Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näyttää olevan aika tavallinen kuvio että vela hankkiikin lapsen heti kumppanin vaihduttua

Vierailija
12.08.2020 |

Esim. Natalia Salmela, Krista Siegfrids
Myös omassa tuttavapiirissä näitä tapauksia.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö!

Mä en koskaan tuu hankkimaan pentuja. Enkä tiedä ketään ystäväpiirissä että hankkii kun kumppani vaihtuu. Älä yleistä!

Vierailija
22/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan aika yleinen ilmiö, että äidit saavat kaupassa hermoromahduksia. Huudetaan lapsille pääpunaisena, mies pyörittelee vieressä päätä ja töissä painaa työkaveria vessassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vain velat vaan naiset yleensä. Moni muuten naiselle rakas mies sanoo ei lapselle, mutta nainen ei voi ikänsä vuoksi jäädä odottamaan miehen mielen muuttumista.

Alle 30 v on lastakin parasta yrittää ja kyllä 25 v miehen olisi jo hyvä tietää tahtooko isäksi, kun naisenkin on parempi tietää jos silloin, että tahtooko äidiksi! Täytyy jäädä tarpeeksi aikaa yrittää ja mahdollisuus saada useampikin lapsi jopa ilman hedelmöityshoitoja! Koulussa voisi seksuaalikasvatuksessa opettaa myös pojille, että milloin on paras aika naisen kannalta lisääntyä ja kuinka lyhyt tämä aika onkaan!

Tämän kirjoitti jokaisen lapsensa ensimmäisestä yrityskerrasta saanut nainen. Esikoinensyntyi kun olin 29 v ja kuopus, kun olin 38 v.

Minun tuntemistani miehistä kyllä suurinpiirtein kaikki tienneet ”aina” haluavansa joskus isäksi.

Muutama vela on joukossa, ja heillekin asia on ollut selvä jo yläasteikäisenä.

Nyt tosin yksi -89 syntynyt velamies onkin tulossa isäksi, kun hän löysi sopivan naisen ja alkoikin haaveilemaan jälkeläisestä juuri kyseisen naisen kanssa.

Palstalla näkee usein tarinoita miehistä jotka vitkuttelevat lisääntymisen kanssa tai eivät tiedä haluavatko vai eivät, mutta en tiedä kuinka yleistä se oikeasti on vai piireistä kiinni?

Itse tunnen tosiaan paljon sellaisia miehiä, joille isyys on ollut aina yksi elämän etapeista ja moni haluaa isäksi ennen kuin on 30.

Naisissa taas enempi sellaisia, jotka eivät halua tai eivät tiedä haluavatko, stressaavat mitä lapsen saaminen tekee elämälle, muuttavat mieltään kun ovat 30+ jne.

Vierailija
24/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat täällä nimeävät velaksi ihmisiä kenellä ei vain satu olemaan lapsia. Hankkikaa hei elämä niiden lastenne lisäksi. 

Minulla ei ole lapsia, en ole koskaan miettinyt niiden hankkimista enkä myöskään ole kiinnostunut kenellä muulla niitä ei ole tai on. 

Vierailija
25/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää olevan aika yleinen ilmiö, että äidit saavat kaupassa hermoromahduksia. Huudetaan lapsille pääpunaisena, mies pyörittelee vieressä päätä ja töissä painaa työkaveria vessassa.

Hotellihuoneessa tietenkin. Rakastajatar saa lahjat ja hotellit, äitykkä pyykkää ja kokkaa. 

Vierailija
26/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Eikö ihminen saa muuttaa mieltään? Moni silti ei hanki niitä lapsia ikinä, kenenkään kanssa.

Tietysti. Mutta yllättävä ilmiö silti. Kyse onkin kumppanista, ei vakaa oma päätös.

Eli kyse on taas vain siitä, etteivät ihmiset osaa olla yksin?

Pakko olla joku kumppani, vaikka sitten väärä kunhan on kumppani.

Ihmiset on kyllä säälittäviä.

Vierailija
27/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ex-mies ei kuulemma enää halunnut lapsia (yksi lapsi aikaisemmasta liitosta). Kävimme tästä monta syvällistä keskustelua ja ei niin millään. Minä taas olen halunnut äidiksi, joten ero oli sitten lopullinen ratkaisu. Nyt erosta on puoli vuotta aikaa ja miehen facessa on kuvia raskaana olevasta uudesta naisystävästä. Toinen riidan aihe meillä oli, kun mies ei koskaan halunnut lähteä mökille. Aina piti kyyhöttää kaupungissa, vaikka olisi mikä hellejakso tahansa. Nyt eron jälkeen sillä on jatkuvasti kuvia kesämökiltä tämän uuden naisen kanssa. Että ei voi kun ihmetellä.

Vierailija
28/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ex-mies ei kuulemma enää halunnut lapsia (yksi lapsi aikaisemmasta liitosta). Kävimme tästä monta syvällistä keskustelua ja ei niin millään. Minä taas olen halunnut äidiksi, joten ero oli sitten lopullinen ratkaisu. Nyt erosta on puoli vuotta aikaa ja miehen facessa on kuvia raskaana olevasta uudesta naisystävästä. Toinen riidan aihe meillä oli, kun mies ei koskaan halunnut lähteä mökille. Aina piti kyyhöttää kaupungissa, vaikka olisi mikä hellejakso tahansa. Nyt eron jälkeen sillä on jatkuvasti kuvia kesämökiltä tämän uuden naisen kanssa. Että ei voi kun ihmetellä.

Eikö tuo nyt ole ihan selvää että olit vain väärä puoliso hänelle. 

Vierailija
29/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko velaksi yhtäkään lisääntymisiässä olevaa lapsetonta naista, joka ei ole hankkinut sterilisaatiota tai kohdunpoistua. Sanat on halpoja ja tuntuvat unohtuvan nopeasti.

M

Vierailija
30/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sou? Mulle on ihan sama kuka millonki kersoja vääntää,tehköön vaikka 10 ja eri ukoille!

Vierailija
31/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettelemistä tuossa on?

Uusi nainen on mieluisampi partneri lasten hankkimiseen ja mieluisampaa mökkiseuraa. Ei ole ihan Sherlock-tason mysteeri tämä.

Vierailija
32/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on irrationaalinen. Minun eksäni taas sanoi, ettei halua tällaista elämää: aamulla töihin, töiden jälkeen kauppaan ja syömään, ilta kotona lasten kanssa ja nukkumaan. Huomenna taas uudelleen. Lapsemme olivat tällöin jo 10-vuotiaita.

Mitä hän teki eron jälkeen? Uuden lapsen naisen kanssa, jolla oli jo ennestään lapsia. Sama rumba alkoi alusta.

Meidän lapsemme ovat jo täysi-ikäisiä, ja minä elän omaa elämäöni. Eksän nuorin lapsi on vasta menossa kouluun, eli aika monta vuotta vielä edessä ”tällaista elämää”.

Joo, eimvoi kuin ihmetellä.

Vierailija
33/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kyse on siitä, etteivät he vain halua lapsia kyseisen kumppanin kanssa.

Vrt. Tunnen monia miehiä, jotka sanovat avoliiton riittävän, eivätkä halua naimisiin. Uuden kumppanin kohdalla he avioituvat - ja suht nopeasti.

No miks ei nää tollot sit eroa? Jatkavat suhdetta vaikka eivät halua naimisiin tai lapsia?

Vierailija
34/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat on yleensä susirumia, joten en ihmettele sitä lapsettomuutta.

Vierailija
35/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo nyt ole ihan selvää että olit vain väärä puoliso hänelle. 

Luulis ettei se kuitenkaan mökkeilyä estä

Vierailija
36/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli väärä mies sinulle. Löydät vielä sopivamman. Äkkiäpä on mies uuden kanssa lykännyt pullan uuniin. On joko vahinko tai mies on epätasapainoinen.

Vierailija
37/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kyse on siitä, etteivät he vain halua lapsia kyseisen kumppanin kanssa.

Vrt. Tunnen monia miehiä, jotka sanovat avoliiton riittävän, eivätkä halua naimisiin. Uuden kumppanin kohdalla he avioituvat - ja suht nopeasti.

No miks ei nää tollot sit eroa? Jatkavat suhdetta vaikka eivät halua naimisiin tai lapsia?

Täh? Eroavathan he. Uuden kumppanin kanssa naimisiin ja lapsia.

Vierailija
38/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ex-miehelle sanoin, että olen kotirotta enkä jaksa matkustelua. Nykyisen mieheni kanssa ollaan reissattu pitkin poikin ja hauskaa on ollut. Ei exän kanssa vaan huvittanut reissata ja ne vähäisetkin matkat meni tappeluksi.

Mutta vela olen edelleen, ja tämän tehnyt sekä eksälle että nykyiselle selväksi suhteen alkumetreillä. Uskoisin olevani vela vaikka vaihtaisin miestä vielä kymmenen kertaa. Satavarma ei voi olla mistään, mutta näin kolmikymppisenä voin olla melko varma kuitenkin, ettei se ole miehestä kiinni. Se on vain siitä kiinni etten halua olla äiti.

Vierailija
39/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velat on yleensä susirumia, joten en ihmettele sitä lapsettomuutta.

Ja valitettavasti lapsia saa hankkia, vaikka olisi ilkeä eikä erityisen älykäs.

Vierailija
40/53 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Eikö ihminen saa muuttaa mieltään? Moni silti ei hanki niitä lapsia ikinä, kenenkään kanssa.

Tietysti. Mutta yllättävä ilmiö silti. Kyse onkin kumppanista, ei vakaa oma päätös.

Joidenkin, monien, kohdalla näin voi olla. Oma persoonani ja haluttomuuteni ryhtyä kaikkeen siihen, mitä lapset tuovat tullessaan, ei kuitenkaan muuttuisi miksikään vaikka kumppani vaihtuisi. Yksi kriteeri miehelle oli, ettei hänkään haaveile perhe-elämästä.

Eli vela ei tarkotakaan sitä, ettei haluaisi lapsia, vaan sitä, ettei halua kantaa niistä tulevaa vastuuta.

eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme