Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussi täynnä hengitystieoireisia, ei maskeja kenelläkään

Vierailija
12.08.2020 |

Olen bussissa. Tämän puolen tunnin aikana bussissa on aivastettu kahdesti, ei hihaan. Neljä ihmistä pärskii ja kun puhuvat ääni ihan nuhainen.

Minulla maski ainoana matkustajana. Että silleen.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmiannettu asiattomana.

Vierailija
2/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistuttaa mennä perjantaina bussilla hammaslääkäriin. Taidan ottaa taksin,vaikka tulee kalliiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositustakaan ei ole vielä annettu. Kun annetaan, siitä on vielä pitkä matka ennenkuin bussiliikennöitsijät asettavat maskipakon busseihinsa. 

Vierailija
4/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhistuttaa mennä perjantaina bussilla hammaslääkäriin. Taidan ottaa taksin,vaikka tulee kalliiksi.

Mä aloin varautua tällaiseen tilanteeseen jo maaliskuussa. Olen vähitellen hankkinut kunnollisia hengityssuojaimia sekä muutamat suojalasit. Vaikka hengityssuojaimet ovatkin kalliita, ne tulee silti halvemmaksi kuin liikkua taksilla. 

Vierailija
5/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aloin varautua tällaiseen tilanteeseen jo maaliskuussa. Olen vähitellen hankkinut kunnollisia hengityssuojaimia sekä muutamat suojalasit. Vaikka hengityssuojaimet ovatkin kalliita, ne tulee silti halvemmaksi kuin liikkua taksilla. 

Kyllä minulla suojaimia on, mutta pelottaa silti bussilla kulkeminen. Asun Vantaalla ja linja kulkee niin pitkää reittiä, että matka-aika on 40min. yhteen suuntaan. Ainoa bussi ja aina tupaten täynnä.

Vierailija
6/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tulla polkupyörä nyt käyttöön pakon edessä. Kalliosta Ilmalaan töihin klo aamuseitsemän.

Hei hei vatsamakkarat.

Vierailija
7/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksikuskikin altistuu kaikenlaisille pöpöille pitkin päivää.

Vierailija
8/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla suojaimia on, mutta pelottaa silti bussilla kulkeminen. Asun Vantaalla ja linja kulkee niin pitkää reittiä, että matka-aika on 40min. yhteen suuntaan. Ainoa bussi ja aina tupaten täynnä.

Mikä siinä pelottaa? Jos itselläsi on ffp3-tason hengityssuojain sekä silmäsuojukset, mitä pelkäät? Kertakäyttöhanskat vielä käteen ja käsidesipullo laukkuun, niin ihan hyvin uskaltaa matkustaa. Kyllä ffp3-hengityssuojainta pystyy tunnin verran käyttämään. Vai onko sulla sydämen vajaatoiminta tms sellainen sairaus, joka estäisi hengityssuojaimen käytön?

Vierailija
9/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaisin, että osa aivastelee, pärskii tai kuulostaa tukkoiselta allergiaoireiden takia.

Vierailija
10/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kyllä oikeastikin ihan vain tavallista flunssaa liikkeellä, mutta on kyllä ihan älytöntä matkustaa julkisilla oireellisena.

Vierailija
11/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on aina nuha ja köhä kroonisesti

Vierailija
12/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin, että osa aivastelee, pärskii tai kuulostaa tukkoiselta allergiaoireiden takia.

Muistuttaisin, että suurin osa on vain itsekkäitä ja välinpitämättömiä. Mulla on ”kaveri”, joka lähti kesällä selkeästi oireellisena Linnanmäelle, kertoi saavansa flunssansa kaverilta, jolla oli korona. Hitto mikä idiootti. Nyt jälkeenpäin mietittynä olisi pitänyt ilmottaa hänestä johonkin. Sain nimittäin ”sattumalta” heti viikon hänen tapaamisensa jälkeen kurkkukivun ja nuhan.

Vierailija
13/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio käyttää mitään maskeja vaikka kimppuun kävisitte.

Vierailija
14/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tulla polkupyörä nyt käyttöön pakon edessä. Kalliosta Ilmalaan töihin klo aamuseitsemän.

Hei hei vatsamakkarat.

Eihän se matka ole ku muutaman kilometrin. Ei lähde vatsamakkarat noin vähällä.

Vierailija
15/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kommenteistakin on nähtävissä se että hysteerisimpiä ovat ne jotka ei tavallisesti julkisilla kulje. Samoin ne jotka on ollut etätöissä on niitä kaikkein pelokkaimpia.

Vierailija
16/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin, että suurin osa on vain itsekkäitä ja välinpitämättömiä. Mulla on ”kaveri”, joka lähti kesällä selkeästi oireellisena Linnanmäelle, kertoi saavansa flunssansa kaverilta, jolla oli korona. Hitto mikä idiootti. Nyt jälkeenpäin mietittynä olisi pitänyt ilmottaa hänestä johonkin. Sain nimittäin ”sattumalta” heti viikon hänen tapaamisensa jälkeen kurkkukivun ja nuhan.

Oliko korona? Vai etkö mennyt edes testiin vaikka liikut tapaamassa ihmisiä?

Vierailija
17/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin, että nämä ihmiset eivät voi tietää lentääkö pärskeissä koronaa vai ei. Ei, vaikka olisi tehty testejäkin.

Siis se THL:n ihan perusohje, joka pitäisi muistaa jumalauta ihan aina, ei vain jonkun erityisen pahan epidemian ollessa päällä, eli että toisten päälle ei räkää levitellä, tuntuu olevan isolle osalle kansasta ihan ylivoimainen.

Vierailija
18/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko korona? Vai etkö mennyt edes testiin vaikka liikut tapaamassa ihmisiä?

Pysyin kotikaranteenissa koko sen ajan kun oireita oli.

Vierailija
19/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon bussissa on sakea tunnelma.

Vierailija
20/49 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tulisi maskipakko julkisiin, monet jättäisivät senkin huomiotta

taloudellinen näkökohta on tietysti myös, mutta laajaa on junttius

miltähän ensi vuosi näyttääkään?