Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on nyt jääkaapissa 14 litraa kermaa,

Vierailija
09.08.2013 |

9 litraa maitoa ja 50 kananmunaa.

Enkä edes juuri koskaan leivo, mutta näitä mulla pitää olla paljon. Olen varmaan jäänne jostain pula-ajalta :D

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan kermat mieheltä. Mm...:)

Vierailija
22/32 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla vaan iso jääkaappi! Ei meille varmaan mahtuis 23 purkkia maitotuotteita ja munia noin paljoa - siis niin että jääkaapissa olisi muutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on ihan tavallista leipoa esim. pulla kermasta. Silloin ei taikinaan tarvitse muuta rasvaa. Tuolla tyylillä ehkä voisi saada muutaman litran menemään. Kiinnostaisi kyllä, minkä kokoinen jääkaappi ap:lla on ja onko siellä mitään muuta :D

Vierailija
24/32 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 20:24"]

Kerma ei ainakaan mun jääkaapissa säily. Ihme kermaa sulla.

[/quote]

mulla onkermassa päiväys 19.092013 ja ostin nuo 16.7.2013... eli onhan tuossa ainakin pari kuukautta aikaa käyttää

Vierailija
25/32 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 20:46"]

Minä saan kermat mieheltä. Mm...:)

[/quote]

teetkö pannaria vai laitatko kastikkeisiin?

Vierailija
26/32 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm joo saahan sitä kulumaan jos tekee kaiken mahdollisen siitä kermasta, esim useampana iltana ison pannarin kermaan ja isoja määriä kermakastikkeita. Sitten herää kysymys että jos sitä maitoa korvataan osittain kermalla, niin mihin se 9l maitoa menee, kun edelleenkään ei leivota mitään.

Vierailija
27/32 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 20:50"]

Hmm joo saahan sitä kulumaan jos tekee kaiken mahdollisen siitä kermasta, esim useampana iltana ison pannarin kermaan ja isoja määriä kermakastikkeita. Sitten herää kysymys että jos sitä maitoa korvataan osittain kermalla, niin mihin se 9l maitoa menee, kun edelleenkään ei leivota mitään.

[/quote]

No ne kermaherkut huuhdellaan alas isolla lasillisella maitoa.

Vierailija
28/32 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 20:27"]

Ja 14 litraa on jo aika helvetin paljon kermaa muutenkin, ellei ole suurperhe kyseessä. Ei sitä saa kastikkeisiin ja pannareihin uppoamaan viikossa kuin ehkä litran tai kaksi, siis jos on paljon syöjiä. 

[/quote]

No 14 litraa kermaa on IHAN KAMALASTI, vaikka olisi suurperhe.

Meitä on 11 henkeä, eikä meillä ole ollut edes 14 2dl purkkia kermaa kuin korkeintaan ristiäisten tms juhlien alla, kun on leivottu 50 hengen juhlia varten...

Vierailija
29/32 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakriisin aikaan mulla oli parhaimmillaan 117 kananmunaa.

Vierailija
30/32 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 20:37"]

Kananmunia ei säilytetä jääkaapissa...

[/quote] Sanoo kuka ? Kananmunat säilyvät jopa kuukauden vikan käyttöpäivän jälkeen, huoneenlämmössä ei niinkään.

jos leipoo esim kakkuja, vatkautuu kananmuna paremmin 37 asteisena. Jääkaapissa on tärkeintä että kananmunat eivät ole ovessa jossa lämpövaihteluuta tulee jatkuvasti kun ovi avataan.

t kondiittori

Vierailija
31/32 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kaksi kertaa yrittänyt vastata tähän mutta sanattomaksi vetää. Tämän on pakko olla provo, varsinkin kun ap ei ole käynyt ketjussa vastailemassa. Näitä määriä on mahdoton uskoa. Mitä kukaan tekee viidellä litralla enemmän kermaa kuin maitoa??!

Okei, uskoisin, jos viikonvaihteessa olisi isot juhlat, paljon kakkuja etc, mutta ap:n aloituksesta sai sen kuvan, että tämä on ihan normaali olotila?

Ei helvetti, pakko se on kysyä, paljonko sun on BMI  ja ÄO, ap?

Vierailija
32/32 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla on kasseissa ainakin pari satsia spermaa valmiina tarjoiluun..  :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän