Pienten koirien omistajat
Miksi ihmeessä pienten koirien omistajat eivät komenna omaa kullannuppuaan?
Tänään oli taas kerran lenkillä tilanne, jossa jonkin kääpiörodun edustaja aloitti uhmakkaan haukkumisen ja kaksi aikuista ulkoiluttajaa eivät reagoineet mitenkään! Oma koira tietysti provosoitui ja vastasi haukkumisella, mutta komensin koiraa heti ja otin tilanteen omalta osaltani hallintaan. Mutta mitä tekivät pienen koiran ulkoiluttajat? Antoivat koiran räksyttää korvaansa lotkauttamatta. Harmittaa, että välimatkaa oli parikymmentä metriä, koska muuten olisin kysynyt, miksi koiraa ei komenneta. Räksytys jatkui vielä pitkään ohi mentyä.
Oikeasti: Pienenkin koiran räksytys on negatiivinen viesti muille koirille. Ei kai kukaan anna lapsensakaan huudella törkeyksiä vastaantulijoille, joten miksi koiran käytökseen ei puututa?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 15:25"]
Ai niin ja mäykky puree myös lapsia ja aina välillä äidit tuomalla tuovat lapsensa lähelle. Kun se on niin söpö ja pieni. Sitten mulkoillaan, kun sanoo, että ei saa silittää tämä on vihainen.
[/quote]
Sori nyt vaan mutta sun lapsia pureva mäykky on ongelma, mikäs helvetti sitä vaivaa? En itse päästä koiraani haistelemaan muita koiria ja lapsia minulla ei ole, mutta kyllä itse huolestuisin koirastani jos se alkaisi purra muita koiria tai LAPSIA.
[/quote]
Se on metsästyskoira eikä mikään lelu
9 vastaa ap:lle:
Kyllä minulla on kokemusta koirista ja muista eläimistä aika takuulla enemmän kuin sinulla. Erotan kyllä eli haukut ja muutoinkin tunnistan koiran elekielen hyvin.
Silti en sinun tavalla loukkaannu koirani puolesta jos muut koirat huutelevat hänen peräänsä. Pidän niitä ainoastaan huonosti kasvatettuina koirina ja omien omistajiensa ongelmina =).
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 13:51"]
9, sinulla ei ilmeisesti ole kokemusta koirista.
Kuten sanottu, koirilla on erilaisia haukkuja ja tässä tilanteessa kyse oli räksyttävästä haukkumisesta. Kuvittele siis tilanne, jossa joku vastaan tuleva lapsi alkaa huutaa omalle lapsellesi, että "tuun lyömään ja potkimaan sua". Olisiko se ok? Tai entä jos joku huutelisi sinulle kadulla törkeyksiä? Kyse on samanlaisesta tilanteesta mutta koirien viestintätavoilla.
ap
[/quote]