Lapsen pilttipurkkia ei suostuttu lämmittämään Espoon Oittaan kahvilassa
on kuulemma käytäntö ettei purkkeja
lämmitellä jos ei ole kahvilassa asiakkaana. Musta aika tökeröä palvelua. Ymmärrän kyllä pointin, ranta on täynnä lapsiperheitä joten kaikki olis varmaan siellä jonossa purkkiensa kanssa ilman aikomustakaan ostaa mitään mutta on tommoinen toiminta kyllä sanonko mistä. Aina on jokapaikassa ruuat lämmitetty, asiakas tai ei. Jos mulla olisi kahvila niin hankkisin nurkkaan vaikka muutaman kympin mikron jossa sais itse käydä ruuan lämmittämässä kun ei siellä rannalla noita mikroja joka nurkassa kasva. En kyllä toiste tuolla asioi. Noinkin olemattomalla asialla pitää yrittää myyntiä kasvattaa. Kaikki vessassa käynnit ja vesilasilliset vielä tajuan mutta että pienen lapsen ruoka. Harmittaa koska ei anna palvelusta hyvää kuvaa jos noinkin vilpittömästä pyynnöstä kieltäydytään.
Kommentit (96)
Ai itse et tekisi asiakkaille noin? Ethän sinä ollut asiakas :D
Oliko tästäkin nyt pakko kirjoittaa tänne palstalle. Oliko se sen arvoinen asia? no, kai sitten sinun mielestäsi.
Törkeää kielenkäyttöä joka tapauksessa.
Itse en tuonne menisi ikinä enää kun noin törkeästi aukoivat päätään.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 23:11"]
Ikävää, että pyyntöäsi kommentoitiin noin ikävästi. Asiatonta käytöstä.
[/quote]
Asiaton tässä oli ap. Toivottavasti ei mene koskaan muualle "asiakkaaksi".
Juupa juu. Ei taida mikään tässä maailmassa pyöriä kuin ihmisten oman navan ympärillä. Mutta kun mun aikaa kuluu kun minä sitä ja minä tätä.
Saahan sitä aina tietysti kysyä. Mitä ap teki loppujen lopuksi väärin kun kuitenkin palasi hakemaan lompakon, osti jotain ja purkki tuli lämmitetyksi? Ai niin, kertoi saamastaan huonosta palvelusta täällä. Ei olisi ehkä kannattanut.
Todennäköisemmin olisin kyseisen kahvilan asiakas jos olisin heti alkuun saanut edes siedettävää palvelua. Palvelua katsokaas on sekin että voi ystävällisesti ilmoittaa että valitettavasti emme lämmitä lastenruokia ilman kahvilassa tehtyä ostosta.
ap
Miksi itsestäänselvää asiaa pitää edes kysyä?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 23:11"]
Ikävää, että pyyntöäsi kommentoitiin noin ikävästi. Asiatonta käytöstä.
[/quote]
Asiaton tässä oli ap. Toivottavasti ei mene koskaan muualle "asiakkaaksi".
[/quote]
Olet aika tampio...
Ap ei ollut asiaton millään muotoa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 23:30"]
Todennäköisemmin olisin kyseisen kahvilan asiakas jos olisin heti alkuun saanut edes siedettävää palvelua. Palvelua katsokaas on sekin että voi ystävällisesti ilmoittaa että valitettavasti emme lämmitä lastenruokia ilman kahvilassa tehtyä ostosta.
ap
[/quote]
Sä siis käyt purkki kourassa testaamassa, että miten sulle vastataan ja saamasi vastauksen perusteella sitten päätät, haluatko olla asiakas?
Aika erikoinen logiikka sulla.
Asiakaspalvelija käyttäytyi erittäin huonosti, jos todella noilla sanoilla pyyntöäsi kommentoi.
Toisaalta itse olit vähän hassu ajatellessasi että ruoka lämitetään vaikka et itse osta edes halvinta mahdollista tuotetta kahvilassa.
Milelestäni on ihan kohtuullista vaatia ostosta ruoan lämmittämistä vastaan ja harvoin kai kukaan sitä vastikkeetta edes pyytää?
Ihan samalla tavalla kahviloissa on mm. hinnoiteltu jäävesi muiden ostosten kanssa ilmaiseksi, mutta pelkästään 0,50 € hintaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 23:30"]
ap
[/quote]
Ja olisit ollut asiakas, jos olisit saanut ystävällistä palvelua? Lompakkoa ei kuitenkaan sitten ollut mukana kun olit asiakkaaksi menossa..?
Mutta törkeähän tuo myyjä oli, auts.
Pointti on se, että ne kahvilat ei pyöri ilmaiseksi. Ne tilat maksaa, lämmitys maksaa, työntekijöiden palkka maksaa, ne tuotteet, joita ne myy, maksaa niille jotain.
Joten, mitä siitä tulisi, jos henkilökunnan aika menisi siihen, että he palvelevat sellaisia henkilöitä, jotka tulevat sinne vain muualta ostettuja lastenruokia lämmittämään? He ovat siellä siksi, että palvelevat niitä oikeita asiakkaita, niitä, joita varten heidät on sinne palkattu ja jotka tuo putiikille rahaa.
Näin se vaan on.
Itse asiakaspalvelussa olleena pitäisin itsestään selvyytenä palvella asiakasta ja lämmittää purkki. Lapsesta vielä kysymys. On hän asiakas joka tapauksessa, vaikkei juuri sillä hetkellä osta mitään, voi olla aiemmin ostanut tai tulevaisuudessa. Enkä itse varmasti ajattelisi jäädä "ostoksille", juuri kun lapsella nälkä, olisin toiminut ihan samoin. Ensin lapsi sen jälkeen, kun lapsi kylläinen ne ostokset.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 22:47"]
Jos mulla olisi kahvila niin hankkisin nurkkaan vaikka muutaman kympin mikron jossa sais itse käydä ruuan lämmittämässä kun ei siellä rannalla noita mikroja joka nurkassa kasva.
[/quote]
Ja maksaisit ihan hyvää hyvyyttäsi myös mikron kuluttaman sähkön. Sekä työntekijän palkan siltä ajalta kun hän putsaisi mikron päivittäin ja kuuntelisi myös asiakkaiden huudot siitä kuinka joku on roiskinut ruuat pitkin mikroa ja kuinka itsekästä on ettei sillä saa lämmittää aikuisten eväitä jne. Sekä kävisi kohteliaasti karkottamassa ne henkilöt jotka varaavat perheelleen pöydän tai kaksi lapsen ruokailun ajaksi ja mahdollisesti vähän syövät siinä muunkin perheen eväitä.
[/quote]
Niin ja luonnollisesti olisit valmis kustantamaan myös lämmityksestä tulevien jätteiden kuljetuksen ja roskapussit, puhumattakaan ohimennen mukaan napatuista kertakäyttölusikoista ja serveteistä.
Okei, jos henkilölkunta todella vastasi niin kuin ap nyt kertoo, se oli asiatonta. Ehkä sitä voi selittää (vaikkei se tietenkään ole yhtään hyväksyttävämpää) sillä ettei ap luultavasti ollut päivän ensimmäinen eikä toinenkaan lämmitystä pyydellyt, ja ehkä muutama muu kielteisen vastauksen saanut ei ollut ottanut tietoa vastaan niinkään asiallisesti kuin ap.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 23:03"]
Ei nyt kyse ole mistään erityisoikeuksista. Ehkä mulla on sitten sattunut vaan tosi hyvä tuuri koska olen aina saanut lämmittää lapsen ruuan ns. lennossa vaikka en olisi muuten ravintolassa/kahvilassa asiakkaana ollutkaan. Aina on vaan todettu että joo tottakai. Tein tietysti sitten kahvilasta pienen ostoksen ja sain purkkini lämmitettyä. Jahka olin ensin lähtenyt hakemaan muun perheen luota lompakkoani. Vastaus oli nimittäin tasan näillä sanoilla "jos et aio ostaa mitåän niin voit painua ulos purkkeinesi" joo sori, ihan ystävällisesti ja vilpittömästi vaan kysyin. En ollut edes ennen tuota ajatellut että jossain ei lämmitettäisi, kuhan nyt jälkeenpäin sanoin että ymmärrän kyllä syyt, en vaan ole moiseen törmännyt ikinä koskaan ja en itse kohtelisi asiakkaita tuolla tavoin. Kuten jo sanoin, törkeää ja huonoa palvelua.
ap
[/quote]
Perusta sitten oma kahvila ja anna sinne ilmaiseksi käyttöön vessat ja mikrot. Katso miten käy?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 23:50"]
Itse asiakaspalvelussa olleena pitäisin itsestään selvyytenä palvella asiakasta ja lämmittää purkki. Lapsesta vielä kysymys. On hän asiakas joka tapauksessa, vaikkei juuri sillä hetkellä osta mitään, voi olla aiemmin ostanut tai tulevaisuudessa. Enkä itse varmasti ajattelisi jäädä "ostoksille", juuri kun lapsella nälkä, olisin toiminut ihan samoin. Ensin lapsi sen jälkeen, kun lapsi kylläinen ne ostokset.
[/quote]
Omistatko kaupan vai kahvilan? Jos olet vain työntekijä niin ole hiljaa. On helppo sanoa kun ei itse tarvitse maksaa.
En tajua ihmisiä, jotka odottavat saavansa kaiken ilmaiseksi, ikinä en kehtaisi itse kysyä! Nuorena kahvilassa töissä ollessa, puhuimme ko. asiasta ja sovimme lämmittävämme purkin, jos joku on niin törkeä, että kehtaa kysyä. Syvää myötähäpeää tunsin näissä tapauksissa... Kerran yksi (av) mamma, meinasi ettei hänen varmaan tarvi maksaa lapsen lounaasta noutopöydässä kun se syö niin vähän! Lapsi 9 v....
lämmitellä jos ei ole kahvilassa asiakkaana. Musta aika tökeröä palvelua. Ymmärrän kyllä pointin, ranta on täynnä lapsiperheitä joten kaikki olis varmaan siellä jonossa purkkiensa kanssa ilman aikomustakaan ostaa mitään mutta on tommoinen toiminta kyllä sanonko mistä.
[/quote]
Nyt jutustasi ei selviä, kävitkö leirintäalueen kahvilassa vai Oittaan kartanon kahvilassa. Epäilen kuitenkin, että et ole mennyt uimarannalta Oittaan Café ja Cateringiin, eli kartanoon, vaan camping alueen kahvilaan.
Se camping alueen kahvilahan on todella pieni, kun vertaa väkimäärään joka saattaa tulla vain rannalle ja tuollaisena päivänä henkilökunnalla on saattanut olla asiakkaitakin. Heillä on siellä väkeä majoittuneena ja siitä riittänee jo töitä, sen lisäksi he pyörittävät pientä kahvila-myymälää, joka lienee pääasiallisesti kuitenkin leirintäalueen asiakkaiden tarpeiden mukaan mitoitettu.
lämmitellä jos ei ole kahvilassa asiakkaana. Musta aika tökeröä palvelua. Ymmärrän kyllä pointin, ranta on täynnä lapsiperheitä joten kaikki olis varmaan siellä jonossa purkkiensa kanssa ilman aikomustakaan ostaa mitään mutta on tommoinen toiminta kyllä sanonko mistä. Aina on jokapaikassa ruuat lämmitetty, asiakas tai ei. Jos mulla olisi kahvila niin hankkisin nurkkaan vaikka muutaman kympin mikron jossa sais itse käydä ruuan lämmittämässä kun ei siellä rannalla noita mikroja joka nurkassa kasva. En kyllä toiste tuolla asioi. Noinkin olemattomalla asialla pitää yrittää myyntiä kasvattaa. Kaikki vessassa käynnit ja vesilasilliset vielä tajuan mutta että pienen lapsen ruoka. Harmittaa koska ei anna palvelusta hyvää kuvaa jos noinkin vilpittömästä pyynnöstä kieltäydytään.
[/quote]
Mun lapsilla meni piltit hätätapauksessa ihan laukkulämpöisinäkin !Siis meni ihan kuten kämmitettykin.
Ai itse et tekisi asiakkaille noin? Ethän sinä ollut asiakas :D