Perheen istumapaikat lomalennolla /Tuifly Nordic
Sijoitetaan perhe ( 2 aik. + 2 lasta) aina lennolla yhdessä istumaan, vaikka mitään maksullisia paikkavarauksia ei ole tehtykään?
Tuntuu turhalta laittaa rahaa siihen paikkavarauksiin, kun sinänsä ei ole mitään väliä, missä istuu, kunhan vain olisi varmuus siitä, että saa istua lastensa vieressä.
Kommentit (36)
Onneksi on monta muuta, jotka suostuvat vaihtamaan paikkaa, niin SINUN ei tarvitse :) Maailmassa on vielä paljon ystävällisiä ja ymmärtäväisiä ihmisiä - täytyy vain löytää ne oikeat.
Ihan oikeasti täytyy olla maailmanluokan kusipää, jos ei voi vaihtaa paikkaa, että lapsi ja vanhempi pääsevät vierekkäin istumaan. Miten joku voi edes miettiä tuollaista?
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 10:11"]
Ihan oikeasti täytyy olla maailmanluokan kusipää, jos ei voi vaihtaa paikkaa, että lapsi ja vanhempi pääsevät vierekkäin istumaan. Miten joku voi edes miettiä tuollaista?
[/quote]
Anteeks nyt vaan, mutta jos mä ostan mulle tietyn istumapaikan ja maksan siitä niin miks mä olisin kusipää, kun en vaihda? Minähän ostan sen paikan juuri siksi, koska haluan itse päättää missä istun. Ei se ole mun vikani, että ne, jotka saa sen arvotun paikan siksi etteivät käytä tuota vaihtoehtoa ja maksaa.
Ihan itse sitä päättää mitä maksullisia lisäpalveluita käyttää.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 10:11"]
[/quote]
Anteeks nyt vaan, mutta jos mä ostan mulle tietyn istumapaikan ja maksan siitä niin miks mä olisin kusipää, kun en vaihda? Minähän ostan sen paikan juuri siksi, koska haluan itse päättää missä istun. Ei se ole mun vikani, että ne, jotka saa sen arvotun paikan siksi etteivät käytä tuota vaihtoehtoa ja maksaa.
Ihan itse sitä päättää mitä maksullisia lisäpalveluita käyttää.
[/quote]
Mua itkettää jo nyt kun tiedän seuraavalle lomalennolle lähtiessäni koneen olevan täynnä tuollaisia ihmisiä kuin sinä.
Varaamme aina istumapaikat koneesta jotta koko perhe saisi istua vierekkäin ja pääsemme juuri niille paikoille mihin haluamme. Enkä todellakaan luovuttaisi omaa paikkaani sen takia että joku muu haluaa olla maksamatta paikastaan ja koittaa onneaan että saisi paremman paikan.
Enemmänkin outoa on se että joku on valmis ottamaan sen riskin että oma pieni lapsi sijoitetaan istumaan jonkun ventovieraan viereen...
Hei,
kommentoinpa nyt tähän ketjuun kun osui silmiin, vaikka onkin jo aika vanha. Meillä 5 henkinen perhe (2 aikuista, lapset 2X3 vuotta ja 6 vuotta) oli toissa talvena jaettu kolmeen osaan eli paikat 2+2+1, 2 ja 2 paikat oli peräkkäisillä penkkiriveillä, yksi ihan eri puolella konetta. Kyseessä Finnairin lomalento. Ei auttanut itku, että emme voi laittaa näin pieniä lapsia yksinään istumaan. Kone oli täynnä ja kuulemma tosiaan "yleensä pyritään sijoittamaan perheet vierekkäin tai lähekkäin mutta aina tämä ei onnistu". Asia ratkesi onnekkaasti, sillä eräs matkustaja ihan vapaaehtoisesti ilmoitti voivansa vaihtaa paikkaa (varmaan hänenkin etunsa, heh) ja istuimme sitten peräkkäin 2+3. Mutta siitä lähtien olen aina investoinut istumapaikkoihin. ..
siinähän olis lentoemännät hoitanut lapsia, kun vanhemmat ei lähellä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 21:11"]
siinähän olis lentoemännät hoitanut lapsia, kun vanhemmat ei lähellä.
[/quote]
Ei se valitettavasti mene noin. Eikä se vieruskaveri välttämättä korvaansa lotkauta huutavan lapsesi takia. Voisit lopettaa ton jankkaamisen. Ainoastaan sinä olet vastuussa siitä istutteko vierekkäin vai erillään ja jos erillään niin joudut luultavasti kyykkimään siellä lapsesi vieressä kun hän ei halua jäädä yksin vieraan aikuisen viereen.
No ei siellä voi lapsen vieressä kyykkiä nousuja ja laskuja vaikka kuinka haluaisi. Jos ei lähtöselvityksessä asiaa saada kuntoon niin kyllä minusta on konehenkilökunnan viimeistään hoidettava asia niin, että pienet lapset (alle kouluikäiset) eivät joudu istumaan yksinään. Joskus tarjotaan paikanvaihtajalle esim. viinipullo tms. korvaukseksi.
Ja muuten, koneessa ei niin vain vaihdella paikkoja kuin joku tässä on ehdotellut että siellä matkustajat huutelee ristiin rastiin kuka vaihtaa mihinkin paikalle. Turvallisuussyistä henkilökunnan on tiedettävä, millä lipulla istutaan missäkin paikalla.
Jokainen älykäs ostaa paikan itselleen. En ymmärrä kuka varsinkaan lasten kanssa ei osta. Silloin on kyllä aika edesvastuuton.
Jos niin tiukkaa rahasta, ettei raski ostaa perheelle vierekkäisiä paikkoja, niin ehkä kannattaisi säästää rahaa vähän enemmän, kun alkaa matkaa varaamaan.
Minäkää en vaihtaisi paikkaa kenekään kanssa, jos olen paikkani valinnut ja myös maksanut.
Nousun ja laskun aikana ei lentohenkilökunta huolehdi sinun lapsestasi. Eikä muinakaan aikoina, siellä on meinaan paljon hommia.
Aika harva näitä paikkoja etukäteen maksusta varailee, ehkä 20% matkustajista.
Ei se kone nyt mikään villi länsi ole, totta kai henkilökunta huolehtii lapsesta vaikka nousun aikana jos tilanne jostain syystä sitä vaatii. Turvallisuus on ykkösasia ja jos joku yksin istuva lapsi vaarantaa omaa tai muiden turvallisuutta, toki tilanne mennään hoitamaan kuntoon. Sama juttu ilman vanhempia matkustavien lasten kanssa.
Ilman vanhempia ei kyllä lennä mitään 6- saati 3-vuotiaita. Kyllä se on lentoyhtiön vastuulla laittaa jengi istumaan niin, ettei pieni lapsi istu etäällä vanhemmistaan.
jos vartavasten olen maksanut paikastani niin en vaihda kanssas paikkaa vaikka lapsesi istuisi vieressäni.[/quote]
mulkero
MINÄ en voi ottaa vastuuta siitä ettei joku halua "tuhlata" rahaa ja varata koko perheelle mieluisia paikkoja.
Me ostamme aina etukäteen meille sopivat paikat koneesta ja en todellakaan ala sitä itse valitsemaani ja maksamaani paikkaa antamaan pois ihan vain sen takia kun SINÄ haluat tietyt paikat mutta et halua niistä maksaa eli ilmaiseksi pitäisi kaikki saada kun muut maksaa kiltisti! KELES