Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimali 2 suunnitelma haettavista työpaikoista viikko 1

Vierailija
12.08.2020 |

Ohessa suunnitelma haettavista työpaikoista pääkaupunkiseudulla asuvalle. Työt käyvät kaikille kouluttamattomasta henkilöstä tohtoriin.

1. Ilmoitusmyyjä, PrintMix Oy, Pitäjänmäen toimisto, Helsinki
2. Hyllyttäjä, Henkilöstöpartneri Vertico Oy, Helsinki
3. Puhelinmyyjä, 3 paikkaa, Care Media Finland Oy, Helsinki
4. Aarre Avustaja - Henkilökohtainen avustaja, 3 paikkaa, ! Aarre Avustajat Oy, Aarre Avustajat Espoo, Espoo
5. Avustaja seniorille - Helpperi, 5 paikkaa, Helppy Oy, Helsinki
Hakemalla näihin työpaikkoihin vältät karenssin ja mahdollisuutesi työllistyä on myös hyvä.
Onko vaikeata?

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva työnantaja haluaa varmaan palkata tohtoreita noihin hommiin, koska tietää, että kyseinen henkilö todennäköisesti etsii jatkuvasti parempaa työtä ja parin kuukauden päästä tarvii taas etsiä uusi tekijä.

Vierailija
62/113 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

johanna_sos kirjoitti:

Tässä on se vika, että työttömillä on melkein aina taustalla psyko-sosiaalisia ongelmia ja ne eivät ratkea ilman hoitoa. Se että joku alkoholisti, syrjäytynyt tai mielenterveysongelmainen laitetaan "hakemaan" jotakin työtä ei ratkaise näitä perusongelmia, vaikka se  sen työpaikan saisikin

.

Mistä oot oppinut tuon "hauki on kala"- kaltaisen hokeman, opettiko äiti vai isä hokemaan?

Ehkä tuo on pitänyt paikkansa joskus 70-luvulla kun muutoin on ollut likipitäen täystyöllisyys. Tänä päivänä vain mitätön promille työttömistä on ongelmaisia. Suurin osa on sellaisia ammatti-ihmisiä jotka sinutkin päihittää omassa työssäsi mennen tullen. Kyllä monesti ihmettelee miten  joku on ylipäätään saanut työpaikan kun ei mitään osaamista ole ja työttömän pitää neuvoa tätä työn tekemisessä ja etenkin siinä asiakaspalvelussa. Siirry sinäkin jo 2000-luvulle, on jo vuosi 2020 ja ihan eri tilanne kuin äitisi ja isäsi nuoruudessa. 

Esim masennus ja muut mielialahäiriöt (bipolar ym) ovat hyvin yleisiä työttömien keskuudessa. Samoin persoonallisuushäiriöt

Eikö se niiden pupukurssien tarkoitus ole? Joo. Kyllä hulluksi tulee, on ne niin järjettömiä. Mut etpähän ole "työtön".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtään noista en pysty terveyteni puolesta tekemään. Olisiko lisää ehdotuksia?

Tällöin et kyllä kuulu myöskään työttömyysetuuksien piiriin.

Älä hullujas puhu, sairaita aiotaan jatkossakin roikottaa työttömyystuella, koska se tulee eläkettä halvemmaksi.

Työttömän pitää hakea töitä. Jos aktiivimalli edellyttää viiden työpaikan hakemista viikossa niin näin on myös tehtävä tai tuki lakkautetaan. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Miten voi hakea 5 paikkaa viikossa jos avoimia paikkoja on vaikka 3.

Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Työtä haetaan alueelta, jossa työmatka max päivässä on 3 h eli helsinkiläinen voi hakea Valkeakoskelle töihin.

Työmatka tulee tehdä täysin päästöttömästi tietenkin. Muuten sakko napsahtaa:D

Vierailija
64/113 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa noista näkyy olevan osa-aikatöitä. Olen luullut, että työkkärin vaatimuksena on kokoaikatyön hakeminen, ja voi siinä olla palkkavaatimuskin, johon joku puhelinmyynnin takuupalkka ei välttämättä riitä. Miten on?

Työkkäri ei vaadi mitään! Laki vaatii, että työtön on työmarkkinoiden käytettävissä kokoaikatyöhön, mutta aktiivimalli2:ssa olennaista on hakea töitä, myös määräaikaisia, kausiluonteisia, osa-aikaisia (vain nollasopimukset on suljetut pois). Ja  tätä tullaan myös valvomaan eli enää ei riitä vakuuttelu, että hain töitä, pitää kertoa, mistä työpaikasta ja ottaa esim. kuva työhakemuksesta tai verkkopalvelun vastaanottoilmoituksesta ja liittää se Oma asioinnissa todisteeksi.

Tämä.

Kerro miksi minun pitäisi laittaa turha työhakemus kun olen 10kk vuoden ajasta kausityössä ja 2kk jälkeen taas menen takaisin samaan työhön? Vain idiootti kannattaa tätä kaavamaista mallia.

Tässä vaiheessa voi kysyä sitä että minkä takia et ole vakituisessa työsuhteessa kyseiseen yritykseen?

Miksi valtion pitäisi maksaa sinun "lomailusi"? Miksei firma maksa jos kerran takaisinkin ottaa. Vai ottaako?

Vierailija
65/113 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

johanna_sos kirjoitti:

Tässä on se vika, että työttömillä on melkein aina taustalla psyko-sosiaalisia ongelmia ja ne eivät ratkea ilman hoitoa. Se että joku alkoholisti, syrjäytynyt tai mielenterveysongelmainen laitetaan "hakemaan" jotakin työtä ei ratkaise näitä perusongelmia, vaikka se  sen työpaikan saisikin

Ei ongelmaa, kaikki ei-ansiosidonnaista saavat menee vuoden alusta kunnalle ja siellä saa samantien moniammatilliselta tiimiltä apua psykososiaalisiin ongelmiin. Eli tämä on jo mietitty.

Mietin jo huvittuneena miten työnnän kyseisen avun tarjoajan perärööriin.

Se on se "asennne kohdilleen" kuntoutusvaihe.

Vierailija
66/113 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa noista näkyy olevan osa-aikatöitä. Olen luullut, että työkkärin vaatimuksena on kokoaikatyön hakeminen, ja voi siinä olla palkkavaatimuskin, johon joku puhelinmyynnin takuupalkka ei välttämättä riitä. Miten on?

Työkkäri ei vaadi mitään! Laki vaatii, että työtön on työmarkkinoiden käytettävissä kokoaikatyöhön, mutta aktiivimalli2:ssa olennaista on hakea töitä, myös määräaikaisia, kausiluonteisia, osa-aikaisia (vain nollasopimukset on suljetut pois). Ja  tätä tullaan myös valvomaan eli enää ei riitä vakuuttelu, että hain töitä, pitää kertoa, mistä työpaikasta ja ottaa esim. kuva työhakemuksesta tai verkkopalvelun vastaanottoilmoituksesta ja liittää se Oma asioinnissa todisteeksi.

Tämä.

Kerro miksi minun pitäisi laittaa turha työhakemus kun olen 10kk vuoden ajasta kausityössä ja 2kk jälkeen taas menen takaisin samaan työhön? Vain idiootti kannattaa tätä kaavamaista mallia.

Tässä vaiheessa voi kysyä sitä että minkä takia et ole vakituisessa työsuhteessa kyseiseen yritykseen?

Miksi valtion pitäisi maksaa sinun "lomailusi"? Miksei firma maksa jos kerran takaisinkin ottaa. Vai ottaako?

Taidat olla vähän vajaa? 10 vuotta jo samassa firmassa. Olen maksanut sen verran pitkään kassan maksuja että on minullakin oikeus "lomailla" kun teen 200 tuntia kk töitä. Sinä omet varmaan niitä joiden mielestä vain näillä kutsuvierailla on oikeus lomailuun? Kummasti se on teille ok.

Vierailija
67/113 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Oulussa. Asunnon vuokra muutaman euron päälle 350 euroa. Muuttokustannukset kun maksetaan ja yhtä halpa asunto löytyy niin katellaan sitten. Yhdelläkään noista töistä ei nimittäin elä ilman tukia.

Vierailija
68/113 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Taidat olla vähän vajaa? 10 vuotta jo samassa firmassa. Olen maksanut sen verran pitkään kassan maksuja että on minullakin oikeus "lomailla" kun teen 200 tuntia kk töitä. Sinä omet varmaan niitä joiden mielestä vain näillä kutsuvierailla on oikeus lomailuun? Kummasti se on teille ok.

En ole vieraita kutsunut. Ja itseasiassa oli kutsuvieraita tai ei. Ei täällä aina ole vieraita ollut. Eikä lomia.

Vierailija
69/113 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin terveydelliseen seikkaan vetoat että et voisi toimia puhelinmyyjänä?

Vierailija
70/113 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

300..500 000 työtöntä hakemaan kymmeniä paikkoja kuussa. kymmenisen miljoonaa "ylimääräistä" hakemusta.

tuottoisaa liiketoimintaa !!!

😂🤣

Vierailija
71/113 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Koska haet työttömyysetuutta ja silloin joudut toimimaan lain mukaan eli hakemaan töitä ja olemaan työmarkkinoiden käytettävissä. Vain idiootti on työkkärin asiakkaana, jos ei huomaa velvollisuuksiaan.

Vierailija
72/113 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilulii tilulei hiii hooo kirjoitti:

300..500 000 työtöntä hakemaan kymmeniä paikkoja kuussa. kymmenisen miljoonaa "ylimääräistä" hakemusta.

tuottoisaa liiketoimintaa !!!

😂🤣

iso osa ei hae lainkaan töitä, jolloin työttömyysetuuden maksaminen heille voidaan lopettaa.

Vierailija
73/113 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

johanna_sos kirjoitti:

Niin että kaikilla 500k+ työttömällä on jotain häikkää mielenterveydessä? Heti kun ilmoittaudut työttömäksi työkkärissä, niin samalla kannattaa laittaa lääkäriaika vetämään koska mt-ongelmat`?

Kantasuomalaisia on työttömänä n. 350 000

Millä tavalla kantasuomalaisuus liittyy asiaan? Sitä paitsi työttömiä on noin 600k kun lasketaan mukaan kaikki tempputyöllistetyt, kurssitettavat sun muut toimenpideläiset.

Aktiivimalli tulee kantasuomalaisille työttömille.

Pahoin pelkään ja aavistelen että olet oikeassa. Eihän nämä koskaan ole koskeneet kuin suomalaisia...

Vierailija
74/113 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijai, että tälläistä kurmootusta vasemmistovetoisen hallituksen aikana. Naurattaa.

Vappusatanen meni Italiaan ja perustulo Espanjaan, mutta köyhä se vaan liputtaa vasemmistoa, heh.

Vierailija
75/113 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijai, että tälläistä kurmootusta vasemmistovetoisen hallituksen aikana. Naurattaa.

Vappusatanen meni Italiaan ja perustulo Espanjaan, mutta köyhä se vaan liputtaa vasemmistoa, heh.

Mikä tässä oikein naurattaa?

Vierailija
76/113 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

YK:n ihmisoikeusjulistuksen mukaan kaikkien ihmisten tulee olla tasa-arvoisia.

Nyt romanit ja uussuomalaiset on saatava työhön tai sitten kukaan ei tee mitään.

Vierailija
77/113 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Koska haet työttömyysetuutta ja silloin joudut toimimaan lain mukaan eli hakemaan töitä ja olemaan työmarkkinoiden käytettävissä. Vain idiootti on työkkärin asiakkaana, jos ei huomaa velvollisuuksiaan.

Niin että sinusta Suomeen tulleella koneinsinöörillä on oikeus lomailla mutta melkein koko vuoden töitä painavalla ei ole edes 2kk? No tämä on sitä teidän sinivihreiden kokoomuslaisten logiikkaa että vain kunniavierailla on oikeuksia.

Vierailija
78/113 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Minun puolestani me kaikki voitaisiin tehdä noin. Töitä 2kk+1kk lomaa x4/ vuosi. Kylläpä työpaikat lisääntyisi. Samantien voisi kaikki tehdä 6/h/pvä töitä tai 8h/pvä/4pvä/vko. Lopun liksan maksaa valtio, jos rahat riittää.

Vierailija
79/113 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noita puhelinmyyjän jne provikkapalkkaisia hommia edes velvoiteta hakemaan.

Vierailija
80/113 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin terveydelliseen seikkaan vetoat että et voisi toimia puhelinmyyjänä?

Esim. pojallani on niin epäselvä puhe, ettei hän ainakaan saisi myytyä puhelimessa yhtään mitään.

Uskoisin että änkyttäjällä olisi sama ongelma.

Kuulovammaisella olisi myös vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi