Näyttää olevan aika tavallinen kuvio että vela hankkiikin lapsen heti kumppanin vaihduttua
Esim. Natalia Salmela, Krista Siegfrids
Myös omassa tuttavapiirissä näitä tapauksia.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko velaksi yhtäkään lisääntymisiässä olevaa lapsetonta naista, joka ei ole hankkinut sterilisaatiota tai kohdunpoistua. Sanat on halpoja ja tuntuvat unohtuvan nopeasti.
M
Tiedät kai, että sterilisaation saamiseen on tietyt kriteerit, kuten 30-v. ikä? Kohdunpoisto taas ei ole toimenpide, jonka saa pyytämällä.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko velaksi yhtäkään lisääntymisiässä olevaa lapsetonta naista, joka ei ole hankkinut sterilisaatiota tai kohdunpoistua. Sanat on halpoja ja tuntuvat unohtuvan nopeasti.
M
Tietämätön pelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ex-mies ei kuulemma enää halunnut lapsia (yksi lapsi aikaisemmasta liitosta). Kävimme tästä monta syvällistä keskustelua ja ei niin millään. Minä taas olen halunnut äidiksi, joten ero oli sitten lopullinen ratkaisu. Nyt erosta on puoli vuotta aikaa ja miehen facessa on kuvia raskaana olevasta uudesta naisystävästä. Toinen riidan aihe meillä oli, kun mies ei koskaan halunnut lähteä mökille. Aina piti kyyhöttää kaupungissa, vaikka olisi mikä hellejakso tahansa. Nyt eron jälkeen sillä on jatkuvasti kuvia kesämökiltä tämän uuden naisen kanssa. Että ei voi kun ihmetellä.
Eikö tuo nyt ole ihan selvää että olit vain väärä puoliso hänelle.
Luulis ettei se kuitenkaan mökkeilyä estä
En minäkään halunnut eksän kanssa olla mökillä kahdestaan.
Lapsuudenkodin takia luultavasti en koskaan kokenut halua saada lapsia.
Elämätöntä elämää oli niin paljon.
Kaverit jotka äitiytyi, muuttuivat tylsiksi.
Puoliso ja tunkeilevat appivanhemmat viimeistelivät valintani.
Erottuani olen surrut että elämä meni näin.
Parempiakin miehiä on, sellaisen kanssa olisi ollut turvallista ja perheenkin olisi voinut perustaa.
Mä olen yksilapsisena eronnut kumppanista, joka halusikin paljon lapsia. Avioiduin uudelleen velan kanssa, jonka edellinen kumppani halusi lapsia. Miten sitten kenelläkin menee.
Vierailija kirjoitti:
Joo ex-mies ei kuulemma enää halunnut lapsia (yksi lapsi aikaisemmasta liitosta). Kävimme tästä monta syvällistä keskustelua ja ei niin millään. Minä taas olen halunnut äidiksi, joten ero oli sitten lopullinen ratkaisu. Nyt erosta on puoli vuotta aikaa ja miehen facessa on kuvia raskaana olevasta uudesta naisystävästä. Toinen riidan aihe meillä oli, kun mies ei koskaan halunnut lähteä mökille. Aina piti kyyhöttää kaupungissa, vaikka olisi mikä hellejakso tahansa. Nyt eron jälkeen sillä on jatkuvasti kuvia kesämökiltä tämän uuden naisen kanssa. Että ei voi kun ihmetellä.
Voi olla myös hetkellistä taktikointia. On tajunnut, ettei saa naista pysymään, jos ei halua lapsia tai tykkää mökkeilystä, mutta ei oikeasti ole kiinnostunut lapsista tai edes mökkeilystä.
Moniko julkkis tai tuttu on ilmoittanut olevansa vela? Vaikka olisi ilmoittanut, niin ihmisellä oikeus muuttaa mieltää. Lisäksi saattaa käydä vahinko. Tuttavan pariskunta aikoinaan ei yrittänyt lasta, mutta jättivät ehkäisyn pois. Jos lapsi tulisi, niin tuli mutteivät varsinaisesti koittaneet saada lasta.
Pelkkä uusi kumppanikin saattaa saada ihmisen muuttamaan mieltään. Itselläni vasektomia takana, mutta yhden tapailunaisen kohdalla hiukan harmittelin päätöstäni kun tuo nainen kovasti lasta halusi. Velan kohdalla ei ole edes tehty mitään fyysistä muutosta, joten mieli voi muuttua helpostikin.
Jotkut mainitsivat, että naiset ovat miehiä useammin veloja, tai ainakin miettivät pidempään. Kyllä tähänkin on looginen syy. Ensinnäkin nainen yksin kärsii raskauden ja synnytyksen vaivat ja mahdolliset pysyvät vauriot. Sitten se lasten kasvatus. Minä ainakin naisena tiedän, että se olen tasan tarkkaan minä, jonka vastuulle kaikki kaatuu, jos miestä ei yhtäkkiä enää huvitakkaan perhe-elämä. Naisena minun urani kärsii myös enemmän, sillä on pakko jäädä ainakin hetkeksi pois ja myös aina kun lapsi on sairas. Mies voi jatkaa ilman mitään keskeytyksiä niin päättäessään. Lastenhankinta on naiselle siis paljon suurempi riski.
Miksi sitten monet tekevät yhtäkkiä lapsen uuden kumppanin kanssa? Rakkaus on voimakas tunne. Minäkin, kun tapasin nykyisen mieheni, hetken ajaksi otin uudestaan harkintaan, että pitäisikö sittenkin.
Niin ja näyttää siltä että lähiöiden siiderivalasnarkkiprostitutkat lisääntyy ihan automaattisesti oli niin tai näin ja tuottaa lisää inceljonneja.
Joskus voi myös olla helpompi vaan sanoa ettei halua lapsia kuin kestää joka suunnalta tulevat jatkuvat utelut. Eiköhän se pitäisi olla jokaisen oma asia koska niitä hankkii ja kenen kanssa.
Vela voi muuttaa mieltään, se on ihan sallittua ja mahdollista.
Lisääntyneellä se onkin hankalampaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo ex-mies ei kuulemma enää halunnut lapsia (yksi lapsi aikaisemmasta liitosta). Kävimme tästä monta syvällistä keskustelua ja ei niin millään. Minä taas olen halunnut äidiksi, joten ero oli sitten lopullinen ratkaisu. Nyt erosta on puoli vuotta aikaa ja miehen facessa on kuvia raskaana olevasta uudesta naisystävästä. Toinen riidan aihe meillä oli, kun mies ei koskaan halunnut lähteä mökille. Aina piti kyyhöttää kaupungissa, vaikka olisi mikä hellejakso tahansa. Nyt eron jälkeen sillä on jatkuvasti kuvia kesämökiltä tämän uuden naisen kanssa. Että ei voi kun ihmetellä.[/quote{
Just tästä syystä on alettu hakeutumaan hedelmöityshoitoihin tai mukimiesten tykö. Miehiin ei voi 100% luottaa. Lapsen jälkeenkin ehtii vielä löytämään miehen.
Tuolle joka oli tehnyt vasektomian. Jotkut lääkärit kehoittaa laittamaan spermaa talteen ennen operaatiota, ellet ole harkinnut koko asiaa niin miettisin uusiksi haluatko välttämättä alkaa isäksi. Tiedän naisissa entisiä veloja mitkä hetkellisesti laski muurinsa alas ja ovat nyt äitejä. Yksi näistä luopui kokonaan lapsesta ja luovutti lapsen miehelle (isälle), toinen kasvoi äitiyteen ja tämä kolmas minkä tiesin kävi vuoden verran terapiassa eikä osaa vieläkään sanoa oliko ratkaisu kovinkaan fiksu vaikka lapsi on nyt taaperoiässä.
Voisivat erota vähän nopeemmin.