Clevelandin kauhujen talosta
Kauheita kohtaloita.
Mulle tuli mieleen, että miten voi olla, että kukaan veljistä tai lapsista eivät ihmetelleet outoja asioita siellä talossa. Tai poliisit eivät ottaneet naapureiden soittoja tosissaan. no eivät suomalaisetkaan viranomaiset ottaneet Eerika-tytöstä tehtyjä ilmoituksia tosissaan. tai naapurit eivät sitten kuitenkaan kuin mielessään tehneet niitä ilmoituksia? Kuka senkin sitten tietäis.
Onko teillä kellään sellaisia ystäviä tai sukulaisia, jotka eivät päästä asuntonsa joihinkin tiloihin? Mitäköhän siellä on piiloteltu?
Minusta on melko tavallista, että ihmiset vierailulle tullessaan mielellään myös käyvät "katsastamassa" talon tiloja - no ei meillä mikään iso palatsi olekaan, joten katselu on äkkiä tehty.
Mutta minun sisareni ei todellakaan päästänyt remonttensa jälkeen ketään perheen yhteisiin tiloihin, eli he asuivat kolme-kerroksisessa talossa ja yksi kerros oli kerta kaikkiaan no-no vieraille. Joo, ihan ok, mutta sama kerros oli myös kiellettyä aluetta meille sisaruksille ja omalle äidillekin.
Silloin jo tuntui tosi kummalliselta mutta vasta nyt olen alkanut miettiä, MIKSI? Miksi ovet oli niinhin tiloihin aina lukitut? Ei edes remontin jälkiä saanut mennä ihailemaan.
No, nyt en pääse tätä häneltä enää kysymään, sillä hän kuoli kymmenen vuotta sitten.
Mutta kysymys siis on: onko teillä näitä tuttuja, joilla on kiellettyjä alueita? Eli onko loppujen lopuksi tosi helppoa elää kahta elämää halutessaan?
Kommentit (5)
No en mäkään päästäisi vieraita makuuhuoneeseeni, ihan vaan siksi että se on mun omaa tilaa. Tosin jos joku nyt ovella kävisi katsomassa, niin ei siitä kriisiä tulisi... Mutta se olisi epämiellyttävää.
Jos olisi pihalla joku varasto tms. niin voisin hyvinkin pitää sitä alueena, jossa muut eivät käy. Sen takia, että se on täynnä romuja, lattiasta laho tms "voi satuttaa itsensä" tai muutenkaan sinne ei olisi vierailla asiaa.
Joten ei mun mielestä sinällään olisi outoa, vaikka naapurilla tai sukulaisella olisi joku piharakennus tai kellari jonne ei saisi mennä.
Toi on hyvä pointti että joku voi vaan olla häpeissään, että koti on sottainen. Mutta oma veli tai sisko! Tai lapsi! Sen uskon kyllä hyvin, että äiti voisi olla henkilö jolle ei halua näyttää kotiansa muuta kuin siltä osin kuin äidin kriittinen silmä sen kestää. tai minä lapsena kestän äidin kriittisen silmän, hih.
No, onhan se outoa, jos ei saa kuin keittiössä vuosien saatossa oma veli käydä. Toisaalta ei kai siitä mitkään panttivangit ekana tule mieleen vaan se, että on omituinen erakko ja kämppä on niin homeinen/likainen, ettei halua päästää ketään peremmälle.
Enemmän ihmettelen sitä Itävallan isukkia, joka piti tytärtään vankina 24 vuotta kellarissa ja emäntä ei huomannut muka mitään. Kielsi kuulemma ehdottomasti menemästä kellariin ja oli siitä supertiukka. Kävihän se mies silti mm. kahden viikon Thaimaan lomalla. Jos mun mies hautoisi jotain kellaria meillä, johon mä en saa mennä, niin taatusti menisin. Ja jos pelkäisin miestä, niin sitten ainakin menisin, kun on reissussa tutkimaan. Tietystikään en odottaisi löytäväni kadonnutta lasta vaan enemmänkin haluaisin nähdä, mitä siellä nyt on... En todellakaan nielisi, että meillä kotona on paikkoja, joihin mä en saa mennä. Se vasta uteliaisuuden herättäisikin!
Minusta tuo koko tilanne oli samanlainen kuin Itävallassa.. Nyt ei ollut kyse puolisosta, mutta läheisistä kuitenkin, joten tuntuu oudolta etteivät he muka olisi huomanneet mitään erikoista. Luulisi kuitenkin, ettei kolmen naisen vankina pitämistä voi niin vain peitellä..
Usein ihmiset aavistaessaan pahaa jotenkin pelästyvät ja vetäytyvät. Eivät halua sekaantua. Eivät halua tietää mitä siellä on, koska pelkäävät etteivät kestäisi totuutta. MIllä perusteella sitä menisi väkisin katsomaan jonkun kämppää? Tässäkin tapauksessa kun äijä on ollut väkivaltainen, tuskin kukaan on halunnut kaivaa verta nenästään. Ja miten saisi poliisin apua? Tulkaa tekemään rynnäkkö tänne, ukko ei päästä meitä ullakolle?
Sitä en osaa arvailla mitä sisaresi piilotteli. Oliko hänellä ehkä sadomasokistisia harrastuksia ja tiloissa oli siihen liittyvää rekvisiittaa? Oliko hänellä kourallinen miesorjia kahlehdittuina kettingillä patteriin? Kenpä tietää.