Aktiivimali 2 suunnitelma haettavista työpaikoista viikko 1
Ohessa suunnitelma haettavista työpaikoista pääkaupunkiseudulla asuvalle. Työt käyvät kaikille kouluttamattomasta henkilöstä tohtoriin.
1. Ilmoitusmyyjä, PrintMix Oy, Pitäjänmäen toimisto, Helsinki
2. Hyllyttäjä, Henkilöstöpartneri Vertico Oy, Helsinki
3. Puhelinmyyjä, 3 paikkaa, Care Media Finland Oy, Helsinki
4. Aarre Avustaja - Henkilökohtainen avustaja, 3 paikkaa, ! Aarre Avustajat Oy, Aarre Avustajat Espoo, Espoo
5. Avustaja seniorille - Helpperi, 5 paikkaa, Helppy Oy, Helsinki
Hakemalla näihin työpaikkoihin vältät karenssin ja mahdollisuutesi työllistyä on myös hyvä.
Onko vaikeata?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Osa noista näkyy olevan osa-aikatöitä. Olen luullut, että työkkärin vaatimuksena on kokoaikatyön hakeminen, ja voi siinä olla palkkavaatimuskin, johon joku puhelinmyynnin takuupalkka ei välttämättä riitä. Miten on?
Työkkäri ei vaadi mitään! Laki vaatii, että työtön on työmarkkinoiden käytettävissä kokoaikatyöhön, mutta aktiivimalli2:ssa olennaista on hakea töitä, myös määräaikaisia, kausiluonteisia, osa-aikaisia (vain nollasopimukset on suljetut pois). Ja tätä tullaan myös valvomaan eli enää ei riitä vakuuttelu, että hain töitä, pitää kertoa, mistä työpaikasta ja ottaa esim. kuva työhakemuksesta tai verkkopalvelun vastaanottoilmoituksesta ja liittää se Oma asioinnissa todisteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään noista en pysty terveyteni puolesta tekemään. Olisiko lisää ehdotuksia?
Tällöin et kyllä kuulu myöskään työttömyysetuuksien piiriin.
Älä hullujas puhu, sairaita aiotaan jatkossakin roikottaa työttömyystuella, koska se tulee eläkettä halvemmaksi.
Työttömän pitää hakea töitä. Jos aktiivimalli edellyttää viiden työpaikan hakemista viikossa niin näin on myös tehtävä tai tuki lakkautetaan. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Miten voi hakea 5 paikkaa viikossa jos avoimia paikkoja on vaikka 3.
Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?Varmaan jotain marjanpoimintaa tai muuta kausiluonteista työtä löytyy jatkossa. Andersson puhui keväällä, että yli vuoden työttömänä olleille järjestetään jotain luonnonsuojeluun liittyvää työtä. Jää nähtäväksi, mitä se on ja missä tehdään, raijaako ne ihmisiä jonnekin suolle kimppakyydeillä vai mitä?
Metsänistutusta?
Nuuksioon tarvitaan noin 200 työtöntä siivoamaan roskia 4 kk ajaksi. Palkatta tietty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa noista näkyy olevan osa-aikatöitä. Olen luullut, että työkkärin vaatimuksena on kokoaikatyön hakeminen, ja voi siinä olla palkkavaatimuskin, johon joku puhelinmyynnin takuupalkka ei välttämättä riitä. Miten on?
Työkkäri ei vaadi mitään! Laki vaatii, että työtön on työmarkkinoiden käytettävissä kokoaikatyöhön, mutta aktiivimalli2:ssa olennaista on hakea töitä, myös määräaikaisia, kausiluonteisia, osa-aikaisia (vain nollasopimukset on suljetut pois). Ja tätä tullaan myös valvomaan eli enää ei riitä vakuuttelu, että hain töitä, pitää kertoa, mistä työpaikasta ja ottaa esim. kuva työhakemuksesta tai verkkopalvelun vastaanottoilmoituksesta ja liittää se Oma asioinnissa todisteeksi.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Kerro miksi minun pitäisi laittaa turha työhakemus kun olen 10kk vuoden ajasta kausityössä ja 2kk jälkeen taas menen takaisin samaan työhön? Vain idiootti kannattaa tätä kaavamaista mallia.
Vierailija kirjoitti:
johanna_sos kirjoitti:
Tässä on se vika, että työttömillä on melkein aina taustalla psyko-sosiaalisia ongelmia ja ne eivät ratkea ilman hoitoa. Se että joku alkoholisti, syrjäytynyt tai mielenterveysongelmainen laitetaan "hakemaan" jotakin työtä ei ratkaise näitä perusongelmia, vaikka se sen työpaikan saisikin
Niin että kaikilla 500k+ työttömällä on jotain häikkää mielenterveydessä? Heti kun ilmoittaudut työttömäksi työkkärissä, niin samalla kannattaa laittaa lääkäriaika vetämään koska mt-ongelmat`?
Jep..mielenterveysongelmia on työnantajissa .. harjoittelijoita..oudot kaavamaiset vaatimukset..ja tietty päättäjissä. Mutta sittenhän meitä alkaakin olemaan...
Haha. Kukaan työnantaja ei enää ilmoita paikkoja te-toimistoon, koska saa hirveän määrän turhia hakemuksia sellaisilta, jotka eivät sovellu työhön tai oikeasti halua kyseistä paikkaa mutta pakko on jotain hakea.
johanna_sos kirjoitti:
Tässä on se vika, että työttömillä on melkein aina taustalla psyko-sosiaalisia ongelmia ja ne eivät ratkea ilman hoitoa. Se että joku alkoholisti, syrjäytynyt tai mielenterveysongelmainen laitetaan "hakemaan" jotakin työtä ei ratkaise näitä perusongelmia, vaikka se sen työpaikan saisikin
Höpö,höpö. Nykyään on niin paljon työttömiä, että suurin osa on kouluttautuneita ammattikoilulaisista yliopisokoulutettuihin ja kaikkea siltä väliltä. Iha n täysipäisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Kerro miksi minun pitäisi laittaa turha työhakemus kun olen 10kk vuoden ajasta kausityössä ja 2kk jälkeen taas menen takaisin samaan työhön? Vain idiootti kannattaa tätä kaavamaista mallia.
Tässä vaiheessa voi kysyä sitä että minkä takia et ole vakituisessa työsuhteessa kyseiseen yritykseen?
Ainoa mikä minulle sopisi on tuo numero 2. Veikkaan kuitenkin, koska pessimisti olen, että minua ei siihen pestiin valittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään noista en pysty terveyteni puolesta tekemään. Olisiko lisää ehdotuksia?
Tällöin et kyllä kuulu myöskään työttömyysetuuksien piiriin.
Älä hullujas puhu, sairaita aiotaan jatkossakin roikottaa työttömyystuella, koska se tulee eläkettä halvemmaksi.
Työttömän pitää hakea töitä. Jos aktiivimalli edellyttää viiden työpaikan hakemista viikossa niin näin on myös tehtävä tai tuki lakkautetaan. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Se, että on myös ihmisiä jotka pystyvät kyseenalaistamaan tämän aktiivimallin järkevyyden toisin kuin sinä. Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
johanna_sos kirjoitti:
Ei ongelmaa, kaikki ei-ansiosidonnaista saavat menee vuoden alusta kunnalle ja siellä saa samantien moniammatilliselta tiimiltä apua psykososiaalisiin ongelmiin. Eli tämä on jo mietitty.
Mietin jo huvittuneena miten työnnän kyseisen avun tarjoajan perärööriin.
Vierailija kirjoitti:
johanna_sos kirjoitti:
Niin että kaikilla 500k+ työttömällä on jotain häikkää mielenterveydessä? Heti kun ilmoittaudut työttömäksi työkkärissä, niin samalla kannattaa laittaa lääkäriaika vetämään koska mt-ongelmat`?
Tuohan se valitettavasti on se yleinen näkemys. Heti kun ihminen syystä tai toisesta joutuu työttömäksi, hänen osaamisensa, kokemuksensa ja mielenterveytensä pyyhkiytyy pois :o
Noin moni todella ajattelee :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, palkataan tuhat kokematonta virkailijaa kyttäämään kuvakaappauksia ja lukemaan puolen miljoonan ihmisen jorinoita.
Tämä on sitä innovatiivista sosiaaliturvan uudistamista:D.
Voin hakea, olen itse asiassa tuonkin tyylisiä töitä hakenutkin. Ei mulle vastata mitään, ei edes että et tullut valituksi. :D Syvä hiljaisuus, sirkkojen siritystä... No, ei mulla mitään suurta hinkua ole töihin. Kunhan huvikseni kirjoittelen hakemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Tässä vaiheessa voi kysyä sitä että minkä takia et ole vakituisessa työsuhteessa kyseiseen yritykseen?
Joku määräaikainen, esim. opettajan työ, josta tehdään taas syksyllä uusi työsopimus Ja vastaavat. Ovat kesällä lomautettuja, jolloin pitää hakea töitä, jotta saa korvauksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Sinulta voi taas kysyä oletko lukutaidoton? Tuolla työpaikalla ei ole koko vuodeksi töitä koska työ on kausiluonteista.
Onko noista YKSIKÄÄN vakituinen, kokoaikainen, palkkatyö?
Puhelinmyynti pyörii yleensä provikalla- ei myyntiä, ei palkkaa. Myyntiä ei välttämättä tule, jos perehdytys on ollut huono, ihminen ei sovellu myyntityöhön (vain supliikit, sosiaalisesti lahjakkaat, taitavat puhujat pärjää), myytävä tuote on huono-kukaan ei sitä halua ostaa, soittolistat kusee- myydään väärää tuotetta väärille asiakkaille.
Vuokratöissä et saa vakituista työsopimusta etkä välttämättä edes täysiä tunteja. Myöskään et ole oikeutettu työterveydenhuoltoon tai muihin firman etuihin. Työ voi loppua koska vaan, vaikka heti huomenna ilman mitään syytä.
Henk.koht avustajana ei läheskään kaikki pärjää. Työ on psyykkisesti ja fyysisesti vaativaa ja raskasta, myös vastuullista. Tarjotut tunnit voivat riippua avustettavan tarpeesta eikä kyse ole välttämättä kokoaikatyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Onko noista YKSIKÄÄN vakituinen, kokoaikainen, palkkatyö?
Puhelinmyynti pyörii yleensä provikalla- ei myyntiä, ei palkkaa. Myyntiä ei välttämättä tule, jos perehdytys on ollut huono, ihminen ei sovellu myyntityöhön (vain supliikit, sosiaalisesti lahjakkaat, taitavat puhujat pärjää), myytävä tuote on huono-kukaan ei sitä halua ostaa, soittolistat kusee- myydään väärää tuotetta väärille asiakkaille.
Vuokratöissä et saa vakituista työsopimusta etkä välttämättä edes täysiä tunteja. Myöskään et ole oikeutettu työterveydenhuoltoon tai muihin firman etuihin. Työ voi loppua koska vaan, vaikka heti huomenna ilman mitään syytä.
Henk.koht avustajana ei läheskään kaikki pärjää. Työ on psyykkisesti ja fyysisesti vaativaa ja raskasta, myös vastuullista. Tarjotut tunnit voivat riippua avustettavan tarpeesta eikä kyse ole välttämättä kokoaikatyöstä.
kyllä työttömillä selityksiä riittää
Puhelinmyyntiin en lähde vaikka vietäis kaikki rahat toisekseen onneks ei tarvi fyysistä työtä tehdä eikä sitä edes ehdoteta. Aika vähiin jää.
Metsänistutusta?