Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIksi sosiaalitukia nostavilla ihmisillä on älypuhelimet, uudet autot

Vierailija
10.08.2013 |

televisiot, tietokoneet, omakotitalot ym. ym. ym.??

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo väitteesi on AIVAN puppua. Tunnen monta toimeentulotukiasiasta ja jokaikinen on köyhempi kuin minä, joka käyn töissä. Täällä kaupungissa kaikki säännöllisesti tt:a saavat asuvat kaupungilla vuokralla (esim. 3h+k kahden lapsen kanssa), autoa yksinäisillä naisilla on harvoin, perheellisillä saattaa olla joku romu. Matkustavat kerran vuodessa Viroon ja lasten haalarit on vanhat ja kuluneet. Puhelimet on usein hyvät, mutta ne onkin hommattu liisarina. Yksi ainoa tt-asiakas pärjää muita paremmin, koska jättää vuokrat maksamatta ja hakee sen lisätukena. Näin pääsee tosi hyvin tuloihin, mutta ne ylimääräisetkin rahat menee kyllä baariin ja bilettämiseen, eikä mihinkään "luksusasuntoon, Thaimaan matkoihin ja uuteen autoon".

Maaseudulla tiedän joitain tapauksia, jotka asuu omistusasunnossa, mutta nekin on usein huonokuntoisia ja yhteiskunnalle on halvempaa maksaa tukea asumiseen siinä kuin pakottaa vuokralle.

Mainittakoon, etten itse ole saanut koskaan toimeentulotukea. Asun omakotitalossa, ajan pari vuotta vanhalla autolla, lomaillaan pari kertaa vuodessa kaukana jne. Kyllä elintaso on ihan jotain muuta.

Vierailija
22/39 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisuus on ehtymätön luonnonvara. = DD Mä en kyllä ihan oikeasti ymmärrä ihmistä, joka kadehtii sossun asiakkaita! Siinä on siis niin nolo ja pienisieluinen ihminen ettei tosikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä on erilaisia.

1. Rahankäytön priorisoinnin ongelmat. Ostetaan ensin kallista ja turhaa ja sitten käydään leipäjonossa loppukuussa. Monilla on vaikeuksia hahmottaa asioiden vaikutuksia pitkällä tähtäimellä ja näin ollen suunnitella tulevaa järkevästi.

2. Hienot tavarat voidaan saada lahjoina vanhemmilta tai sukulaisilta.

3. Rahankäyttö suunnitellaan niin, että saadaan kallis juttu, ja muuten syödään sitten puuroa.

Vierailija
24/39 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin minunkin tuilla elävät tuttuni tekevät: panostetaan siihen ettei näytetä köyhiltä. Lasten merkkivaatteiden ja muun kääntöpuolena sitten on se, että ruokana on halpoja eineksiä kuten hampurilaisia ja muuta vastaavaa.

Lisäksi osa huijaa, yhden mies teki pimeästi töitä jotta saivat hienon auton(!) joka näyttää kivalta parkkipaikalla, rahaa sillä ajeluun kun harvoin on. Toisen moraali on löyhä, ostaa varastettua tavaraa ilman omantunnontuskia.

Vierailija
25/39 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ehkä ne on hankittu ennen sosiaalitukien käyttämistä?

Vierailija
26/39 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että yhteiskunta mahdollistaa sen. Sitten kun on rahat mennyt ja tili tyhjä, niin sossu antaa maksukupongin kauppaan.

Vierailija
27/39 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla älypuhelimet, mulla jopa kaksi :) Löytyy myös omakotitalo, kohtuu uusi auto, iso telkkari, tablet tietokone, pari pelikonsolia sekä yhteensä 5 tietokonetta (pöytäkoneita ja läppäreitä).

Ja yllätys yllätys, ei olla sossun asiakkaita, vaikka se aloittajan mielestä varmaan onkin ilmiselvää :)

Vierailija
28/39 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kaikkeen sossusta saa harkinnanvaraista tukea?

Vierailija
29/39 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, pakko sanoa kun noista hienoista rattaista jauhetaan aina, itse olen nuori äiti ja tulot todellakin pienet mutta meillä on ihan tuliterät rattaat jotka saimme lapsen mummon ostamana, ei ole tullut koskaan mieleen esim. tällaista vaihtoehtoa?

Älypuhelinta ei ole mutta vanha luurini varmaan näyttää muodoltaan kaukaa älypuhelimelta. Ihmiset kehuu yleensä lapseni vaatteita vaikka nytkin suurinosa h&m alesta sekä huuto.netistä ja ostin juuri kasan t-paitoja tarjouskaupasta 3eur/kpl.

Eli tosiaan, kaikki ei ole sitä miltä näyttää ;)

Vierailija
30/39 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolituttu yrittäjä myi yrityksensä muutama vuosi sitten ja jäi työttömäksi. Ymmärtääkseni hän saa nyt työttömyyskovausta vaikka hänenellä on miljoonia erilaisissa sijoituksissa.

Vierailija
31/39 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 21:57"]

Etuovicomissa on noin 17000 uudiskohdetta myynnissä.

Niissä on pari euroo kiinni, mistä löytyy asukkaat? Maksavat sellaiset.

[/quote] Taittaa suurin osa noista kohteista olla vielä aloittamatta, eikä ala ellei ostajia löydy. Jos laitat rakennusvuodeksi tämän vuoden, niin määrä putooa 7 tuhanteen ja jos viime vuoden niin menee alle 2 tuhannen.

Asuntopulahan pahenee kaiken aikaa, kun rakennusyhtiöt rakentaa kasvukeskuksiin vasta kun ostajat varmasti löytyy ja samaan aikaa vanhusten jäljiltä jää syrjäkyliin asunnot tyhjilleen.

Ja nuo uudiskohteet ovat vain varakkaiden ostettavissa tai sellaisten keskituloisten joilla on jo yksi asunto ajoissa oston ansiosta maksettuna.

Vierailija
32/39 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta kaikki ansaitsevat tulotasosta johtumatta kaikki "herkut" oli se sitten itse hankittu tai yhteiskunnan maksamana. tasapuolisuus ennekaikkea. jumala rakastaa meitä kaikkia tasapuolisesti. siunattua sunnuntaita kaikille.

Vierailija
33/39 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tiedätte niin tarkkaan kuka mitäkin tukia nostaa? Itse kun olin muuta vuosi sitten työtön, en nostanut mitään mistään, mutta silti tuli haukut sossupummeiluista...ihan säästöillä elin ja "huorana", kun puolison tulojen vuoksi en edes työmarkkinatukea silloin saanut. Huomatkaa, että muutama vuosi sitten, eli 2010 oli vielä noin. 

Vierailija
34/39 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntilanne voi muuttua nopeasti? Esim. molemmat perheen aikuiset samassa työpaikassa ja molemmat saavat potkut. Omakotitalo on, sitä ei saa myytyä, kunnassa työttömyyttä, eikä työpaikoja. KUkaan ei uskalla ostaa mitään isompaa.

Vierailija
35/39 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 00:47"]

Juuri noin minunkin tuilla elävät tuttuni tekevät: panostetaan siihen ettei näytetä köyhiltä. Lasten merkkivaatteiden ja muun kääntöpuolena sitten on se, että ruokana on halpoja eineksiä kuten hampurilaisia ja muuta vastaavaa.

Lisäksi osa huijaa, yhden mies teki pimeästi töitä jotta saivat hienon auton(!) joka näyttää kivalta parkkipaikalla, rahaa sillä ajeluun kun harvoin on. Toisen moraali on löyhä, ostaa varastettua tavaraa ilman omantunnontuskia.

[/quote]

Einekset ja hampurilaiset vasta kalliita ovatkin, halpaa on syödä kaurapuuroa , hernekeittoa ja makaronia.

Vierailija
36/39 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osamaksulla saa. Meillä on uusinta uutta oleva tietokone ja puhelimet. Myös huonekalut  ja astiat ovat parasta laatua. Kun ostaa harkiten ja osamaksulla saa köyhäkin hankittua laatukamaa.

Vierailija
37/39 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta täällähän on ollut noita ketjuja, joissa ihmiset laittavat köyhille tutuilleen vanhoja telkkareitaan, sohviaan ym. tavaraa, joita ei haluta viedä kaatopaikalle itse. Lasten tavaroiden suhteen varmaan tätä tapahtuu vieläkin enemmän.

Vierailija
38/39 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun kaverini on nostaa toimeentulotukea. vanhempansa ostavat hänelle kaikki älypuhelimet, merkkivaatteita ja antavat käteisellä rahaa.

kerran tämän kaverini piti mennä sossuun johonkin kehityskeskusteluun, siellä hänellä oli yllään uusi gantin neule ja vuittonin kassi :DDD

Vierailija
39/39 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan ei kannata unohtaa että moni sossun asiakas voi saada tavaroita tai rahaa vaikka vanhemmiltaan ja se tulee sen tt tuen päälle. Kaikki ylimääräinenhän raha pitäisi sossulle ilmoittaa niin että se vähennettäisiin tt tuesta mutta ei kai kukaan näin tyhmä ole. Jos on mutenkin köyhä niin kai sitä jonkun lisätuen haluu pitää itsellään eihän se olisi apu eikä mikään jos se vähennetään suoraan tt tuesta. 

Tämän takia suora rahallinen apu otetaan käteisenä tai sitten vaikka tarvaroina. Ei ole mitenkään harvinaista että esim. isovanhemmat ostavat lapsenlapsilleen jotain kallista ja tarpeellista vaikka pyörän tai kännykän. Sitten taas ihmetellään miten sillä on varaa ostaa lapselleen sitä sun tätä kun on työtön. Itse asiassa tavaroiden osto on paras apu mielestäni vähävaraisille. Ainakin silloin tietää mihin rahat menevät eli vaikka lapsiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi