Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsilisä tulee poistaa!!

Vierailija
09.08.2013 |

Ei mitään järkeä, että valtio velkarahalla maksaa lasten vanhemmille lapsilisää, jonka osa pistää tilille makaamaan "pesämunaksi". Siis, eikö se raha ole tarkoitettu elämiseen, eikä mammojen sijoitustoiminnan alkupääomaksi. Aivan käsittämätön tällainen lisä. Tarveharkintaan vähintäänkin, jos järjestelmä on pakko säilyttää.

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen lisääntymisraha on sairas. Onhan se oikeudenmukaista varmaan, että hyvätuloiset saavat sen myös, mutta kun siihen ei ole varaa. Minäkin haluisin toimeentulotuen perusosan palkkani päälle, jotta voisin vähän saada säästöjä, muta kun siinä ei ole mitään järkeä, että valtio, velkaantumalla, maksaa rahaa niille, jotka sitä eivät tarvitse!

Tai jos lapsilisä pidetään voimassa, voitaisiin kaikille maksaa aikuistumisen kynnyksellä koko potti kerralla, vähän niinkuin alkuun elämässä-rahana. Näin ei nuorten oman elämän alku olisi niin epäoikeudenmukaista sen vuoksi, että yksi mamma on harrastanut sijoitustoimintaa 17 vuotta kun taas toinen mamma joutuu käyttämään koko rahan elämiseen. Puhumattakaan mahdollisesta kolmannesta mammasta, joka tuhlaa rahat itseensä. Koska sitähän ei kukaan valvo, käytetäänko ne rahat siihen lapseen vai vanhempien tuhlailuun.

Vierailija
2/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloiset maksavat valtionveroa, josta lapsilisät pääosin maksetaan, kun taas pienituloisen ei välttämättä tarvitse maksaa sitä lainkaan. Porrastus toimii sitä kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lastenteon pitää olla joku etuoikeus? En minäkään niitä tule tekemään jos ei ole varaa.

Vierailija
4/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisä vain 3 ekasta lapsesta ja rahaa säästyy

Vierailija
5/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä on reliikki ajalta, jolloin valtio halusi kannustaa suomalaisia lapsentekoon, jotta saataisiin maahan työ- ja sotavoimaa.

Ajat ovat muuttuneet radikaalisti noista päivistä. Maailma on koventunut. Nykyaikana ihminen ei ole enää yhteiskunnalle resurssi vaan taakka. Työttömiä on satoja tuhansia ja armeija on käytännössä lakkautettu, ja ulkomailta pakkaa maahan koko ajan lisää syötettäviä.

Lapsilisä pitää poistaa, tai mieluummin muuttaa negatiiviseksi. Lisääntyjät maksakoot valtiolle sakkoa.

Vierailija
6/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 10:14"]

Hyvätuloiset maksavat valtionveroa, josta lapsilisät pääosin maksetaan, kun taas pienituloisen ei välttämättä tarvitse maksaa sitä lainkaan. Porrastus toimii sitä kautta.

[/quote]

Niin, siis minäkin maksan valtionveroa, mutta en saa lapsilisää, koska minulla ei ole lapsia. Miten porrastus toimii minun tapauksessani?Vai onko tämä kuukausittainen sijoituspääoma tarpeellinen vain hyvätuloisissa lapsiperheissä? Millä oikeutuksella minun tulee osallistua sinun sijoitustoimintaan, vaikka maksan veroja ihan samalla tavalla kuin sinä. Se, että perustelee asian lisääntymisellä, on oikeasti todella alkukantaista ja sairasta. Mutta emmehän me suomessa ole mikään edistysvaltio ihmisoikeuksien saralla, vaan säälittävä jatke neuvostoliittoa, jossa ihmisiä palkitaan rahallisesti siitä, että kasvattavat kansakuntaa. Jos joku vetää äiti-kortin tässä tapauksessa, minä voisin sanoa, että äidit eivät näitä asioita osaa objektiivisesti miettiä, koska tietenkin heille kelpaa ilmainen raha, jonka maksamiseen kaikki joutuvat osallistumaan, jopa valtion velkaa kasvattamalla.Mutt ehkä herätys tulee siinä vaiheessa kun nico-petterin koulu joudutaan sulkemaan ja äiti ja isi jäävät työttömiksi, ilman työttömyyskorvausta, koska siihen ollaan menossa, ellei karsita tällaisia ihan turhia lisiä.

Vierailija
7/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onhan täällä edes joku joka ymmärtää hyvinvointiyhteiskunnan tulonsiirroista jotain. Itse olen keskituloinen, saan lapsilisiä, jotka menee säästöön. En ole millään mittapuulla mitattuna rikas, no, ehkä rutiköyhään intialaiseen slummilapseen verrattuna.

Olen aina ollut säästeliäs, en omista autoa, pyöräilen, kierrätän. En shoppaa luksuslaukkuja, kerään marjoja, viljelen palstalla. Enkä ole koskaan elänyt pappa betalar periaatteella, ollut työelämässä mukana jo kohta 20 vuotta vaikka olen 36 vuotias akateeminen nainen. Ja minun kaltaisteni lapsilisistä ollaan kateellisia.

Vierailija
8/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 10:35"]

[/quote]

Niin, siis minäkin maksan valtionveroa, mutta en saa lapsilisää, koska minulla ei ole lapsia. Miten porrastus toimii minun tapauksessani?Vai onko tämä kuukausittainen sijoituspääoma tarpeellinen vain hyvätuloisissa lapsiperheissä? Millä oikeutuksella minun tulee osallistua sinun sijoitustoimintaan, vaikka maksan veroja ihan samalla tavalla kuin sinä. Se, että perustelee asian lisääntymisellä, on oikeasti todella alkukantaista ja sairasta. Mutta emmehän me suomessa ole mikään edistysvaltio ihmisoikeuksien saralla, vaan säälittävä jatke neuvostoliittoa, jossa ihmisiä palkitaan rahallisesti siitä, että kasvattavat kansakuntaa. Jos joku vetää äiti-kortin tässä tapauksessa, minä voisin sanoa, että äidit eivät näitä asioita osaa objektiivisesti miettiä, koska tietenkin heille kelpaa ilmainen raha, jonka maksamiseen kaikki joutuvat osallistumaan, jopa valtion velkaa kasvattamalla.Mutt ehkä herätys tulee siinä vaiheessa kun nico-petterin koulu joudutaan sulkemaan ja äiti ja isi jäävät työttömiksi, ilman työttömyyskorvausta, koska siihen ollaan menossa, ellei karsita tällaisia ihan turhia lisiä.

[/quote]

Tämä on ilmeisesti sinulle oikein sydämen asia. Ajattelitko lähteä ehdolle ensi vaaleissa ajamaan sitä?

Vierailija
9/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, yksi lapsi per pariskunta, ja vain jos pariskunnalla on töitä. Hyviä töitä, ei mitään lähäri-opettaja- putkiasentaja- linjaa. Ja jos lapsi ei ole kaikinpuolin terve, niin tiedätte varmaan mitä tehdä. Ajatelkaa nyt mitä säästöjä!

Vierailija
10/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 10:35"]

[/quote]

Onhan täällä edes joku joka ymmärtää hyvinvointiyhteiskunnan tulonsiirroista jotain. Itse olen keskituloinen, saan lapsilisiä, jotka menee säästöön. En ole millään mittapuulla mitattuna rikas, no, ehkä rutiköyhään intialaiseen slummilapseen verrattuna.

Olen aina ollut säästeliäs, en omista autoa, pyöräilen, kierrätän. En shoppaa luksuslaukkuja, kerään marjoja, viljelen palstalla. Enkä ole koskaan elänyt pappa betalar periaatteella, ollut työelämässä mukana jo kohta 20 vuotta vaikka olen 36 vuotias akateeminen nainen. Ja minun kaltaisteni lapsilisistä ollaan kateellisia.

[/quote]

Ei kai tässä mistään kateudesta ole kyse vaan rahanpuutteesta. Jos lapsilisät on varaa pistää säästöön niin et niitä kokoomuslaisten mielestä tarvitse. Ei ne kysele, kuinka kristillisesti olet elämäsi viettänyt vaan kuinka paljon turhaa menoa sinusta tulee.

Vierailija
11/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 23:42"]

Kateus on ihmeellinen voima! Saakoon kaikki ihan vapaasti lapsilisää, ovat sen ansainneet. Suurituloset saavat siten jotain valtiolta takaisin! Pliis, lopettakaa jo.

[/quote]

Kateuskortti käytetty! Keskustelu siis loppukoon

Vierailija
12/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 10:30"]

Lapsilisä on reliikki ajalta, jolloin valtio halusi kannustaa suomalaisia lapsentekoon, jotta saataisiin maahan työ- ja sotavoimaa.

Ajat ovat muuttuneet radikaalisti noista päivistä. Maailma on koventunut. Nykyaikana ihminen ei ole enää yhteiskunnalle resurssi vaan taakka. Työttömiä on satoja tuhansia ja armeija on käytännössä lakkautettu, ja ulkomailta pakkaa maahan koko ajan lisää syötettäviä.

Lapsilisä pitää poistaa, tai mieluummin muuttaa negatiiviseksi. Lisääntyjät maksakoot valtiolle sakkoa.

[/quote]

Vihdoin joku, joka ymmärtää lapsilisän todellisen ideologian! Mutta kun näiden mammojen mukaan heille kuuluu maksaa rahaa siitä, että synnyttävät lapsia. Ulkomailta vaan väestöä suomeen tasaamaan väestövajetta. Mitä sitä enää tätä tyhmää, laiskaa ja hemmoteltua "rotua" jatkamaan insentiiveillä.

Vierailija
13/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kyllä kateellinen lapsilisistä, tuskin tulen edes itse tekemään lapsia. Mutta jos kaikesta muustakin halutaan säästää, niin miksei myös näistä. Jos esim. itse en ole oikeutettu tt- tukeen vaikka yritän opiskella saadakseni työllistävämmän ammatin, niin mielestäni sellainen vanhempi, jolla on varaa laittaa lapsilisät säästöön, ei ole sen oikeutetumpi saamaan rahaa kuin minäkään.

Vierailija
14/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 23:43"]

Minusta on törkeää että lapsilisä makssetaan surutta perheille jossa sitä ei tarvita, ja kun köyhä perhe hakee toimeentulotukea lapsilisä vähennetään tulona.

Täytyyhän rikkaillakin jtn oikeuksia olla tietysti, mutta jos se lapsilisä sitten olisi puolet pidnempi edes...

[/quote]

Aivan samaa mieltä. Köyhiä perheitä tulee ehdottomasti tukea.Ei sellaista perhettä, jossa lisä sijoitetaan osakkeisiin tai pistetään säästötilille. Tällaiset perheet eivät tarvitse ko. lisiä. ap

[/quote]

Meillä säästetään lapsilisä. Onko se meidän vika, että toiset on niin tyhmiä että tuhlaavat rahan kun me käytämme rahamme fiksusti ja saamme säästöön, vaikka sossulaiset saavat saman verran ellei jopa enemmän kuin me?

Vierailija
15/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 11:01"]

[/quote]

Meillä säästetään lapsilisä. Onko se meidän vika, että toiset on niin tyhmiä että tuhlaavat rahan kun me käytämme rahamme fiksusti ja saamme säästöön, vaikka sossulaiset saavat saman verran ellei jopa enemmän kuin me?

[/quote]

No mutta jos lapsilisää maksettaisiin vain niille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat välttämättömästi, niin syntyisi säästöä. Ja sitähän tässä haettiin. Itse en kyllä epäile, etteikö muitakin säästökohteita löytyisi kuin köyhät ja lapsiperheet, mutta ilmeisesti ei.

Vierailija
16/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilla menee kaikki lapsilisät elämiseen, vaikka kokoomusta kannatetaankin.

Vierailija
17/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 11:03"]

No mutta jos lapsilisää maksettaisiin vain niille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat välttämättömästi, niin syntyisi säästöä. Ja sitähän tässä haettiin. Itse en kyllä epäile, etteikö muitakin säästökohteita löytyisi kuin köyhät ja lapsiperheet, mutta ilmeisesti ei.

[/quote]

Mutta jos samoilla tuloilla elävä perhe tuhlaa lapsilisänsä ja me ei niin miksi meitä pitäisi rangaista siitä, että elämme fiksummin?

Vierailija
18/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 23:37"]

Minusta on törkeää että lapsilisä makssetaan surutta perheille jossa sitä ei tarvita, ja kun köyhä perhe hakee toimeentulotukea lapsilisä vähennetään tulona.

Täytyyhän rikkaillakin jtn oikeuksia olla tietysti, mutta jos se lapsilisä sitten olisi puolet pidnempi edes...

[/quote]

Aivan samaa mieltä. Köyhiä perheitä tulee ehdottomasti tukea.Ei sellaista perhettä, jossa lisä sijoitetaan osakkeisiin tai pistetään säästötilille. Tällaiset perheet eivät tarvitse ko. lisiä. ap

[/quote]

Joko kaikille tai ei kenellekkään. Samaa pitää käyttää joka tuessa. Jos jotain tukea maksetaan niin se pitää maksaa aina ja kaikille tuloista riippumatta.

Vierailija
19/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 11:03"]

[/quote]

Mutta jos samoilla tuloilla elävä perhe tuhlaa lapsilisänsä ja me ei niin miksi meitä pitäisi rangaista siitä, että elämme fiksummin?

[/quote]

Siis "lapsilisät vain niitä tarvitseville"= perhe ei tule ilman lisiä toimeen. Te tulette. Ette tarvitse valtiolta rahaa sijoitusharrastukseen.

Vierailija
20/132 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa kateutta.Kateellisten ihmisten takia heitän kaikki rahani aina roskiin, sillä häpeä on niin suuri käyttää "minun omia" rahojani.

Siksi olenkin oppinut kalastamaan, syömään itsekin syöttejä,varastamaan nälkääni, sekä olemalla muille ihmisille niin helvetin kateellinen...ainiin kaikki läöheiseni ovat kuolleet nälkään, sillä meitähän on väärin ruokkia!