G: Mikä Euroopan kansa näyttää eniten samalta kuin suomalaiset?
Itse sanoisin, että saksalaiset. Ruotsalaiset ovat selkeästi eri näköisiä.
Kommentit (25)
Jos Viron-matkailu rajoittuu Tallinnaan, ei varmaan tule ensimmäiseksi mieleen, että virolaiset ja suomalaiset ovat hirveän saman näköisiä, mutta jos käy vähän etelämpänä, huomaa, että ollaanhan me! Mä asuin Tartossa vähän aikaa ja hämmästyin, miten tutun näköistä porukkaa siellä kävelee vastaan.
Brysselin liepeillä opiskellessani tuli näki jatkuvasti ympäri Eurooppaa olevaa väkeä. Toisinaan tuli olo, että joku oli todella suomalaisen näköinen ja oloinen. Jos kuuli näiden puhuvan, puhuivat lähes poikkeuksetta suomea tai ruotsia. Virolaisissa varmasti olisi paljon samaa näköä, tuolloin ei vain sattunut virolaisia vastaan, Viro ei edes kuulunut vielä EU:hun.
Tällä kokemuksella siis väittäisin, että ruotsalaisissa löytyy eniten samaa näköä. (Tai ainakin ruotsalaisissa on eniten väkeä, jotka vaikuttavat suomalaisilta, läheskään kaikki eivät tietenkän ole.) En esim. hollantilaisten, saksalaisten tai edes tanskalaisten kohdalla kertaakaan tulleen samaa tunnetta, että jää seuraamaan jotakuta, kun "tuntuu niin tutulta."
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 17:13"]
Olen reissannut paljon Euroopassa ja viime vuonna kesän Tshekissä viettäneenä tulin lopputulokseen, että minun silmääni tshekkiläiset ovat ehdottomasti eniten suomalaisten näköisiä. Siellä moni on ristiverinen, lyhytraajainen, vaaleaihoinen ja pyöreäkasvoinen. Etenkin se kropan malli oli monella hyvin tyypillinen suomalainen. Ainoastaan skandinaaviblondeja oli vähemmän kuin Suomessa, mutta kyllähän suomalaisistakin suurin osa on muuta kuin ns. ruotsalaisen näköisiä.
Itse sulauduin täysin paikalliseen väestöön ulkonäköni puolesta.
[/quote]
ÖÖ..tiesitkö, ettö maailman tihein blondikeskittymä sijaitsee Savossa? Ja näitä Savon blondeja kuvasi tietysti eniten Halonen, mut Sallisen Mirri-tauluissa on myös tää savolainen prototyyppi, blondius, töpselinenä, korkeat poskipäät, erittäin vaalea iho, hailakat silmät.
Ukrainalaisilta, baltialaisilta, brittiläiseltä, venäläiseltä
Harvemmin suomalainen on tummahiuksinen eli mikään saksalainen, espanjalainen tms ei käy. Ruotsalaiset ovat liian siroja.
Jenkeissä minua luullaan usein Unkari-Tsekki-seudulta tai Saksasta olevaksi. En tiedä johtuuko sitten ulkonäöstä vai aksentista.