Lapsen pilttipurkkia ei suostuttu lämmittämään Espoon Oittaan kahvilassa
on kuulemma käytäntö ettei purkkeja
lämmitellä jos ei ole kahvilassa asiakkaana. Musta aika tökeröä palvelua. Ymmärrän kyllä pointin, ranta on täynnä lapsiperheitä joten kaikki olis varmaan siellä jonossa purkkiensa kanssa ilman aikomustakaan ostaa mitään mutta on tommoinen toiminta kyllä sanonko mistä. Aina on jokapaikassa ruuat lämmitetty, asiakas tai ei. Jos mulla olisi kahvila niin hankkisin nurkkaan vaikka muutaman kympin mikron jossa sais itse käydä ruuan lämmittämässä kun ei siellä rannalla noita mikroja joka nurkassa kasva. En kyllä toiste tuolla asioi. Noinkin olemattomalla asialla pitää yrittää myyntiä kasvattaa. Kaikki vessassa käynnit ja vesilasilliset vielä tajuan mutta että pienen lapsen ruoka. Harmittaa koska ei anna palvelusta hyvää kuvaa jos noinkin vilpittömästä pyynnöstä kieltäydytään.
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 22:50"]
En ymmärrä, ymmärrät mutta et ymmärrä kuitenkaan?
Se raja on pakko vetää johonkin, ja siitä pitää pitää kiinni. Suomalaisten röyhkeys on nääs huomattu, annat pikkurillin niin ne haluaa koko käden. Ymmärrän kahvilan toiminnan erittäin hyvin, osta ensi kerralla lapselle hedelmä piltti (tai useampi) mitä ei tarvitse lämmittää, kyllä lapsi pari tuntia sillä pärjää!
[/quote]
Kokiksi lukeneena en käsitä mielipidettäsi alkuunkaan.
Kyllä ravintoloille ja kahviloille pitäisi olla sydämen asia olla asiakkaille mukavia ja tuollainen asia ettei lämmitä lapsen ruokaa tuo negatiivista mainontaa. Eikä sitä kukaan ravintola tahdo. Johonkin on viiva vedettävä on täyttä rapaa sillä asiakkaiden toiveita ja odotuksia kuuluu vastata tai jos mahdollista niin ylittää.
Tokkopa tuohon paikkaan menee kahville tuo nainen perheineen, sana kiertää ja se jos joku on kamalaa. Tuollaiset eleet on tärkeitä ruokapaikoille.
Enkä edes mene siihen että aletaan sanomaan: syöttäkää hedelmäsosetta...
Tai ylipäänsä se että puhutaan pienen lapsen ravinnosta.
Tampereen näsineulankin selkkaus on minusta sellainen että syvästi ihmettelen kaupungissa virkeitäimetysryhmiä hiljaiselosta. Omia lapsiani en enää imetä mutta jos imettäisin niin vetäisin mukaani ryhmän muita äitejä ja rintaruokinnalla olevia lapsia ja mentäisiin kahville ihan porukalla -lapsille rintaa suuhun.
Ihmettelen missä on asiakaslähtöisyys ja positiivisuus. Jaloilla voi ihmiset aina äänestää.
[/quote]
Mutta myös yrityksellä on lupa äänestää jaloillaan! Jos ruuanlämmittäjiä on päivässä vaikka 100, merkitsee se yritykselle melkoista määrää työtä, joka ei näy katteessa. Siksi joku parin euron kahvikuppi ei ole mikään mahdoton ostos asiakkaalta.
Tai voisihan siellä kahvilassa olla kyltti, jonka mukaan ruuan lämmitys maksaa 2 e, joka summa hyvitetään muista ostoksista.
[/quote]
Ei ole ruuan lämmittäjiä ole sataa päivässä. Ei siitä vaan täydy saada ravintolan hintaa. Miten sinä olet noin tonttu? Mene ravintolakouluun jos et asiaa käsitä. Tuo on asiakkaan toiveiden ylittämistä. Mennään enempi mainostamisen puolelle että asiakkaat on tyytyväisiä. Ei pilttipurkin lämmittäminen ole työtä ja mikron käyttö ravintolalla on niin pientä ettei sen käyttökään vaadi suurta summaa rahaa. Jos säästäminen kiinnostaa niin kannattaa tarkistaa paljonko laitteet syö energiaa, vuosikulutuksen säästössäkin säästää kenties jo suuremman summan rahaa mitä uuden laitteen käyttö maksaa verrattuna vanhaan!
Tälläisiin asioihin ravintolat kuolee. Kaikki sisälle tulevat on asiakkaita, jos he ei tällä kerralla osta jotain niin olemalla hyvä heille, he palaavat!
Mitä olen itse ollut kassalla hommissa niin ne perheet on todella pieni vähemmistö jotka ei mitään osta. Heidän käyminen voidaan sallia ja silti pitää talouden kestää. Eli koitan tarkoittaa tätä että se hommattu servietti pakkauksen rahat saadaan kyllä kokonaismyynnistä. Ei niille anneta yksittäistä hintaa joka kupposesta jota myydään vaan se tulo/meno lista siihen vaikuttaa onko yrityksellä rahaa.
[/quote]
Todella harva paikka antaa kuule käyttää mikroa tai edes soittaa takia ilmaiseksi jos ei ole asiakas. Miksiköhän?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 22:34"]
Ko kahvila ei lämmittänyt sitä purkkiä ja sitä on ruodittu täällä nyt pari päivää. Entä jos ap olisi tehnyt päinvastaisen aloituksen, että kahvila lämmitti lapsen piltin, vaikkei edes ostettu mitään, kiittäisi ja kehuisi mahtavasta palvelusta.
Mite Suomessa on niin vaikea ymmärtää mitä on asiakaspalvelu? Entä jos ap olisi kysynyt tietä? Olisiko vastattu, että ei me neuvota kuin maksavia asiakkaita. Aikaahan siinäkin neuvoessakin tuhraantuu.
[/quote]
Niin se on. Ei kahvila ole mikään info piste, ilmainen vessa tai ilmainen paikka lämmittää omaa ruokaansa.
Hei! Olin töissä ennen kaikki kesät eräässä "kesäsaaressa". Meillä oli asiakkaina pääsääntöisesti lapsiperheitä. Kerron kokemukseni sillä meillä oli ongelmana aikoinaan juuri tämä purkin lämmittäminen. Voin kertoa, että pahimpina hellepäivinä minulla saattoi olla 30-40 äitiä jonossa purkit kädessä odottamassa lämmittämistä. Siis samaan aikaan. Tämä luonnollisesti häiritsi meidän myyntiä juuri lounasaikaan, jolloin ruuhka oli suurinta. Kyseessä ei ikinä ole isossa paikassa vain sen YHDEN asiakkaan kohdalla joustaminen, sillä yhden jouston jälkeen on 100 muuta jonossa. Meillä asia ratkaistiin ns. yleisömikrolla, jolloin kaikki olivat tyytyväisiä :) Muistan myös erään äidin jolla ei ollut lapselleen mukana ruokaa ja tarjouduimme että soseutamme hänelle porkkanaa ja bataattia soseeksi lapselleen. No eiköhän meillä ollut sen jälkeen useampi ihminen jonossa kysymässä että kyllä meidänkin pitäisi nyt saada sitää erikoissosetta... ;)
Espoon kaupunki omistaa Oittaan kartanon ja navetan alueineen. Sen on kaupungilta vuokrannut yksi yrittäjä
En ymmärrä, ymmärrät mutta et ymmärrä kuitenkaan?
Se raja on pakko vetää johonkin, ja siitä pitää pitää kiinni. Suomalaisten röyhkeys on nääs huomattu, annat pikkurillin niin ne haluaa koko käden. Ymmärrän kahvilan toiminnan erittäin hyvin, osta ensi kerralla lapselle hedelmä piltti (tai useampi) mitä ei tarvitse lämmittää, kyllä lapsi pari tuntia sillä pärjää!
Ensin ymmärrät pointin, mutta et sitten kuitenkaan, koska olet itsekeskeinen av-mamma. Opeta lapsesi syömään pilttinsä taskulämpöisenä tai raahaa itse oma mikrosi rannalle.
Ei oo koskaan tullut mieleenkään, että jossain lämmiteltäisiin vauvanruokapurkkeja muille kuin asiakkaille. En itse edes kehtaisi kysyä. Ostaisin vaikka vissyn ja leivän edes, jotta voisi pyytää, että vauvan ruoka lämmitettäisiin.
Miksi olisit erityisasemassa? Olisit ostanut vaikka kahvin. Tällöin olisit ollut kahvilan asiakas ja purkki olisi lämmitetty! Aika typerää valittaa tuollaisesta käytännöstä, mikä on ihan normaalia!
Lämmittää? Tänään?
Hyvä ihminen, olisit laittanut sen purkin aurinkoon 30 min ajaksi, se olisi lämmennyt siinä ihan ilman mikroa.
Olisit ostanut jotain. Helppo ratkaisu.
Miksi et itse osta mikroa ja pyydä kahvilan omistajalta, että se jätetään sinne asiakaskäyttöön?
Eiköhän se sapuska ole tässä kuumuudessa ihan tarpeeksi lämmintä? Miksi sinulle pitäisi myöntää jotain erikoisoikeuksia?
Mulle ei ole koskaan tullut mieleen kävellä ravintolaan / kahvilaan ja pyytää ainoastaan ruoan lämmitystä. Mun mielestä on itsestään selvää, että se voidaan lämmittää vain silloin, kun muu perhe tilaa ruokaa itselleen.
Ei nyt kyse ole mistään erityisoikeuksista. Ehkä mulla on sitten sattunut vaan tosi hyvä tuuri koska olen aina saanut lämmittää lapsen ruuan ns. lennossa vaikka en olisi muuten ravintolassa/kahvilassa asiakkaana ollutkaan. Aina on vaan todettu että joo tottakai. Tein tietysti sitten kahvilasta pienen ostoksen ja sain purkkini lämmitettyä. Jahka olin ensin lähtenyt hakemaan muun perheen luota lompakkoani. Vastaus oli nimittäin tasan näillä sanoilla "jos et aio ostaa mitåän niin voit painua ulos purkkeinesi" joo sori, ihan ystävällisesti ja vilpittömästi vaan kysyin. En ollut edes ennen tuota ajatellut että jossain ei lämmitettäisi, kuhan nyt jälkeenpäin sanoin että ymmärrän kyllä syyt, en vaan ole moiseen törmännyt ikinä koskaan ja en itse kohtelisi asiakkaita tuolla tavoin. Kuten jo sanoin, törkeää ja huonoa palvelua.
ap
En kehtaisi mennä pyytämään että tekisivät minulle ilmaiseksi jotain. Eri juttu jos kyse on julkisesta palvelusta.
Mutta eihän se hyvää mainosta ole myöskään yritykselle, jos ei suostu lämmittämään lasten ruokaa tai jos ei päästä hädässä olevaan vessaansa tarpeille.
Ikävää, että pyyntöäsi kommentoitiin noin ikävästi. Asiatonta käytöstä.
Minustakin tää on itsestään selvää. Jos haluat vaikka käydä vessassa niin ostat jotain (tai maksat kuppilan erikseen määrittämän wc-maksun) ja sama koskee tietenkin vauvan ruoan mikrotusta.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 22:47"]
Jos mulla olisi kahvila niin hankkisin nurkkaan vaikka muutaman kympin mikron jossa sais itse käydä ruuan lämmittämässä kun ei siellä rannalla noita mikroja joka nurkassa kasva.
[/quote]
Ja maksaisit ihan hyvää hyvyyttäsi myös mikron kuluttaman sähkön. Sekä työntekijän palkan siltä ajalta kun hän putsaisi mikron päivittäin ja kuuntelisi myös asiakkaiden huudot siitä kuinka joku on roiskinut ruuat pitkin mikroa ja kuinka itsekästä on ettei sillä saa lämmittää aikuisten eväitä jne. Sekä kävisi kohteliaasti karkottamassa ne henkilöt jotka varaavat perheelleen pöydän tai kaksi lapsen ruokailun ajaksi ja mahdollisesti vähän syövät siinä muunkin perheen eväitä.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 23:03"]
En ollut edes ennen tuota ajatellut että jossain ei lämmitettäisi, kuhan nyt jälkeenpäin sanoin että ymmärrän kyllä syyt, en vaan ole moiseen törmännyt ikinä koskaan ja en itse kohtelisi asiakkaita tuolla tavoin. Kuten jo sanoin, törkeää ja huonoa palvelua.
ap
[/quote]
ja mitä mahtaa tarkoittaa sana "asiakas"...?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 23:46"]
En muuten usko hetkeäkään että työntekijä vastasi ap:lle noin!
[/quote]
Saattoi hyvinkin vastata. Siis siinä vaiheessa kun lämmitä!/en lämmitä! -vääntöä oli jatkettu muutaman lauseen verran ja maksava asiakas ap:n takana olisi halunnut jo maksaa omat ostoksensa.