Bussi täynnä hengitystieoireisia, ei maskeja kenelläkään
Olen bussissa. Tämän puolen tunnin aikana bussissa on aivastettu kahdesti, ei hihaan. Neljä ihmistä pärskii ja kun puhuvat ääni ihan nuhainen.
Minulla maski ainoana matkustajana. Että silleen.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio käyttää mitään maskeja vaikka kimppuun kävisitte.[/quote
Luvassa tovin päästä sakkoja, sakkoja, isoja sakkoja....
Miksi olisi luvassa sakkoja? Johan on sanottu, että maskipakkoa ei Suomessa voi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositustakaan ei ole vielä annettu. Kun annetaan, siitä on vielä pitkä matka ennenkuin bussiliikennöitsijät asettavat maskipakon busseihinsa.
On sanottu, että oireiaena ei mennä ihmisten ilmoille. Varsinkaan bussiin tms.
Ja on sanottu, että maskin käyttö ei ole kielletty vaan ihan sallittua, vaikka varsinaista suositusta ei ole annettu.
Miksi ihmiset menee bussiin oireisina? Miksi?
Koska vaikka kaikki oireet voivatkin olla koronaviruksen aiheuttamia oireita, myös monet muut asiat voivat aiheuttaa vastaavia oireita. Allergia tms ei ole asia, jolla saisi lääkäriltä sairaslomatodistuksen. On siis mentävä töihin, jos lääkäri ei kirjoita sairaslomaa. Kun ilmat kylmenevät, vasomotorinen riniitti alkaa taas vaivata. Kyseessä ei ole sairaus, jota voitaisiin hoitaa. Kyseessä on joillain ihmisillä esiintyvä ilmiö, joka tapahtuu lämpötilojen vaihdellessa. Esim kun menee ulkoa kylmästä sisälle lämpimään tai päinvastoin. Silloin alkaa aivastuttaa ja nokka vuotaa. Jos sillä perusteella saisi sairaslomaa, mä en olisi koskaan ollut syyskuun lopulta huhtikuun alkuun töissä vaan saikulla. Lisäksi mua alkaa aina yskittää, kun viereeni tulee sisätiloissa (esim bussissa) henkilö, jolla on jotain voimakasta hajuvettä tai partavettä. Ei siihenkään ole mitään hoitoa tai lääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi luvassa sakkoja? Johan on sanottu, että maskipakkoa ei Suomessa voi tulla.
Ihan hyvin voi tulla. Itseasiassa toivottavasti tulisi ihan kunnon oikea lock down.
No yhyy. Kuljen julkisilla päivittäin, ei pelota yhtään enkä todellakaan jaksa laskea muiden yskimisiä tai aivastuksia. Harvemmin kenelläkään mitään maskia on, turhaa vouhotusta.
Paskapuhetta. Hysteerikko matkustaa vain mielikuvituksessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voi tulla. Itseasiassa toivottavasti tulisi ihan kunnon oikea lock down.
💩💩💩💩💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositustakaan ei ole vielä annettu. Kun annetaan, siitä on vielä pitkä matka ennenkuin bussiliikennöitsijät asettavat maskipakon busseihinsa.
On sanottu, että oireiaena ei mennä ihmisten ilmoille. Varsinkaan bussiin tms.
Ja on sanottu, että maskin käyttö ei ole kielletty vaan ihan sallittua, vaikka varsinaista suositusta ei ole annettu.
Miksi ihmiset menee bussiin oireisina? Miksi?Koska vaikka kaikki oireet voivatkin olla koronaviruksen aiheuttamia oireita, myös monet muut asiat voivat aiheuttaa vastaavia oireita. Allergia tms ei ole asia, jolla saisi lääkäriltä sairaslomatodistuksen. On siis mentävä töihin, jos lääkäri ei kirjoita sairaslomaa. Kun ilmat kylmenevät, vasomotorinen riniitti alkaa taas vaivata. Kyseessä ei ole sairaus, jota voitaisiin hoitaa. Kyseessä on joillain ihmisillä esiintyvä ilmiö, joka tapahtuu lämpötilojen vaihdellessa. Esim kun menee ulkoa kylmästä sisälle lämpimään tai päinvastoin. Silloin alkaa aivastuttaa ja nokka vuotaa. Jos sillä perusteella saisi sairaslomaa, mä en olisi koskaan ollut syyskuun lopulta huhtikuun alkuun töissä vaan saikulla. Lisäksi mua alkaa aina yskittää, kun viereeni tulee sisätiloissa (esim bussissa) henkilö, jolla on jotain voimakasta hajuvettä tai partavettä. Ei siihenkään ole mitään hoitoa tai lääkitystä.
Mulla on muuten myös tuo vasomotorinen nuha. Nenä valuu mistä ärsykkeestä vaan ja aivastuttaa. Olen nyt pari päivää kulkenut bussilla ja käyttänyt kasvomaskia ihan vain siksi, että valukoon nenä siihen maskiin, niin ei tarvi muiden pelätä, että kannan mitään tarttuvaa virusta.
Tästä kommentistasi huomattavissa että sinä todennäköisesti et edes käy töissä ja et välitä muista kuin itsestäsi.
Kuulun riskiryhmään vaikka olen suht.nuori naispuolinen aikuinen ihminen. En pelkää sinänsä käydä töissä koronan takia mutta kai minä nyt saan olla huolissani omasta terveydestä.
Varsinkin kun sitä tietää, että ympärillä on ihmisiä jotka ajattelee että korona on vaan huijausta ja että se ei ole vakava juttu vaikka olisikin totta.
Juttu vaan on, että jos esm. minä sattuisin saamaan sen pahimman koronatartunnan niin voisin menettää ennenaikaisesti henkeni sen vuoksi. Se on suht mahdollista, ehkä epätodennäköistä mutta mahdollista kuitenkin.