Mistä tämä johtuu: Kun olen äitini kanssa liikkeellä ja juttelemme jotain, miehet kiinnittävät aina huomionsa minuun?
Liikun paljon yksin eikä minuun miehet ihan hirveästi kiinnitä huomiota. Joskus joo, mutta aina kun olen äitini kanssa jossain niin miehet tuntuvan kiinnittävän huomiota minuun ihan erityisen paljon. Ja se huomion kiinnittäminen on siis ihailevaa. Äitini on myös huomannut tämän. Eli aina kun juttelen jotain, miehiä alkaa kiinnostaa ja katsovat ihastuksissaan. Olisi oikeasti kiva tietää, mikä tämän aiheuttaa.
Miltä teidän mielestänne tällainen vaikuttaa?
Kommentit (61)
Tämän saman provoilijan edellinen aloitus poistettiin, väitti että kilpaili miehensä kanssa huomiosta. Oli kyllä surkea aloitus ja niin on tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vähän off topic: minusta on hauska katsoa, kun nuori on liikkellä äitinsä kanssa. Verrata, että tuolainen tuokin on vanhana, ja tuollainen äiti oli nuorena. Sekä arvioida, mikä on heidän välisensä ero.
Mä muistutan paljon enemmän isääni kuin äitiäni.
/ap
Vaikutat narsistilta.
Tuntemani narsistit ovat juuri tuollaisia: toisten ihmisten, myös tuntemattomien huomio, sen maksimointi ja spekulointi tuntuu kovin tärkeältä.
- Oonks mä kaunis? Oonhan mä nyt kaunis? Hei sano että mä oon kaunis!
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat narsistilta.
Tuntemani narsistit ovat juuri tuollaisia: toisten ihmisten, myös tuntemattomien huomio, sen maksimointi ja spekulointi tuntuu kovin tärkeältä.
- Oonks mä kaunis? Oonhan mä nyt kaunis? Hei sano että mä oon kaunis!
Ei mua kyllä kukaan oikeassa elämässä ole ainakaan ääneen epäillyt narsistiksi.
/ap
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät enää nykyisin vaikuta ymmärtävän, mitä patriarkaalinen yhteiskunta tarkoittaa. Miehet alistavat naisia. Tähän valtasuhteeseen kuuluu se, että jokaiselle naiselle on näytettävä tämän paikka. Jokaisen miehen velvollisuus on ylläpitää valtahierarkiaa. Jos liikut yksinäsi yöllä tai sellaisissa paikoissa, joissa ns. hyvät naiset eivät liiku, miehet antavat sinun tuta sen, että olet väärässä paikassa väärään aikaan. Ja kun liikut vanhan äitisi kanssa, miehet antavat äitisi tuta, että hän on naisena jo menettänyt parasta ennen päiväyksensä katsomalla sinua ihaillen. Sillä ei ole mitään tekemistä sinun tai äitisi kanssa. Miesten velvollisuus on vain antaa teidän molempien tietää paikkanne valtahierarkiassa: äitisi paikka on pohjalla. Sinun paikkasi on tulla miesten hyväksikäyttämäksi siihen saakka, että oma parasta ennen päiväyksesi menee umpeen.
Suurin osa miehistä ei tee tätä tietoisesti tai edes ymmärrä, miksi he käyttäytyvät näin. Maailma jatkaa pyörimistään, koska suljemme silmämme todellisuudelta. Ainoa, mikä sinussa on erityistä on se, että olet nuorempi.
Ihan oikeasti käytät aikaasi tällaiseen??
Vierailija kirjoitti:
Tämän saman provoilijan edellinen aloitus poistettiin, väitti että kilpaili miehensä kanssa huomiosta. Oli kyllä surkea aloitus ja niin on tämäkin.
Minäkin luin sitä keskustelua. En ole sama ihminen. Minustakin se vaikutti provolta.
/ap
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu pahalta, kun nainen (nuorikin ilmeisesti) pitää itseään vain objektina.
Äitimuori näkyy opettaneen asenteen.
- Olen nolla jos minua ei katsota (miehet).
- Päiväni on pelastettu, jos minua katsotaan.Herää, nainen!
Ryhdy objektista subjektiksi.
Onko mielestäsi yhtä paha, jos mies tykkää olla naisten silmissä miellyttävän näköinen/oloinen?
/ap
Äitisi ei pidä nykyisestä miehestäsi ja kannustaa sinua huomaamaan muitakin miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Äitisi ei pidä nykyisestä miehestäsi ja kannustaa sinua huomaamaan muitakin miehiä.
Äitini mielestä nykyinen mieheni on tehnyt minulle silminnähden hyvää 😊
/ap
Sun kannattaa ilman muuta liikkua mahdollisimman paljon äitisi kanssa ja keskittyä paikkoihin missä liikkuu paljon miehiä.
Sä olet varmaan ihana ja äitisi on ihana.
Onpa hienoa, että miehet katsovat sua.
Jatka samaan tyyliin, hyvin menee!
Jos noin vähästä tulee onnelliseksi, niin mikäs siinä 😁
Vierailija kirjoitti:
👍😁😂 Veit jalat suustani!
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Olen aina osannut iloita elämän pienistä asioista.
/ap
Todennäköisimmin kyseessä on mielikuvituksesi. Toinen vaihtoehto on jonkin näköinen reaktio sinun ja äitisi väliseen kanssakäymiseen, jossa on jotain erikoista tai muutoin silmiin pistävää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut liikkeellä muiden kanssa, eli onko verrata käykö sama myös muiden kanssa, vai nimenomaan äitisi?
Ehkä yksin ollessa sitä jotenkin on huomaamattomampi olemus, kun taas äidin kanssa puhut, hymyilet, elehdit ym. enemmän. Ehkä katse osuu sinuun paremmin, kun olet "eloisa".
Mielestäni ihmeellisiä vastauksia tässä ketjussa! Miksi ihmeessä tämä ketju olisi "provo" juuri tämmöisiä asioita itsekin saattaisin miettiä?! Kyllä minä ainakin huomaan jos joku tuijottaa kummallisesti kaupungilla päin, tai ihmettelen jos yllättävän moni kaksilahkeinen tulee juttua haastamaan saman päivän aikana.
Olen äidiltäni (myös yli 70v) kuullut että kun hän käy ystäviensä kanssa tanssimassa (ovat sinkkuja) niin jonkun tietyn ihanan ystävän kanssa tulee hirveesti miehiä pöytään juttelemaan ja tanssittamaan; mutta jonkun toisen yhtä ihanan ystävän kanssa kukaan ei edes katso päin. Uskon että AP:n tapauksessa on jostain samankaltaisesta kysymys. En osaa selittää miksi joku kokoonpano ihmisiä (vaikkapa Pekka, Minna ja Ilmari) ovat hauskan näköinen joukko jolle haluaa mennä juttelemaan, mutta toinen kokoonpano (Minna, Taneli ja Liisa) on täysin huomaamaton, vaikka nämäkin ihmiset itsessään ovat tosi kivoja.
Ehkä ylläoleva kirjoittaja on siinä oikeassa, että olet äitisi seurassa jotenkin harvinaisen rento ja tyytyväinen, ja puhkut jotain energiaa joka ei aina ole läsnä? Voi toki myös olla että teillä on vain harvinaisen lennokasta juttua ja se vetää puoleensa ihmisiä. Tai ehkä porukastanne hehkuu semmoinen lämpöinen perhekeskeisyys josta jotkut viehättyvät. Enpä tiedä :)
Ehkä et yksin kiinnitä kenenkään huomiota, koska et yksinäsi herää huomiota. Kävelet ja toimit yksipuolisesti. Kun olet jonkun kanssa, puhut, eläydyt ja ilmaiset itseäsi paremmin, joten olet "näkyvämpi" myös ulkopuolisille. Miehet varmasti myös arvostavat sitä, että on välittävä, se varmaan näkyy, kun liikut äitisi kanssa.
Jos olet suivaantunut, niin ehkä silloin kiinnität huomiota, eri valossa, kuin silloin, kun puhut äidillesi ystävällisemmin. Itse ainakin kiinnitän enemmän huomiota ihmisiin, jotka puhuvat, kuin siihen, joka kävelee yksin hiljaa ohitseni.
Hassuja vastauksia suurin osa!
Kyllä minä ainakin ” tunnen” jos minua katsotaan, oli katsoja sitten mies tai nainen. Minusta asioiminen ihmisten ilmoilla ihan edellyttää jonkinlaista katsekontaktia esim. muihin kaupassaolijoihin, jo ihan törmäämisriskin takia. Ihminen joka vain painelee kaupan läpi ostoskärryn pyörät kirskuen ja katsekontakteja vältellen vaikuttaisi minusta jotenkin arveluttavalta, tai ehkä pitäisin häntä tavallista ujompana.
Normaalisti asioidessa kyllä huomaa katseleeko joku pidempään tai ” jumittaako” omaan pikaiseen katsekontaktiin.
Ehkä sinulla on äitisi seurassa rento ja luonteva olo ja se välittyy miehille viehättävänä. Moni meistä on yksin kulkiessaan varautuneempi kuin kivassa seurassa, ja ihmisethän lukevat kehonkieltä ihan alitajuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Hassuja vastauksia suurin osa!
Kyllä minä ainakin ” tunnen” jos minua katsotaan, oli katsoja sitten mies tai nainen. Minusta asioiminen ihmisten ilmoilla ihan edellyttää jonkinlaista katsekontaktia esim. muihin kaupassaolijoihin, jo ihan törmäämisriskin takia. Ihminen joka vain painelee kaupan läpi ostoskärryn pyörät kirskuen ja katsekontakteja vältellen vaikuttaisi minusta jotenkin arveluttavalta, tai ehkä pitäisin häntä tavallista ujompana.
Normaalisti asioidessa kyllä huomaa katseleeko joku pidempään tai ” jumittaako” omaan pikaiseen katsekontaktiin.
Ehkä sinulla on äitisi seurassa rento ja luonteva olo ja se välittyy miehille viehättävänä. Moni meistä on yksin kulkiessaan varautuneempi kuin kivassa seurassa, ja ihmisethän lukevat kehonkieltä ihan alitajuisesti.
Hyvä vastaus. Nämä negatiiviset ja ihmettelevät vastaukset lienevät asperger-tyyppisiltä, jotka kulkevat laput silmillä, eivät havannoi muita ihmisiä ja välttelevät kontakteja. Oli mielestäni hauska aloitus ap.
Kanssasi olisi varmaan mukava viettää aikaa eikä olisi kiellettyjä puheenaiheita tai tuhahteluja.
Miehenä voin kertoa mistä ilmiö johtuu:
Yksin liikkuessasi hukut luultavasti suomalaisena nyrpeänä peruspirkkona harmaaseen massaan. Yksin liikkuva nainen on muutenkin hieman hälyttävä näky miehen silmissä (ihminen on laumaeläin ja perinteisesti lauman naiset ovat olleet yhdessä koska niitä on helpompi suojella siten). Laumassa mies tekee vertailun sopivimmasta kumppaniehdokkaassa eli tässä tapauksessa äiti on liian vanha ja hedelmätön joten miehet kohdistavat mielenkiintonsa sinuun. Sama pätee toiseen esimerkkiin jossa nainen oli liikkeellä tyttärensä kanssa, tytär liian nuori joten äiti sopiva ja todistetusti hedelmällinen joten miesten mielenkiinto osuu häneen.
Miehet voivat viehättyä mitä erikoisemmista asioista! En siis tarkoita, että äidin kanssa liikkuminen olisi jotenkin erikoinen asia, mutta se voi monella miehellä tuoda jotain alitajuisia tuntemuksia esiin, en nyt osaa tarkemmin eritellä, mitä. Kun olin nuori ja pukeuduin joskus aika erikoisiinkin kirppisvaatteisiin, huomasin, että jos käytin mekkona sellaista vanhaa kukkakuvioista yöpaitaa, aina tuli joku mies juttelemaan. Eräs ystävänikin huomasi tämän asian.