Yrittäjä(t)/yritykset kommentoivat blogiin..?
.. feikkinimein? Tyyliin koko lafkassa vain miehiä, mutta käytetään naisten nimiä kommentoimiseen ja nimen takaa löytyy linkki kotisivuille tai tiettyyn tuotteeseen. Kommentit ovat firmaan päin vihjailevia, kuten "mistähän saisin apua", "olisiko jotain keinoa", "oletko kokeillut muuta tapaa". Itse postausta ei välttämättä edes kommentoida, vaan halutaan selkeästi lukija klikkaamaan tuotteeseen/sivulle.
Olen blogimaailmassa uusvanha, eikä blogini vielä ole mikään ihmeellisen suuri katsoja-/lukijakunnan suhteen, mutta näitä kommentteja tulee kaikkiin sellaisiin postauksiin, joissa minulla on kenties ongelma, johon heillä olisi ratkaisu. Onko tämä joku uusi "haluan mainostaa mutten maksaa" -ilmiö? Aikaisemmin, olen pyörinyt blogimaailmassa about 10v, ei ole ollut mitään vastaavaa. Vai kuvittelenko vain?
Ei siis haittaa, mutta ihmettelen vain tätä.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Hyväksy kommentit ainoastaan manuaalisesti, muuten saat varmasti just tuommoista spammia.
Näin teenkin. Toistaiseksi olen vielä hyväksynyt kyseiset kommentit, mutta täytyy katsoa mihin suuntaan kehittyy kommenttien määrä. Nyt vielä melko maltillista, mutta sen verran, että aloin kiinnittämään huomiota. Tuntuu kuin jopa vaanisivat blogilistauksissa etsien sopivia postauksia, joihin päästä mainostamaan tuotteitaan.
Hyväksy kommentit ainoastaan manuaalisesti, muuten saat varmasti just tuommoista spammia.