ole kannanotto säästämiseen, päinvastoin pidän sitä hyveenä.

Vierailija
42/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan saman verran ja säästän tonnin. En ole pienituloinen, tämä tuloluokka on verotuksellisesti vielä erinomainen, jää suhteessa käteen todella paljon. Avopuolison kanssa vuokra puoliksi, ruuat ja laskut puoliksi. Hänellä auto. 

Vertaa sitten yh-äitiin, jolla vuorotyö, lapsi päiväkodissa (käsittääkseni maksaa useita satoja euroja kk) ja piiputtava auto. Vuokrat yksin, ruuat yksin.

Kaima, Ida, mene nyt vähän itseesi jooko.

Ne on nämä toimittajat jotka suoltavat hömppää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun ja miehen nettotulot yhteensä 2000e. Aina jää jotain säästöön vaikka on lapsia ym.

Vierailija
44/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on taas mainoksen uhri. Ja viedään kuin pässiä narusta.

Juttu on ostettu ja tehty mainosta varten. Joka näyttää joillekin menevän kuin häkä päähän.

Taustalla on OP ja Pohjola.

Ps. Tämä ei ole kannanotto säästämiseen, päinvastoin pidän sitä hyveenä.

Kohta tulee ”juttu” jossa joku lomautettu ottaakin yhtäkkiä hirvittävän ison asuntolainan ja toteuttaa unelmansa.

Sitten jutussa on joku neuvo esim. Voi ottaa lyhennysvapaata asuntolainaan ja simpsalapim. Eli tässäpä ratkaisu kun rahat alkaa loppua.. Huoh!

Vierailija
45/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko taas. Juu, kyllä minäkin olisin perheettömänä noilla tuloilla säästänyt. Perheellisenä 1700 tuloilla ei oikein onnistu. 

Vierailija
46/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpostihan noilla tuloilla tuon säästää - jos ei ole lapsia. Saan itsekin nettona pari tonnia mutta kummasti kaksi lasta syö pankkitilin saldoa. Itse asiassa jos oltaisiin miehen kanssa kahdestaan, ei edes asuttaisi näin isossa asunnossa, meillä tuskin olisi kahta autoa jne joten säästöön jäisi enemmänkin kuin 500€.

Vierailija
47/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole lapsettomalle, avoliitossa/kämppiksen kanssa asumiskulut jakavalle temppu eikä mikään.

Tosta jos karkeasti menee 500e asumiseen, 500e muihin kuluihin, 500e säästöön, 500e vaikka mihin humputteluun.

Vierailija
48/168 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 2000€/kk ole "pieni tulo". Pieni on jotain 1500€/kk tai vähemmän. Ilmeisesti Ida on tottunut suurempiin tuloihin, jos tuo on hänen mielestään pieni tulo. Siispä hänellä on perustarvikkeet jo ennestään. Ei hänen tarvitse hankkia mitään välttämätöntä, jonka pienituloinen joutuu hankkimaan osamaksulla.

Omasta kokemuksesta voin kertoa, että 2000€/kk on suorastaan ruhtinaallinen tulo sen jälkeen, kun on kituuttanut pitkään pienellä opintotuella, työmarkkinatuella tai jollakin muulla Kelan tuella. Minulla jäi säästöön ainakin puolet palkasta. Toinen selitys oli se, että oli jo valmis koti, oli puoliso jolla riittävät tulot, ei ollut enää muuta kuin opintolainaa. Ei jäänyt säästöjä silloin, kun piti varustaa omaa kotia alusta alkaen.

Sen lisäksi, että Idalla on puoliso mutta ei lapsia, veikkaan että hän ei ole joutunut ostamaan itse omilla rahoillaan ensimmäistä tuoliaan, pyyheliinojaan, hammasharjaansa, televisiotaan ... Niiden hankintaan moni on joutunut ottamaan jotain "kodinperustamislainaa", jota maksetaan niin että ei rahaa jää säästöön.

Vierailija
49/168 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukematta: ei asu yksin, vaan avopuolison kanssa. Eikä ole lapsiakaan.

Arvelin samaa, luin jutun ja totesin olleeni oikeassa. Jep jep.

Mitä sitten?

Vierailija
50/168 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloinen 2000€/kk. Mä olen pienituloinen, tienaan n. 700€/kk ja elätän sillä kaksi lasta.

Vierailija
51/168 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole pieni palkka. Hyvä toki, että säästäminen onnistuu. Itse olen minimisairaseläkkeellä ja se on niin pieni, etttei säästäminen onnistu.

Vierailija
52/168 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan saman verran ja säästän tonnin. En ole pienituloinen, tämä tuloluokka on verotuksellisesti vielä erinomainen, jää suhteessa käteen todella paljon. Avopuolison kanssa vuokra puoliksi, ruuat ja laskut puoliksi. Hänellä auto. 

Vertaa sitten yh-äitiin, jolla vuorotyö, lapsi päiväkodissa (käsittääkseni maksaa useita satoja euroja kk) ja piiputtava auto. Vuokrat yksin, ruuat yksin.

Kaima, Ida, mene nyt vähän itseesi jooko.

Kaima, sain kolme sormea sisään.

Vierailija
53/168 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän rahoissa/palkoissa puhuttaa suomalaisia? Pääasia, että pärjää.

Itse olen näiden mittareiden mukaan alle köyhyysrajan enkä käsitä sitä yhtään. Pärjään ihan hyvin.

Ehkä se johtuu siitä, että minulla ei ole mitään halua ostella pitsoja, uusia vaatteita tai meikkejä.

Vierailija
54/168 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elätän noin 3000 nettopalkalla meidän kolmihenkisen perheen ja säästöön jää joka kuukausi 300-1000. Eikä pihistellä mitenkään erityisesti mistään.

Vierailija
55/168 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hemmetti mitä vittuilua oikeasti pienituloisille, eipä oo mistä säästää, 800-900 e/kk, siitä vuokra 530,netti,ruoka,sähkö,vesi,

Pyöreä nolla jää sästöön

Monesti tollasten juttujen taustalta paljastuu se että asuu kotona, vanhemmat hyvätuloisia ei käytä rahoja elämiseen, ostaa kaikkea kallista itselleen

Vierailija
56/168 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka on eri kuukausina noin 800-1100 euria. Pientä vaihtelua. Mutta jos 2000 euroa saava on pieni tuloinen niin mikä sitten on minun noin tonnin palkkani? Ja koska tämä on muuttunut kun 2013 Kelan määrittämä pienituloisuuden raja oli 1300 euroa?

Vierailija
57/168 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla netto on 1500.

Vierailija
58/168 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kertoo vain naistenlehtien toimittajien elitistisetä kuplasta ja heidän omasta palkkatasostaan.

Sieltä Eirasta 6 000 palkalla on hyvä tulla neuvomaan muita.

Vierailija
59/168 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä elämänhallintaongelmaiset kilpailevat siitä kuka hoitaa raha asiansa huonoiten :,D niin, Ida ei ole yksinhuoltaja joka tienaa 700e / kk. Miksi sinä olet? Mieti sitä.

Vierailija
60/168 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäänsä tyytyväinen kirjoitti:

Mikähän rahoissa/palkoissa puhuttaa suomalaisia? Pääasia, että pärjää.

Itse olen näiden mittareiden mukaan alle köyhyysrajan enkä käsitä sitä yhtään. Pärjään ihan hyvin.

Ehkä se johtuu siitä, että minulla ei ole mitään halua ostella pitsoja, uusia vaatteita tai meikkejä.

Ei, vaan se johtuu siitä että suomalaiset on opetettu nöyriksi. Mitä pienemmällä pärjää, sen hyveellisempi on. Ja tästä syystä meiltä pystyy leikata sekä palkoista että sosiaalituista. Koska "Kyllähän mulle riittää vähempikin."