Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka jännittävät/panikoivat kahvipöydässä? Miten selviydyt niistä tilanteista?

Vierailija
15.07.2006 |

Oletko keksinyt keinon millä selviät suht rauhallisena kyläreissuista? Itselleni kyläily lähes mahdotonta tämän ongelman takia. Varmaa on, kun kahvipöytään pitää mennä, että alkaa maha lurista ja pierettää ja kädet hikoilla, sitten jos paniikkiin asti menee niin sydän hakkaa kuin viimeistä päivää ja olo on kauhea =(

Huomenna pitäisi kylään mennä, hermostuttaa jo nyt!!!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa jos vaikkakäy vessassa rauhoittumassa kesken kaiken.

Kannattaa myös hokea itselleen, ettei mitänä hätää ole ja vessaan pääsee heti kun on tarvis.

Kahvi myös kannattaa jättää väliin.

Vierailija
2/8 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kun naurattaa tuo kirjoituksesi! Mutta, usko pois, ettei minuakaan kylässä kahvipöydässä naurata.

Tuttujen luona tätä ongelmaa ei ole, mutta hieman vieraampien luona kylläkin. Käsien tärinän (kahvin läikkymisen) olen saanut apua, että pyydän vain puoli kuppia kerrallaan, on helpompi juoda vajaata kuppia.

Ja hörppään kupista yleensä silloin kun muut puhus pälpättävät, eikä huomaa mahdollista käsien tärinääni.

Tsemppiä!

ps. oletko yrittänyt rentoutusta esim. erillisten rentoutuskasettien avulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten minulla lähes aina tulee nämä oireet kyläillessä, vaikka kotona hyppään vessassa varmaan sata kertaa ennen kuin lähden, kylässä saa usein ensimmäiseksi mennä vessaan siitä huolimatta =( seurustele siinä sitten rennosti isäntäväen kanssa kun jännittää niin että tuntuu ettei edes ajatus kulje. Viimeistään kun kahvinkeitin alkaa roplattaa ja kahvin tuoksu leijuu nenään niin tulee karmea vessahätä ja ilmavaivat kuin tilauksesta =(

ap

Vierailija
4/8 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ap koputtaa puuta*

Vierailija
5/8 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kyllä kokeillut rentoutuskasetteja... tämä vaiva minulla on ollut niin kauan kuin muistan. ja nyt mittarissa jo 30v.

ap

Vierailija
6/8 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama täällä, niinkauan kuin muistan olen kärsinyt tästä ja ikää yli 30 v.

Mahalla jännittäjä olen aina ollut.

-3-

Vierailija
7/8 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse asiassa tiedä miten pääsin ongelmasta eroon. Olenko sitten saanut itsevarmuutta tai " hällä väliä" -asennetta lisää muilta elämänalueilta vai mikä lie auttanut...

Kahvillahan on muuten laksatiivinen vaikutus joten välttäkää sen juomista kyläpaikassa ja myös kotona sinä päivänä kun kyläilette. Käykää rohkeasti vessassa kyläpaikassa jos siltä tuntuu. Nimittäin noidankehä on valmis siinä vaiheessa kun " kiellätte" itseltänne vessaan menon eli alitajuntaisesti yritätte estää vatsan kurinan ja ilmavaivat, sitten ne ongelmat ainakin tulevat ja sen lisäksi vielä hermostutte ja ahdistutte -> vatsa stressaa entinstä enemmän.

Sen sijaan kun sanotte itsellenne ja myös uskotte siihen, että on ihan täysin ok ja luonnollista käydä vaikka kakalla kyläpaikassa niin kehonne saattaa rentoutua siitä. Kaikki me kakalla käymme, kaikilla meillä ilmavaivoja on. Eihän ne kivoja juttuja kylässä ollessa ole, mutta kuitenkin niin luonnollisia. Tavallaan ihailenkin niitä ihmisiä, jotka rohkeasti sanovat puolitutuille että heillä on herkkä vatsa jne ja käyvät vessassa kesken kahvin juonnin. Kun kuulen tälläisestä tapauksesta, en suinkaan hihittele tai paheksu sitä vaan otan sen täysin luonnollisena asiana.

Uskon itse vakaasti siihen, että kun annatte itsellenne luvan reagoida kyläpaikassa miten vaan, niin keho rentoutuu siitä. Ajatelkaa vaikka, että jos kädet tärisevät niin MITÄ SITTEN. Tai jos tulee kakkahätä tai ilmavaivoja niin MITÄ SITTEN. Olemme kaikki ihmisiä. Ottakaa hieman HÄLLÄ VÄLIÄ asenne. Huutakaa lujaa koko maailmalle että " SO WHAT jos panikoin kahvipöydässä" . Toivottavasti ymmärrätte mitä ajan takaa.

Ongelman takana nimittäin saattaa olla jonkinlainen suoriutumispelko tms. Ehkä itselleen nauraminen voisi auttaa myös.

Oma mieheni muuten kärsi seurustelun alkuaikoina punastelusta ja kasvojen nykimisestä. Heti kun hän pääsi " uraputkeen" ja menestyi työelämässä, nämä ongelmat katosivat. Uskon sen johtuneen lisääntyneestä itsevarmuudesta.

Tsemppiä kovasti kaikille asiasta kärsiville!!!

Vierailija
8/8 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propral-niminen lääke (beetasalpaaja, käytetään myös jännitykseen, lievittää mm. sydämen tykytystä ja vapinaa).

Sit on Librax vatsaoireisiin.