Vaihtamassa työpaikkaa, onko virhe kertoa töissä mihin on menossa?
Olen vaihtamassa työpaikkaa.
Uuteen firmaan on sopimus allekirjoitettu ja työ alkaa kolmen viikon kuluttua. Olen irtisanoutunut nykyisestä.
Voinko kertoa kollegoille, että mihin olen menossa vai täytyykö uuden firman nimi pitää salassa loppuun asti?
Kommentit (18)
Ihan miten itse haluat. Sanot tai olet sanomatta. Jollei nyt uusi työnantaja vaadi salassa pitoa täysin.
jos työsopimus on allekirjoitettu, niin miksi sitä pitäisi salata, minne menee töihin? En ole koskaan törmännyt sellaiseen, että joku asiaa salalisi enää tuossa vaiheessa, enkä itsekään sitä aikoinaan tehnyt.
Älä kerro, antaa niitten ihmetellä rauhas :)
Päivän oudoin kysymys. Avaisiko ap nyt vähän, miksi uusi työpaikka pitäisi pitää salassa?
Meidänkö se pitäisi tietää, vaikka emme edes tiedä sitä, miksi haluat asian kertoa tai salata?
Kerro heti, muuten herään öisin hiestä märkänä miettimään mihin sinä oikein menet.
Onko sen uuden työpaikan kertomisesta jotain haittaa sinulle tai uudelle työnantajallesi?
En nimittäin itse näkisi ongelmaksi kertoa uutta työpaikkaa siinä vaiheessa, kun olen jo allekirjoittanut uuden työsopimuksen ja irtisanoutunut edellisestä työpaikasta, ellei uudessa työssä ole joku NDA-vaatimus etten saa asiasta kertoa. Todella harvinaistahan tämä olisikin, kyllähän yleensä ihmiset vähintään LinkedIniin sitten uuden työsuhteensa päivittävät (ainakin siis meidän alalla).
Oletko menossa FBI:lle töihin agentiksi? Siinä tapauksessa uusi työpaikkasi on salattava.
Aina pitää olla lomia pankissa sen verran ettei irtisanomisaikana tarvitse olla siellä työpaikalla miettimässä tämän tyyppisiä asioita, vaan voi sanoa, että irtisanoin itseni tänääni, jään lomille ja hyvää jatkoa teille.
Kun kerran mietit tuota, niin salaa. Jos asia olisi yhdentekevä, et edes miettisi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Meidänkö se pitäisi tietää, vaikka emme edes tiedä sitä, miksi haluat asian kertoa tai salata?
Ap menee tekemään aikuisviihdettä?
Ihan riippuu työkavereista. Mulkeroille sanoisin jotain ihan villiä "kalastajaksi Ahvenanmaalle", porojen hoitajaksi, kaivokseen ajamaan dumpperia... ihan pokerinaanalla sanoisin.
Mutta jos ovat kivoja ihmisiä niin kertoidin paikan.
Vierailija kirjoitti:
Onko sen uuden työpaikan kertomisesta jotain haittaa sinulle tai uudelle työnantajallesi?
En nimittäin itse näkisi ongelmaksi kertoa uutta työpaikkaa siinä vaiheessa, kun olen jo allekirjoittanut uuden työsopimuksen ja irtisanoutunut edellisestä työpaikasta, ellei uudessa työssä ole joku NDA-vaatimus etten saa asiasta kertoa. Todella harvinaistahan tämä olisikin, kyllähän yleensä ihmiset vähintään LinkedIniin sitten uuden työsuhteensa päivittävät (ainakin siis meidän alalla).
Voi olla. Meille palkattiin henkilö ja palkaamisen jälkeen tuli ilmi, että eräs henkilö oli ollut tämän kanssa samassa työpaikassa, eikä tällä henkilöllä ollut hyvää sanottavaa tästä palkatusta ja työnantaja purki sopimuksen, eli sopimuksen voi tietyin ehdoin purkaa vaikka ei toinen olisi ollut päivääkään töissä.
Entinen työkaveri odotti vauvaa ja lounaalla istuttiin vastapäätå. Juteltiin niitä näitä ja hän selkeesti halusi ouhua odotuksesta ja vauvakuplasta. Menin kysymään tiedättkö tuleeko poika vai tyttö. Vastasi se on salaisuus.
Jäi mammikselle ja en edes muista tuliko takas enää. Arvaa oikeasti kiinnostako tietää ? Tai voit sanoa kysyjille en tiedä, mutta salaisuus.
Kiinnostaako oikeasti ketään minne menet ? Sano, jos kysytään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Meille palkattiin henkilö ja palkaamisen jälkeen tuli ilmi, että eräs henkilö oli ollut tämän kanssa samassa työpaikassa, eikä tällä henkilöllä ollut hyvää sanottavaa tästä palkatusta ja työnantaja purki sopimuksen, eli sopimuksen voi tietyin ehdoin purkaa vaikka ei toinen olisi ollut päivääkään töissä.
Kyllä kai tuollainen työsopimuksen purku on jo laiton, jos koeaikakaan ei ole vielä ehtinyt edes alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, jotkut voivat myös kiusallaan levittää jotain perätöntä ja ikävää.
Miksi asialla olisi mitään merkitystä?