Hengenvaarallisesti lihava ohjelmasta. Ihmetyttää kovasti.
Mikä siinä on että ovat melkein kuolemassa ja hyvin ettei ole tunneista/päivistä kiinni etteivät menetä henkeensä. Dr Now auttaa heidät kaikella mahdollisella tavalla, ja silti nämä eivät reagoi mihinkään.
Eilisessä jaksossa oli nainen joka painoi 350kg, kokoajan vain hoki kuinka motivoitunut on laihduttaa, ettei voi jättää lapsensa orvoiksi.
1 vuodessa ei laihtunut paljon mitään, tässä ajassa hänen olisi pitänyt ainakin 140kg laihtua. Hän kokoajan hoki lekurille kuinka hän tekee parhaansa mukaan ja tekee paljon töitä.
Minkä takia kuvittelevat olevansa sillä 1200 dietillä kun oikeasti meno jatkuu täsmälleen sama kuin aikaisemmin? Ovatko he noin sokeita omalle tilanteelle?
Minua eniten raivostuttaa se jatkuva valehteleminen lääkärille.
Kommentit (69)
Samasta syystä johtuvat tupakointi, alkoholismi, huumeriippuvuus, peliriippuvuus yms. Kaikki noista on mahdollista lopettaa, mutta pitää puuttua ongelman juurisyihin, jotta riippuvuudesta eroon pääseminen on mahdollisimman lopullista.
Vierailija kirjoitti:
Eilen katsoin aika järkyttävän jakson, jossa tyyppi oli sairaalassa laihtunut paljon (en muista kiloja) ja sitten halusi kotiin jatkamaan dieettiä ja lihoi 2kk:ssa 86 kiloa. Miten tuollainen on edes mahdollista.
Silloin kun sitä massaa on jo valmiiksi useita satoja kiloja, niin nämä painon heittelytkin voi olla melkoisia. Käytännössä kaikillahan näistä on lymfedeemaa ja kun tuollaisen sairaalajakson jälkeen alkaa mättää taas estottomasti ruokaa niin sitä nestettäkin voi kertyä lymfaan ja muuallekin vartaloon jopa kymmeniä kiloja. Ja siis EN todellakaan yritä väittää että tuo paino olisi pelkkää nestettä, kyllä tuo vaatii melkein työkseen syömistä valtavia määriä ja hillitöntä lihomista, mutta siis ihan selityksenä miten on mahdollista tuollainen painonnousu noin lyhyessä ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihme stereotypiointia taas täällä. Viimeksi eilen katsoin osan, jossa valkoinen mies söi itsensä hautaan. Ja moni musta nainen on onnistunut. Yksilöstä se on kiinni.
Olen katsonut paljon noita jaksoja ja olen huomannut, että miehet onnistuu naisia useammin. Eikä kysymys ole siitä, etteikö pahasti lihavia miehiä olisi. Tottakai on. Eikä nekään kaikki onnistu. Ja ainakin toinen niistä Assantin veljeksistä on laihtunut (siinä oli kyllä niin vinksallaan oleva perhe, ettei normijärjellä pysty tajuamaan). Toki joku nainenkin joskus onnistuu, mutta naisilla vaan tuntuu olevan kovin vaikeaa (ja tämä harmittaa itseäni, koska olen nainen ja katson tuota sarjaa juuri onnistumisten vuoksi.)
Vierailija kirjoitti:
Se on outoa kun nämä järjettömän lihavat pakkautuvat autoon päivien kestävään tuskaiseen reissuun ja matkalla mättävät ainostaan epäterveellistä ruokaa ja paljon, vain kuullakseen että pitää laihduttaa. Sitten ahtautuvat autoonsa ja ajavat miljoona kilometriä kotiin🙄
Juu tämä on käsittämätöntä, että edes automatkaa ei voi olla mättämättä koko ajan jotain. Eiköhän tuossakin olisi hyvä paikka rajoittaa syömisiä, että otetaan vain mukaan salaattia, hedelmiä ja vettä ja sillä pitää sitten pärjätä sen matkan ajan.
Mielihän siinä sairastaa, keho kärsii seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää myös nämä mahdollistajat, jotka kantavat ruokaa eteen kuin syöttöporsaalle.
Harvemmin näkee omaisia, jotka kantavat riippuvaiselle alkoholia tai huumeita nenän eteen, itse ne hankitaan. Jos ei itse pysty, olkoon ilman.
Ruokariippuvuudessa on päihteisiin verrattuna se ero, että syömiseen ja toisen ruokkimiseen linkittyy niin paljon hoivan ja huolenpidon ja välittämisen tunteita. Jotkut ihmiset, usein esimerkiksi äidit tai isoäidit, osoittavat rakkauttaan ja välittämistään ruoan ja herkkujen kautta, on se sitten toiselle hyväksi tai ei. Ja kun sitä ruokaa on tosiaan pakko syödä, ilmankaan ei voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on outoa kun nämä järjettömän lihavat pakkautuvat autoon päivien kestävään tuskaiseen reissuun ja matkalla mättävät ainostaan epäterveellistä ruokaa ja paljon, vain kuullakseen että pitää laihduttaa. Sitten ahtautuvat autoonsa ja ajavat miljoona kilometriä kotiin🙄
Juu tämä on käsittämätöntä, että edes automatkaa ei voi olla mättämättä koko ajan jotain. Eiköhän tuossakin olisi hyvä paikka rajoittaa syömisiä, että otetaan vain mukaan salaattia, hedelmiä ja vettä ja sillä pitää sitten pärjätä sen matkan ajan.
Eiköhän tuossa ole takana se kaikille laihdutuskuuria suunnitteleville tuttu ajatus, että kun nyt huomenna tms. se suuri elämänmuutos alkaa, niin nyt vielä nautitaan ja mätetään niin paljon kuin mätettävissä suinkin on, kun ei se siinä konkurssissa enää missään tunnu.
Monilla on traumatausta. Näiden olisi lapsena tai nuorena pitänyt päästä psykiatrin juttusille puhumaan tunteistaan. Nyt vaikeat tunteet turrutetaan ruualla. Tunnesyöminen tuo helpotusta pahaan oloon. Joissakin jaksoissa on psykologi mukana , hienosti tri Now yrittää auttaa heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme stereotypiointia taas täällä. Viimeksi eilen katsoin osan, jossa valkoinen mies söi itsensä hautaan. Ja moni musta nainen on onnistunut. Yksilöstä se on kiinni.
Olen katsonut paljon noita jaksoja ja olen huomannut, että miehet onnistuu naisia useammin. Eikä kysymys ole siitä, etteikö pahasti lihavia miehiä olisi. Tottakai on. Eikä nekään kaikki onnistu. Ja ainakin toinen niistä Assantin veljeksistä on laihtunut (siinä oli kyllä niin vinksallaan oleva perhe, ettei normijärjellä pysty tajuamaan). Toki joku nainenkin joskus onnistuu, mutta naisilla vaan tuntuu olevan kovin vaikeaa (ja tämä harmittaa itseäni, koska olen nainen ja katson tuota sarjaa juuri onnistumisten vuoksi.)
Assanti taisi vaihtaa ruokariippuvuutensa huumeriippuvuuteen. Olihan se toki melkoisessa kipulääkekoukussa jo alunperinkin. Tämä tyyppi tarvitsisi kyllä ihan pääasiassa mielenterveyspalveluita, kuten ehkä muutkin siinä perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää myös nämä mahdollistajat, jotka kantavat ruokaa eteen kuin syöttöporsaalle.
Harvemmin näkee omaisia, jotka kantavat riippuvaiselle alkoholia tai huumeita nenän eteen, itse ne hankitaan. Jos ei itse pysty, olkoon ilman.
Alkoholia ja huumeita kyllä rahoitetaan monesti, mutta tietysti aika eri kaavalla. Eli esimerkiksi alkoholisti pyytää rahaa ruokaan, mutta oikeasti se menee viinaan. Lähipiirin on vaikea kieltäytyä, kun on mahdollisesti jopa henkiinjäämisestä kysymys. Ja sitten tottakai avustetaan mahdollisesti lemmikkien hoidossa, lastenhoidossa, vuokranmaksussa ja kaikessa mikä osaltaan edesauttaa riippuvuuden jatkamista.
Tuo päihderiippuvuuden tukeminen on toki täysin eri kuvio kuin se, että raahataan roskaruokaa ihmiselle, joka ei edes pysty enää seisomaan. Mutta psykologiset tekijät siellä taustalla voivat olla hyvinkin samankaltaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa miesten kohdalla olla sama juttu kuin Suomessa, että naiset vastaavat ruuanlaitosta. Jos toinen tekee ruuan oikeaoppisesti, niin eihän siinä tarvitse tehdä muuta kuin syödä. Tiedän itse Suomessa miehen, joka ylpeili kovasti, miten helppo oli laihduttaa Painonvartijoiden ohjeilla. Niin varmaan, hän antoi ohjeet vaimolle, joka teki niiden perusteella valmiit annokset nenän eteen.
Älkää nyt viitsikö. Lihava ei koskaan ole itse syyllinen lihavuuteensa, sillä se ei koskaan johdu liiallisesta syömisestä vaan aina poikkeuksellisen heikosta aineenvaihdunnasta tai sitten lihavuusgeenistä.
Minä olen ihmetellyt, että miksi automatkailu on näille aina yhtä tuskaa. Kauheaa kitinää ja itkua koko ajan.
Itselläni on traumatausta ja takana pitkä terapia. Ymmärrän hyvin miksi pahaa oloa päädytään helpottamaan esimerkiksi ruualla tai päihteillä. Minullakin olisi varmaan tapahtunut näin jossain vaiheessa jos minulla olisi ollut mahdollistaja. Ehkä onneksi pahan olon ollessa masennus oli niin paha, ettei kotoa jaksanut juuri koskaan poistua ja kun ei ollut sitä mahdollistajaa, moni asia jää tekemättä kun ei jaksa itse. Jos olisi ollut joku joka tuo ruokaa, päihteitä mitä ikinä, varmasti tilanteeni olisi eri.
Seuraan myös sarjaa, nämä kotona olevat mahdollistajat tekee rahan takia sitä. Jenkeissä on aikas hyvä sosiaaliturva, vaikka täällä sanotaan korkeiden verojen takia ettei ole. Nämä työkyvyttömät saavat asumisen ja mukavat rahat, oliko peräti 2500dollaria kun siellä kotona asuu muitakin. Nämä sukulaiset sitten loisii ja kantaa ruokaa läskille. Muistan yhden jakson missä mies oli motivoitunut laihduttaan, mutta vanhempi työtön vaimo ei tykännyt juuri sen takia kun rahantulo lakkaa ja pitäisi mennä töihin.
Niillä on painavat luut ja tunnetusti luita on vaikea laihduttaa.
Mulle toi kyseinen jakso oli ensimmäinen, jonka olen katsonut. Mun mielestä koko konsepti siinä oli ihan järjetön enkä yhtään odottanut, että nainen saa mitään laihdutettua. Noin lihavalle ihmiselle 1200 kaloria on tosi vähän. Tolla massalla se saisi syödä 2000 kaloria ja silti laihtuisi.
Lisäksi mentiin perse edellä puuhun, jos sen pään sisäisiin ongelmiin ei yhtään puututtu. Terapiaa se olisi ensin tarvinnut eikä dieettiä. Jos se ruoka on joku henkinen turva, niin ei siitä noin vaan päästä eroon, vaan trauma pitää käsitellä ensin.
Vikaa oli kyllä naisessakin eli en häntä sinäänsä puolustele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena ärsyttää ihan älyttömästi sanoa tämä, mutta tuossa sarjassa ne laihduttavat naiset on ihan toivottomia. Erityisesti ne tummemman ihonvärin drama queenit on kyllä kauheaa katsottavaa. Todella usein miehillä lähtee paino laskemaan nopeasti, mutta ne naiset vaan jauhaa miten paljon ne yrittää ja samalla syö kauhalla jotain juustomakaronia.
Jo tätä just! heti jos näen että jaksossa on nämä tum maihoset queenit, vaihdan kanavaa, tiedän jo etukäteen että hukkaan vain 2h. Ne ei koskana onnistu.
Noi miehet ovat ihmellisiä, menevät lääkärille---> Orighty Dr Now! ja vuoden päästä ovat lähes normimitoissa.
Ylipäätän onko noiden tumma väristen ihmisten kulttuurissa joku juttu kun eivät välitä mistään? Samoin heidän läheiset, ne vaa jatkaa syömistä ja ruuan tarjoaminen. Tuntuu kun eivät ymmärrä mistään mitään. Ero on valtava verrattuna vaaleisiin.
Defenssit on niin voimakkaat: "you don't know me!!!!! You can't tell me what to do!!!"
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt viitsikö. Lihava ei koskaan ole itse syyllinen lihavuuteensa, sillä se ei koskaan johdu liiallisesta syömisestä vaan aina poikkeuksellisen heikosta aineenvaihdunnasta tai sitten lihavuusgeenistä.
Jos olet yhtään sarjaa katsonut, niin lähes poikkeuksetta heillä on ollut lapsuudessa rajua hyväksikäyttöä kummankin sukupuolen kohdalla. Jos sukulainen r*iskaa pikkulasta ja sanoo, että mikäli kerrot jollekin, niin ta-pan sinun äitisi, niin mitä itse tekisit siinä tilanteessa? Syöminen voi olla ainoa asia mistä saa lohtua.
Ahdistuksen saa helpotettua eri tavoilla, syömällä, juomalla, huumeilla tai millä tahansa addiktiolla ylenpalttisesta urheilusta työntekoon. Syöminen on siitä huono tapa, sillä se näkyy pian ulkopuolisillekin. Jotkut purkavat oman ahdistuksen pilkkaamalla toisia kuten sinäkin teet. Oletko koskaan miettinyt, miksi toimit noin? Tunnetko itsesi sen jälkeen paremmaksi ihmiseksi?
Syö ja makaa.