iten saitte tiedon vanhempanne kuolemasta?
Kommentit (31)
Siskoni soitti. Vastasin puhelimeen, että nytkö isä kuoli? Tiesin siis kouleman olevan käsillä.
Veljeni soitti minulle ja kertoi että isän puhelimesta oli yritetty soittaa, mutta sieltä oli kuulunut vain uuden vaimon ääni, kun oli keskustellut jonkun kanssa ja itkua. Minä soitin isän numeroon ja uusi vaimo taisi sanoa, että nyt on jotain kauheaa tapahtunut. Elämäni kauhein päivä. Vieläkin muistan, että olin juuri siivoamassa vessaa, kun veli soitti.
Veljeni soitti minulle ja kertoi että isän puhelimesta oli yritetty soittaa, mutta sieltä oli kuulunut vain uuden vaimon ääni, kun oli keskustellut jonkun kanssa ja itkua. Minä soitin isän numeroon ja uusi vaimo taisi sanoa, että nyt on jotain kauheaa tapahtunut. Elämäni kauhein päivä. Vieläkin muistan, että olin juuri siivoamassa vessaa, kun veli soitti.
Leski soitti aamukahdeksalta, että vanhempani on kuollut. Tai itse asiassa sanoi, että on kauheita tapahtunut. Kysyin, että mitä. -No ensin tänne tuli ambulanssi. SItten tänne tuli poliisi. Ja sitten tuli ruumisauto, hän vastasi. Oli sokissa itsekin ja sain oikein kaivamalla kaivaa, että onko vanhempani kuollut. Olin vielä iltakahdeksalta jutellut vanhempani kanssa ja oli hyvissä voimissa ja terve. Kuolema oli kohdannut jo illalla, mutta aamulla vasta löydettiin.
Isäpuoli tuli veljeni kanssa kotiini kertomaan kasvotusten äitini kuolemasta. Vaikka kuolema ei ollut todellakaan ollut odotettavissa, niin arvasinhan minä heti ilmeistä ja olemuksesta. Yhdessä sitten menimme kertomaan sisarukselleni.
Isä soitti äidin kuolemasta. Oli just ollu ajamassa sairaalaan, kun sille oli soitettu sieltä... Kuulosti ihan kamalalta, itki ja ulisi... vaikka siis osasimme odottaa sitä tapahtuvaksi. Se oli perjantai-iltapäivä, olin töissä... En osannu paljon muuta sanoa, kun "joo"... :(,,,,
Poliisi soitti, isä oli löydetty kotoaan menehtyneenä.
Veli soitti että isä kuollut onnettomuudessa. Asun eri paikkakunnalla. Hän oli menossa tunnistamaan ruumista mutta henkilötietojen eli ajokortin mukaan oli isä ja siksi soittivat hänelle ensin kun oli samalla paikkakunnalla. Äiti yritti tuon jälkeen itsemurhaa joten toinen soitto tuli muutaman päivän päästä ja veljeltäni jälleen. Äiti selvisi kuitenkin nippanappa, toki siitä alkoi alkoholismi ja odotan soittoa että koska juonut itsensä hengiltä. Emme voi sille mitään, onnistuu aina saamaan viinaa joltakin.
Äiti kertoi isän (eronneet, asuivat eri paikkakunnilla) menehtyneen. Tämä oli maannut koomassa jo jonkin aikaa, mutta muistan miten istuttiin sängyn reunalla mun huoneessa.
Löysin itse äidin kuolleena. Enpä koskaan enää halua olla kuolinuutisten kertoja puhelimitse, soitin asiasta äidin vanhemmille ja siskolle (toki ensin hätäkeskukseen).
Siskoltani. Hän oli saanut Kelasta kirjeen, jossa kerrottiin, että äidillemme oli maksettu aiheettomasti eläkettä hänen kuolemansa jälkeen, ja pyydettiin perikuntaa suorittamaan takaisinmaksu, koska vainajan pankki ei ollut pyynnöstä huolimatta maksua palauttanut. Äiti kuoli joulukuussa, Kelan kirje tuli huhtikuussa. Sen enempää siskoni, minä tai kukaan muukaan meistä sisaruksista ei ollut moneen vuoteen tavannut äitiä tai ollut muutenkaan tekemisissä hänen kanssaan.