Hoh hijaa, että tälläinen aamu! 14v tahto laittaa kouluun farkkusortsit ja hupparin
Ja 6v pikkusisko matkii ja haluaa eskariin prinsessamekon.
Kommentit (162)
Toivottavasti ymmärtävät, että miesopet myös runk kaavat heitä tuijotellessaan. Tämän olen kuullut ihan opettajilta itseltään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi oli siinä 3-4v aina prinsessamekossa päiväkodissa. Mitä väliä? Hoitajat sanoivat kerran, että se saattaa sotkeentua aamupalalla. Kerroin sitten että saahan sen pestyä. Lapsuus on juuri siitä hienoa aikaa, että haluaa kulkea julkisesti vaikka siinä naamiaisasussa eikä tarvitse välittää paheksuvien työkavereiden ilmeistä. Prinsessamekkovaihe loppui aikanaan, ja nyt kaikki erilainen onkin sitten "noloo".
Tosi moni on päiväkodissa prinsessamekossa ja se on ihan ok työntekijöiden kannalta, varsinkin jos mekko on helposti lapsen itsensä riisuttavissa ja puettavissa niin ei sen ole meille mitään väliä onko mekko tarkoitettu prinsessaleikkiin vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on vähän epäilyttävää, että lasten shortseja pidetään seksuaalisena. Hoikilla jaloilla lyhyetkin shortsit on kauniit ja täysin aseksuaaliset. Eikä telkkarin/mainosten ulkopuolella ole näkynyt mitään ihmeempiä ”peppushortseja” ainakin täällä Helsingissä.
teet tulkintavirheen siinä, että ajattelet, että äiti tai isä itää lasten shortseja seksuaalisina. lapsen pukeutumisen rajoittaminen ja tietynlaisten vaatteiden kieltäminen johtuu siitä, että se äiti tai isä tajuaa, että maailmassa on ihmisiä (esim. pedofiilit), jotka pitävät lapsen tietynlaista pukeutumista seksuaalisena ja kokevat, että lapsi houkuttelee heitä tahallisesti ja haluaa päästä pedofiilin sänkyyn. Katsos kun niiden pedojen mieli on sairas ja vinoutunut ja ajantasalla lastensa turvallisuudesta vastuussaolevat vanhemmat joutuvat pitämään tuon asian mielessään.
meillä yksi lapsi alkoi hillua nakuna (siis täysin nakuna) kotona noin 9 vuotiaana ja sanoi olevansa naturisti,kun koulussa opetettiin siitä ja halusi sitten kokeilla sitä. Sitä vaihetta kesti noin kaksi viikkoa, tuli kylmät yöt... mutta pelattiin mukana sitten, kun turvallisempaa se kotona on kuin olisi hillunut ulkona nakkena. Ei kyllä vieraita päästetty kotiin noihin aikoihin. kouluihin oli pakko pukeutua, jota hän protestoi, mutta minkäs teet, kun tyhmät koulut vaativat, että oppilaat ovat puettuina tunneilla, niin sai esiteini sitten vain niellä kiukkunsa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ymmärtävät, että miesopet myös runk kaavat heitä tuijotellessaan. Tämän olen kuullut ihan opettajilta itseltään.
Juu ja sitten ne kaikki samassa luokassa olevat pojat, miten siitä opiskelusta tulee mitään jos joka puolella pyörii tyttöjä joilla on enemmän pintaa paljaana kuin peitossa, hirveä panetus ja seisokki koko ajan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs mu slimimaissa, sielläkö burkha estäisi runk kaamisen?
Vierailija kirjoitti:
Mun oma mies on myöntänyt joskus runk kanneensa Anttilan katalogille :D Kun panettaa niin panettaa, pääasia ettei koske nuoriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat ei välittäneet puuttua mun pakarat paljastavaan pukeutumiseen ja menetin 13-vuotiaana neitsyyden 19-vuotiaalle. Hyi 🤢. Aikuisena ongelmia seksuaalisuuden kanssa ja traumoja ja terapiaa. Välittäkää nyt herranen aika vanhemmat tyttäristänne älkääkä antako pukeutua ja tehdä mitä vaan!!
Siksikö menetit neitsyytesi noin nuorena kun vanhempasi eivät puuttuneet pukeutumiseesi? Luulen että tuo ei ole se syy. Vaan se, että vanhempasi eivät ole rakastaneet, hoivanneet, arvostaneet ja keskustelleet tarpeeksi :( Perheissä jossa lapsista välitetään yleensä kasvaa hyväitsetuntoisia tyttöjä ja poikia, jotka arvostavat itseään terveesti ja uskaltavat tehdä omia ratkaisujaan, eivätkä hae huomiota ja hyväksyntää "isähahmoilta".
Siis juurikin näin; koko tuo välinpitämättömyyden ilmiö, joka ulottui myös pukeutumiseeni. Mutta kyllä vaan paljastava pukeutuminen sitten taas houkutteli tietynlaisia kuvotuksia. Minkälainen 19-vuotias on 13-vuotiaan kanssa, hyi. Silloin en tätäkään tajunnut.
Koskaan en ole nähnyt niin paljon paljaita peppuja kuin pyllybikinikesänä 2020!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 15-vuotias poika katsoi nyt kesällä Topgunin ja sanoi sen jälkeen, että harmi, ettei tytöt ole enää sellaisia kuin ennen ja, että nykyiset ei ole hyviä. Kysyin sitten mitä tarkoittaa ja vastasi, että no, kun ne pukeutuu nykyään ihan liian paljastavasti. Että olin ylpeä! Mites tätä sanomaa saisi tytöille päin? Poikani on tyttöjen keskuudessa suosittu ja komea, mutta ei halua paljastelijoita, vaan itseään arvostavan tytön. Ei muuten tykkää myöskään rääväsuisista ja kiroilevista tytöistä. Kertoi koulussaan näiden puolialastomien tyttöjen huorittelevan toisiaan "läpällä" ja, että se on hirveää kuultavaa.
Tottakai se kullannuppu sanoo mitä äiti haluaa kuulla.
En silti sano etteikö poika oikeasti voisi olla tuota mieltä mutta mun pojalla ei ole kyllä tarvetta minulle vuodattaa tyttöjen pukeutumisista, tulee toimeen kaikkien kanssa eikä arvostele muita heidän pukeutumisensa perusteella.
:D tajuatkohan edes itse, mitä juuri paljastit. Meillä läheiset välit ja voidaan puhua mistä vaan, ei se estä sitä -eikä myöskään pojan mielipiteet muiden pukeutumisesta- etteikö silti tule kaikkien kanssa toimeen.
En ole tuo kirjoittaja, mutta paljasti mitä? Mulla 14v poika eikä meillä tuolla tavalla puhuta kotona. Onko sun mielestä läheiset välit sitä, että voi sanoa toisista ihmisistä mitä huvittaa? Ei ole ihan 2020 juttu, että haukutaan ulkonäköä tai vaatetusta. Saati että tuon ikäiselle olisi enää mikään erikoinen juttu, että ihmisten luonteet ja tyylit on erilaisia. Rääväsuita ja kovaäänisiä on aikuisissakin. Onneksi ollaan erilaisia.
Kirjoitit sitten vauva av:lla, ettei ole 2020 juttu, että haukutaan ulkonäköä ja vaatetusta 😆😆😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 15-vuotias poika katsoi nyt kesällä Topgunin ja sanoi sen jälkeen, että harmi, ettei tytöt ole enää sellaisia kuin ennen ja, että nykyiset ei ole hyviä. Kysyin sitten mitä tarkoittaa ja vastasi, että no, kun ne pukeutuu nykyään ihan liian paljastavasti. Että olin ylpeä! Mites tätä sanomaa saisi tytöille päin? Poikani on tyttöjen keskuudessa suosittu ja komea, mutta ei halua paljastelijoita, vaan itseään arvostavan tytön. Ei muuten tykkää myöskään rääväsuisista ja kiroilevista tytöistä. Kertoi koulussaan näiden puolialastomien tyttöjen huorittelevan toisiaan "läpällä" ja, että se on hirveää kuultavaa.
Tottakai se kullannuppu sanoo mitä äiti haluaa kuulla.
En silti sano etteikö poika oikeasti voisi olla tuota mieltä mutta mun pojalla ei ole kyllä tarvetta minulle vuodattaa tyttöjen pukeutumisista, tulee toimeen kaikkien kanssa eikä arvostele muita heidän pukeutumisensa perusteella.
:D tajuatkohan edes itse, mitä juuri paljastit. Meillä läheiset välit ja voidaan puhua mistä vaan, ei se estä sitä -eikä myöskään pojan mielipiteet muiden pukeutumisesta- etteikö silti tule kaikkien kanssa toimeen.
En ole tuo kirjoittaja, mutta paljasti mitä? Mulla 14v poika eikä meillä tuolla tavalla puhuta kotona. Onko sun mielestä läheiset välit sitä, että voi sanoa toisista ihmisistä mitä huvittaa? Ei ole ihan 2020 juttu, että haukutaan ulkonäköä tai vaatetusta. Saati että tuon ikäiselle olisi enää mikään erikoinen juttu, että ihmisten luonteet ja tyylit on erilaisia. Rääväsuita ja kovaäänisiä on aikuisissakin. Onneksi ollaan erilaisia.
Ja lisään vielä, että ymmärrän kyllä, että teinillä voi tulla ylilyöntejä. Mutta että äiti netissä kehuvaan sävyyn kirjottaa poikansa typerät toisia haukkuvat kommentit?!
Osuiko arkaan paikkaan vai miten noin tunteella reagoit?
Tulkitsit ensinnäkin kirjoittamani aivan väärällä sävyllä. Poikani ei hauku ketään. Hän ei myöskään puhunut arvostelevaan sävyyn eikä paheksuen, vaan enemmänkin harmistuneena. Teinit kuule miettii ja puhuu toisten ulkonäöstä, omansakin suurennuslasin alla. Jos teidän teininne eivät sitä teidän kanssanne tee, se ei tarkoita, etteikö tekisi sitä keskenään. Huoh. Muutit viestini aivan erilaiseksi kuin miten se oli kirjoitettu. Olen ylpeä siitä, että pojastani ei ole kasvamassa tyhjäpää läähättäjää, vaan antaa arvoa tytöissä ihan eri asioille kuin itsensä paljastamiselle ja räävittömälle käytökselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että menit oikein kehumaan, kun poikasi sanoi, että tytöt ole eivät ole tarpeeksi hyviä hänen makuunsa? Vastuullinen äiti olisi opettanut, että vaatteiden perusteella ei pidä tuomita muita.
Ja sielläkin vedetty mutkia suoriksi. Enkös tossa kirjoittanut ihan selvästi myös näiden tyttöjen käytöksestä? Huorittelevat toisiaan. Vastuullinen vanhempi.. huoh. Sullakin taitaa olla paljastavasti pukeutuva teini..
Kyllä olet tyhmä ap. Olisit superonnellinen, kun lapsesi ovat terveet ja voitte elää normaalia elämää.
Et elä todellisuudessa ollenkaan, jos et ymmärrä ,mitä kamalia sairauksia on niin vanhemmilla , kuin lapsillakin, tapahtuu kamalia onnettomuuksia ja menetyksiä. Mieti sitä ja ala jus nyt kiittämään lapsiasi juuri sellaisena ,kuin ne nyt ovat sortseineen j prinsessamekkoineen.
Vierailija kirjoitti:
älä nyt viitti.
Meillä lähtivät kaikki neljä alakoululaista shortseissa ja hupparissa kouluun ja itsekin lähdin lyhythihaisessa, polvipituisessa mekossa töihin kouluun. Taisi olla 10-vuotiaalla tytöllä lyhyet farkkushortsit. Onpa kamalaa. Meillä pukeudutaan sään mukaan eikä vielä ole kylmä. Hellettäkin vielä luvattu viikonlopuksi.
En ymmärrä keskustelua.
T. Ope
Vierailija kirjoitti:
Hei Topgun on leffa, keksitty tarina, fantasia! Luuliko poikasi oikeasti, että se kertoi kaikista maailman tytöistä totuuden 80-luvulla?
Entä tunteeko poikasi kaikki, uskovaisetkin tytöt? Yleistäminen ei ole fiksua, ihmisissä löytyi laidasta laitaan niin 80-luvulla kuin 2020-luvullakin. Fakta on, että 100% kaikki eivät nytkään pukeudu liian paljastavasti.
MEillä menee 4-luokkalainen farkkushortseissa kouluun. Alle ehkä caprileggarit, jos on kylmempi sää. En ymmärrä aloittajan ongelmaa.
Farkkushortsit EI ole asiallinen kouluasu. Noloa tämä suomalaisten ihmisten tilannetajun puute näissä pukeutumisasioissa. Siinä mielessä äidin tehtävä olisi kyllä ohjeistaa. Tilanteeseen sopivaa pukeutumista ei katsota pelkästään lämpömittarista.
Vierailija kirjoitti:
Farkkushortsit EI ole asiallinen kouluasu. Noloa tämä suomalaisten ihmisten tilannetajun puute näissä pukeutumisasioissa. Siinä mielessä äidin tehtävä olisi kyllä ohjeistaa. Tilanteeseen sopivaa pukeutumista ei katsota pelkästään lämpömittarista.
Onko sulla tässä tiukkaan linjaukseen syynä mitään muuta kuin oma fiilis? Mutulla jos mennään niin kirjavaa on.
Vierailija kirjoitti:
Tämä lausunto haiskahtaa kyllä oudolle.
Ensinnäkään, ei kukaan teinipoika puhu äidilleen tuolla tavalla tyttöjen pukeutumisesta.
Toisekseen, teinipojat on erittäin kiinnostuneita näkemään tyttöjä paljastavissa asuissa, riippumatta aikakaudesta.
T: M
Luulet että eskareita pitää vielä pukea? Ei tartte, osaavat itsekin :D