Soneran viihdepaketti - kokemuksia?
Kommentit (59)
Vain todelliset hölmöt ostaa jotain "viihdepaketteja". Et voi ostaa itsellesi lisää aikaa tallentamalla jonkin ohjelman "myöhempää katsomista varten". Myöhempää hetkeä ei tule koskaan, tai jos tulee, se on jostain toisesta ajasta pois. (Eihän vain lasten tai puolison kanssa touhuamisesta tai juttelusta? Eihän vain lukemisesta? Eihän vain ulkoilusta?) Joten sinulla on lopulta satoja ohjelmia, jotka odottavat katsomista. Menetettyä aikaa et saa takaisin ottamalla sen takaisin toisesta kohdasta aikajanaasi. Kuolema tulee yhtä nopeasti silti. Aikaa ei voi ostaa viihdepaketilla. Teillä oli yksi elämä. Olette tuhlanneet sitä taistelemalla Soneran kanssa? Mitä? - Anonym
Voi kun pääsiskin sonerasta eroon.. Edelliseen asuntoon kuului Soneran laajakaista ja sai netin ja viihteen halvalla. Toimi suht. ok paitsi boxi pätki ajoittain. No muutettiin sit kesken sen 2 vuoden määräajan toiseen asuntoon jossa olis Elisa, mutta eipä saatukkaan irtisanottuu Soneraa koska kyseiseen asuntoon oli mahdollista saada max. 24 Mb netti joka tietty maksaa vähintään samanverran ku edellisessä asunnossa 100 Mb.. ja kaiken huippu että se 2 vuoden määräaikasuus alko alusta!! kyllä tää tässä menis jos ei tuo saamarin netti ois niin hidas!! Ei pysty ees netflixii tai katsomoo tms. kattoo kunnolla ku pätkii nii pirusti..
kokemusta on ihan paska palvelu netti yhteyss katkeaa koko talosta kun sen vitun digiboxing pistää päälle ja kun yhteys palaa se on niin hidas että voisin kilpikonnalla maailman ympäri ratsastaa ja se vieläkin lataisi sivua ja huhhuh pleikkareista katkee netti yhteys tasaisesti 45 min välein surkein palvelu ikinä ja kuka vittu soneralla sano että ei pätki VEDÄ KÄTEEN SIELLÄ VITUN VIEMÄRISSÄ MIHIN KUULUT
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 16:43"]
Meille tuli taas yllättäen uusi modeemi. Niitä tuntuu tippuvan yllättäen ja pyytämättä joka vuosi. Mukana ei ollut mitään saatekirjettä.
No, tässä sitä vaihdellaan, mutta nyt tv-kanavat pätkivät uudella boxilla, päivä tässä mennyt resetoidessa ja säätäessä... Ei hajuakaan miksi se nyt pitää vaihtaa kun entinen toimii.
Viimeksi myös modeemi piti vaihtaa kahteen kertaan, kun ensiksi tullut hajosi kahdessa päivässä.
Kiva sellaisille ihmisille jotka eivät itse osaa määrittää langatonta verkkoaan kuntoon.
[/quote]
Morjesta,
Uusi modeemi/reititin ei pitäisi tulla automaattisesti ihan noin vain, ainoa jonka keksin on se että jos liittymän tekniikka muuttuu (esimerkkinä sellainen että laajakaista muuttuu sellaiseksi että siihen saa tallentavan boxin). Muistatko onko teille tullut mitään tällaista muutosta matkan varrella?
Jokos muuten kanavat näkyy pätkimättä?
Tero@SoneraPartio
Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.
On kokemusta ja heti kun pakollinen kaksi vuotta tulee täyteen, niin luovun ihan jokaisesta soneran paska palvelusta, enkä koskaan ikinä enää ota mitään soneraan liittyvää!!!
ps. isälläni on myös soneraviihde eikä malta odottaa että pääsee eroon siitä.
kävin hakemassa sonera viihteen ja sanottiin , että kestää noin 2-3 viikkoa asennuksessa. tänään tuli viesti , että kestää 5 viikkoa .
Oon tykännyt Sonerasta, viimeisen kolmen (?) vuoden aikana on ollut vain yhden kerran häikkää Soneraan liittyen. Tällöinkin soitin asiakaspalveluun ja selitin tilanteen, jonka seurauksena sain kahdeksi viikoksi maksukanavat ja niiden ohjelmakirjastot ilmaiseen käyttööni. Muutamia muita käyttöongelmia on ollut, mutta se on johtunut internetyhteyden hitaudesta (mies käytti erästä internetiin sidoksissa olevaa työsovellusta joka kuormitti liikaa tms). Nyt viime viikolla oli joku päivitys niissä ohjelmatiedoissa, jonka aikana ei pystynyt laittamaan tallennuksia. Se oli kuitenkin vain muutaman tunnin juttu, joten en näe siinä mitään ongelmaa. Muutenkin päivityksistä yms. ilmoitetaan hyvissä ajoin, jolloin pystyy varautumaan.
Ja itse olen huomannut että tallennukset häviävät jos laite on ollut liian kauan päällä, ja varsinkin jos laite on jäänyt tallennusvalikko-tilaan päälle ollessaan. Tämä on kyllä äkkiä korjattua, sillä kun painaa exitiä, sammuttaa laitteen ja laittaa laitteen uudelleen päälle ja lähtee selaamaan tallennusvalikon listaa niin tallenteet ilmestyvät takaisin.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:13"]kävin hakemassa sonera viihteen ja sanottiin , että kestää noin 2-3 viikkoa asennuksessa. tänään tuli viesti , että kestää 5 viikkoa .
[/quote] tuli pieni aivopieru tarkoitus oli kirjottaa 5 päivää
Minulla on ollut ihan hyviä kokemuksia. Käytetään lähinnä ohjelmakirjastoa ja videovuokraamoa. Ihan hyvä, että ohjelmakirjastoon jää melko hyvin talteen elokuvia, joita on jo eri kanavilla näytetty. Niitä voi sitten ilmaiseksi katsoa. Videovuokraamoon tulee aika hyvin uusimmat elokuvat, ja ne on helppo vuokrata. Nyt noin vuoden käytön jälkeen kuva pätki yhtenä päivänä, mutta muita ongelmia ei ole ollut.
olen kuullut pelkkää pahaa sonerasta tuttaviltani ja itsellä myös paljon negatiivisia kokemuksia . Luulen ,että sonera tahallaan vitkuttelee asennuksissa ja pätkii saadakseen rahaa kalliista asiakaspalvelusta
Olen vannonut että tulen kostaamaan Soneralle siitä pe**remeinigistä minkä olen saannut kokea niitten kanssa, ja toivon sydämeni pohjalta että jokainen henkilö jonka tämän lukee ymmärtää olla täysin ja totaalisesti EI tekemisissä Soneran tai "TeliaSoneran" kanssa olipa niitten mainoksia kuinka hienoja ja niitten kampanjatkin vaikka kuinka halpoja. Tämä yritys ei ole eettinen yritys ja olen itse sitä mieltä että sellaisia firmoja emme tarvitse täällä maan päällä enää, niitten aika on mennyt ja se tuho mitä saavat aikaiseksi ei ole sen arvoista että joku säästäisi muutama senttiä jossain kuukaudessa. Se roska mitä siinä firmassa pyöritetään tulee lankeamaan sinunkin päällesi joku päivä mitä luultavimmin, joten säästä itseltäsi sitä kaikkea ja tue maailmassa sitä mikä on hyvää.. Tarina alkoi näin:
oli noin kaksi vuotta sitten kun tarvitsin laajakaistan, ja alueellani ei ollut saatavana muuta kuin Sonera (johon ei silloinkaan suhtautunut kovin positiivisesti, mutta ajattelin että niihin voi kuitenkin varmaan luottaa - iso virhe oli tämä). Puhelimessa kun haluan tilata laajakaistan niin minulle puhutaan selvä hinta, ja sielä pyydettiin myöskin sähköpostiosoitteeni. No sitten alkaa tätä touhua jo heti alusta. Mun sähköpostiosoitteelleni aletaan lähettää viestejä jotka he kutsuvat laskuiksi. Viesteissä ei käy lainkaan ilmi mitä sielä ylipäätänsä laskutetaan ja summa alkaa poikkeamaan useammiten ylös mutta välillä tulee laskuja jotka ovat selvästi vähemmän kuin mitä on sovittua. Sähköpostissa on joku linkki joka johtaa sivuun joka on täysin miltei täyson tyhjä. Ei liitteitä. Jo tässä vaiheessa mua alkaa ärsyttää että mulle ylipäätänsä lähetetään laskuja sähköpostiini koska laskuja kuuluu toimittaa paperimuodossa ellei olltais muuta sovittu. Sellaista ei ole ikinä sovittu puhelimessa.. Elikkä Sonera yrittää asiakkaan kustannuksella erittäin törkeällä tavalla säästää rahaa. Selviää että paperilasku maksaakin 1,80 kpl. Homma alkaa sekä vi**ttaa että käydä yhtä vaikeammaksi tietää yhtään mitään mitä pitäisi maksaa ja mitä ei. Kaiken tän lisäksi, Sonera on erittäin tehokas lähettämään "muistutuslappuja" postitse, mistä he veloittavat 5€ /kpl. Muistuslapuistakaan ei saa mitään selvää. Lukee suunnilleen että "jotakin on maksamatta", summa ja referenssit yms. Näitä alka putomaan postilaatikkoon joskus jopa kaksi yhden päivän aikana. Mahdotonta tietää minkän niistä olisi kenties jo maksanut, mistä ne koostuu tai edes mistä ajanjaksosta olisi kyse. No tässä vaiheessa on sitten soitettu jo muutama kerta asiakaspalveluun, jonotettu keskimäärin puolisen tunti per kerta.. Joka kerta sama vastaus - "meillä ei ole valtuuksia tehdä mitään asialle". Pyydän että saisin sitten puhua jonkun kanssa kenellä olisi valtuuksia, tämä ei ole paikalla.. Mutta voi soitella takaisin. Noin kahden päivän päästä tulee viestin missä lukee suunnilleen että "he eivät aikoo käsitellä tätä asia". Firma ja perhe vaatii suurin osaa ajasta, soneran laskujen maksamisesta ei saa mitään tolkkuja, sähköposteja tulee ja menee muitten sekaan jonnekin eivätkä niistä edelleenkään saa mitään käsitystä että mitä oikein pitäisi maksaa. Tässä vaiheessa on pikkuhiljaa soiteltu Soneralle lähes 20 kertaa, jolloin aina sama viesti "ei valtuuksia tehdä yhtään mitään", tän aikana on luvattu viidesti että soitetaan takaisin. Ei yhtäkään kerta tapahdu että tulisi soitto.. Viimeisen kerran odotin noin kahta viikkoa että soiteltais kunnes vihdoin tanusin että tää on tän p-firman strategia millä he tekevät sen mahdollisimman vaikeaksi ihmisille saada asioille tehtyä jotakin. Suorastaan mahdotonta. No, en tietenkään voi suostua siiheen että alkaisin maksamaan 5 euro jokaisesta muistutuslapusta sekä joitakin perintämaksuja kun se on aivan mahdotonta tietää mistä edes tulee muistutetuksi kun mitään alkuperäistä laskua ei ole ikinä lähetetty. Kaiken lisäksi Sonera kutsuu tätä toiminta e-laskutukseksi, vaikka se todellisuudessa ei todellakaan ole mitään sellaista. E-laskutus on sopimus jonka tehdään pankin kanssa ja siiheen on kovia ja selkeitä toimintavaatimuksia. Sähköpostissa linkkejä lähettäinen sivustolle joka ei toimi ei ole e-laskutus, kaiken lisäksi ilman että sitä kerrotaan etukäteen ja ilman minun lupani tehdä sellaista. No asia etenee, ja yhtäkkiä keskellä kesää he katkaistavat internet yhteyteni. Yritän taas soitella niille, ja selvittää että mitä on oikein maksamatta. Nyt alkaa sitten sellainen pelleily taas että minun täytyy maksaa kaikki maksut, jotta he avaisivat yhteyden, myöskin niitä mistä olen yrittänyt heidän kanssa puhua jo silloin noin 7 kk ajan ilman että on voitu ikinä puhua henkilön kanssa joilla olisi "valtuuksia tehdä jotakin". Alkaa menemään hermot ihan totaalisesti tän firman kanssa, projekteja mitä on kesken menevät pipariksi ja kursseja josta olen maksanut todella paljon menevät pieleen koska ei ole nettiyhteyttä. Joudun hankkimaan mokkulan joka maksaa yhtä paljon kuin Soneran liittymä. Kirjoitan tässä vaiheessa reklamaation, missä selitän joka ikinen asia hyvin selkeästi miten on asiat mennyt, tuntitolkulla menee aikaa tähän, yhteensä noin 10 sivua. Vastaus on miltei totaalinen ignorointia kohti kaikkea mitä yritän sanoa ja ihan lapsellinen vastaus että sähköpostissa on joku liite - mikä ei pidä paikkaansa, ja mitä olen reklamaatiossa sanonut vaikka kuinka selkeästi. Eli käytännössä he eivät tuskin lukeneet koko homman. Muutan toiseen asuntoon, ja kun yritän saada sinne siirrettyä liittymäni niin se ei onnistu koska jotakin on vielä maksamatta. Uusi asukas valittaa kuukaisien päästä ettei saa oma liittymä avattua koska siinä on vielä mun vanha kiinni. Kirjoitan taas uuden reklamaation jossa otan esiin sitä että edellisessä vastauksessa ei vastatetaan noin 9/10 asiasta mitä on ihan oikeasti päin h. Nyt hyvitetään yhden kuukauden maksuja jolloin netti oli kiinni, mutta edelleenkään ei halutaan kantaa vastuuta virheellisistä muistituslauista (ja tästä on ilmeisesti monet muutkin valittaneet mikä kävi ilmi yhden puhelun aikana asiakaspalveluun). Kirjoitan kolmannen reklamaation ja otan yhteyttä kuluttajaasiamieheen ja hänen kanssa yritetään päästä sovintoon Soneran kanssa asiasta minkä olisi voinnut selvittää muutamassa minutissa jos he olisivat vain tehnyt sen mahdollisesksi puhua "valtuutetun" ih,isen kanssa. Koko homma alkaa stressaamaan ihan tajuttomasti, ja on sellainen olo että se on ihan turha yrittää saada jotakin selvitettyä Soneran kanssa. Tulee yhä enemmän sellainen olo että koko juttu on hyvin tietoisesti suunniteltu tällaiseksi Soneran puolelta, twkemään sitä täyson mahdottomaksi saada vääryyksiä hyvitettyjä yhtä aikaa kun perintätoimistoilla ajetaan takaa. Tulee sellainen olo että tää niitten touhu on oikeasti rikollista toimintaa. Että he tietävät täsmälleen miten toimia tavalla joka on ikään kuin "laillinen" mutta yhtä aikaa köytännössä mahdoton asiakkaille. Rikollista se mielestäni kuitenkin on.. Mutta se ei lopu tässäkään vielä. Koska olen sellainen että mä en taivu moisille rikollisille todellakaan. Mitä tässä tapahtuu sitten on että Sonera soittaa minulle ja tarjoaa "viihdepaketin" samaan hintaan kolme ensimmäistä kuukautta. Päätän että ok, kerta se on melko halpa, mutta liittymä on edelleen vanhassa osoitteessa (nyt 3kk ollut) eikä ne voi siirtää sitä maksamattomien takia (mitä en suostukaan maksamaan). Mutta sitten he kuitenkin järjestävät niin että sitä siirretään (kun otan uuden paketin ja lisää sopimusaika). Kaksi päivä se toimi ja taas yhteys laitetaan poikki jonkun laskun takia mitä en tiennyt edes että oli olemassa ja joka menee taaksepäin noin 10kk. Ja tässä alkaa sitten sitä mielenkiintoista touhu Soneran puolelta. Soittaminen on aivan turhaa, sen tiesin jo. Reklamaation kirjoittaminen on käytännössä yhtä turhaa, sen tiesin jo yhtä hyvin. Alan valmistautumaan menemään kuluttajalautakunnalle koska Sonera ei suostunut mitätöimään kkmaksut jolloin en voinnut käyttää nettiä, eikä myöskään muistutusmaksut noin kolmisenkymmentä euroa. Yhtäkkiä joulun jälkeen tulee postissa kirje missä lukee että liittymäni on sanottu irti, ja mä ajattelen että wtf? ei ne voi tällaista tuosta noin vaan puuhailla. Ja tän jälkeen kun liittymäni on sanottu irti noin puolitoista viikkoa myöhemmin tulee postissa kirjeen Soneralta minkä päiväys on noin puolitoista kk aiempi kuin se päivä kun se tulee postissa missä lukee että liittymäni sanotaan irti 30 pvän jälkeen ellen maksa laskujani. Mitkät v*tun siat! Käytännössä jättivät ilmoittamatta minulle että ovat sulkemassa liittymäni kunnes on liian myöhäistä tehdä jotakin asialle, ja lappu tulee selvästi lähetettynä viiveellä perille missä ilmoittavat aikovansa sulkea liittymäni. Rikollistoimintahan tällaista touhu on. Lasku tulee pian tän jälkeen lähempänä 800€ niistä sovituista 24kk ja laitteistosta mitä on lähetetty. Uusi reklamaatio ja suostutaan siiheen että saan palauttaa kalustoa, eikä tarvii maksa koko sovittu kausi. Ja nyt alkaa sitten tappelu perintätoimiston kanssa, Soneran juoksupoika Sergel jolle tuuputetaan laskuja mahdollisimman nopeasti. En edelleenkään suostu maksamaan tätä mitä Soneran f**kin vikamielinen tapa laskuttaa ja muistuttaa maksamattomia laskuja on saannut aikaiseksi. Menee yhtä pitkä selitys käräjäoikeudelle Soneran touhuista..väärin on väärin, ja mä en ole oikea henkilö jolta periä maksuja siitä. Tässä vaiheessa on jouduttu laittamaan viikkotolkulla työtä tähän asiaan, jonka olisi voinnut selvittää alle 10 minuutissa jos olisi ollut esim. Saunalahden asiakaspalvelu (missä puhelinliittymäni on). Sergelin asiainajajalta 1600€ korvausvaatimus käytetystä ajasta, omasta puolestani yli 2000€ vaatimus Soneralta/Sergelilta.. Pian alkaa oikeudenkäynti. Dorkayritys tää firma on, ja niitten tapa kohdella ihmisiä on kaikkea muuta kuin eettinen. Totaalinen bojkotti toivon että koko maailma jo se tajuaisi. Näitä firmoja ei tarviteta Suomessa ei missään muuallakaan. Rysähtäköön kovalla kun kaatuu tuo termiittipesä. Tue yrityksiä missä on ettistä toiminta, ja jätetään lapsellemme maailman missä sellaista näkee enemmän. Näin ollaan onnellisempia täällä maan päällä..
Täyttä tuskaa lukea ed viestiä, ei mitään kappalejakoja. Huh.
Meillä on toiminut enemmän kuin hyvin soneran viihde. Nyt tilattiin lasten kanava hbon tilalle ja vaihto onnistui myös nopsaan ja hyvin. Tallennukset toimii ja kaikki.
Ollaan oltu 7 v soneran asiakkaita ja tyytyväisiä kyllä kaikkeen. Hyvät tarjoukset on saatu ja ei mitään valitettavaa.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:25"]
Jätän kans viihden ostamatta ja meinaan kans sopimuksen lopettaa, onneksi ei menee enää ku pari kk :)
Mitäs kokemuksia teillä on Elisan kanssa?
[/quote]
Itselläni oli Elisa se pakolliset kaksi vuotta. Elisan laitteet, ne valkoiset modeemi ja digiboksi ovat ihan umpisurkeita. Kanavat jumittivat, laitteet sekoilivat ym.. Noin kerran kk:ssa joutui palauttamaan asetuksia tai resetoimaan laitetta muuten. Soitin heille aspaan ja kysyin kuinka kaukana olen lähimmästä keskittimestä (asun Hki:n keskusta-alueella). 502 m oli vastaus, joten todellinen nettinopeus pitäisi olla lähellä teoreettista nopeutta (ainahan se hieman alle on). Taloyhtiön kaapelit ovat ok kunnossa. Nettinopeus vaihteli silti koko ajan. Kuulin myös, että Elisa on ylimyynyt liittymiä kapasiteettiinsa nähden, joten he joutuvat pitämään pienempää nopeutta joillakin asiakkailla, elleivät he siitä erikseen valita. En tiedä, voi olla tottakin..
Kaikista yrityksistä huolimatta tv- ja laajakaistapalvelut oli sen verran takkuisia, että se €39,90/kk alkoi närästää ihan oikeasti. Vaihdoin alkuvuodesta DNA:han. En uskonut palvelun juurikaan paranevan, mutta olin väärässä. DNA:n Wbox HDS2 digiboksi ja Ciscon valmistama modeemi ovat ihan ok laitteita, ei valittamista. Nettinopeus on pysynyt luvatuissa rajoissa.
Sonera on se kallein vaihtoehto. Elisa ja DNA ovat muuten samanhintaisia, mutta Elisan Viihteen nopeus oli 20M ja DNA:lla nopeus on 100M. Sisältö eroaa myös jonkin verran (tallennusmahdollisuus, kirjastot ym.), mutta itse olen nyt tyytyväisempi DNA:han.
No huh huh. Jäi Sonera viihde kauppaan kyllä nyt. Onneksi pidin pään kylmänä, ja en lähtenyt ottamaan heti pakettia mukaan. Kiitoksia ihmeiset! Jatkankin vaihtoehtojen miettimistä, ja Sonera Viihde on nyt pois suljettu vaihtoehto.
Jätän kans viihden ostamatta ja meinaan kans sopimuksen lopettaa, onneksi ei menee enää ku pari kk :)
Mitäs kokemuksia teillä on Elisan kanssa?
Menin vaihtamaan DNA:n kanavapaketin Soneraan. Täytttä tyhmyyttä, kun DNA:n kortilla pärjäsi hyvin ja sai maksukanavilta hyvin tallennettua hyvältä HD-digiboksilta kaiken tarvittavan.
Nyt tuli tuollainen onneton nk. boksi, jossa ulkoisen kovalevyn paikka ja josta ei voi kuin yhtä tallentaa kerralla. Sitten se meni juntturaan ensimmäisen kuukauden sisällä. useampaan päivään en ole urheiluja pystynyt katsomaan, chatissä eivät osaa neuvoa, maksulliseen en soita.
Menen naamatusten sanomaan, että myis suden ja jätti kertomatta olennaisia asioita/en osannut kysyä. Voi jumalauta että vituttttaaaaa nyt, in niin passka sopimus ja toimivuus, joka ei palvele lainkaan.