Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen pilttipurkkia ei suostuttu lämmittämään Espoon Oittaan kahvilassa

Vierailija
08.08.2013 |

on kuulemma käytäntö ettei purkkeja

lämmitellä jos ei ole kahvilassa asiakkaana. Musta aika tökeröä palvelua. Ymmärrän kyllä pointin, ranta on täynnä lapsiperheitä joten kaikki olis varmaan siellä jonossa purkkiensa kanssa ilman aikomustakaan ostaa mitään mutta on tommoinen toiminta kyllä sanonko mistä. Aina on jokapaikassa ruuat lämmitetty, asiakas tai ei. Jos mulla olisi kahvila niin hankkisin nurkkaan vaikka muutaman kympin mikron jossa sais itse käydä ruuan lämmittämässä kun ei siellä rannalla noita mikroja joka nurkassa kasva. En kyllä toiste tuolla asioi. Noinkin olemattomalla asialla pitää yrittää myyntiä kasvattaa. Kaikki vessassa käynnit ja vesilasilliset vielä tajuan mutta että pienen lapsen ruoka. Harmittaa koska ei anna palvelusta hyvää kuvaa jos noinkin vilpittömästä pyynnöstä kieltäydytään.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 07:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 23:03"]

 Vastaus oli nimittäin tasan näillä sanoilla "jos et aio ostaa mitåän niin voit painua ulos purkkeinesi" joo sori, ihan ystävällisesti ja vilpittömästi vaan kysyin. 

ap

[/quote]

 

Ollaan ilmaisen palvelun pyytämisestä mitä mieltä tahansa niin myyjän kielenkäyttö on kyllä ollut ihan asiatonta. Saman asian kun voi sanoa ystävällisestikin. 

 

Jos itsellä olisi kahvila niin hyvin todnäk lämmittäisin sen purkin, tai päästäisin ei-asiakkaankin lämmittämään omansa "omatoimimikrolla". Ihan siksi että lapsen ruokkiminen on tunnepitoisempi asia kuin vaikka vessassakäynti, ja palvelun tarjoaminen saattaa tuoda uuden asiakkaan-tai useammankin jos sana kiertää. Ja aivan varmasti se sana kiertää jos sitä palvelua ei anna..

 

[/quote]

 

Sori nyt vaan, mä en kyllä usko sekuntiakaan, että myyjä olisi noilla sanoilla vastannut pyyntöön. Luultavammin on sanonut jotain, että "valitettavasti lämmitämme vain asiakkaidemme pilttipurkit" tms ;)

Vierailija
2/96 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 22:50"]

En ymmärrä, ymmärrät mutta et ymmärrä kuitenkaan?
Se raja on pakko vetää johonkin, ja siitä pitää pitää kiinni. Suomalaisten röyhkeys on nääs huomattu, annat pikkurillin niin ne haluaa koko käden. Ymmärrän kahvilan toiminnan erittäin hyvin, osta ensi kerralla lapselle hedelmä piltti (tai useampi) mitä ei tarvitse lämmittää, kyllä lapsi pari tuntia sillä pärjää!

[/quote]

 

Kokiksi lukeneena en käsitä mielipidettäsi alkuunkaan.

Kyllä ravintoloille ja kahviloille pitäisi olla sydämen asia olla asiakkaille mukavia ja tuollainen asia ettei lämmitä lapsen ruokaa tuo negatiivista mainontaa. Eikä sitä kukaan ravintola tahdo. Johonkin on viiva vedettävä on täyttä rapaa sillä asiakkaiden toiveita ja odotuksia kuuluu vastata tai jos mahdollista niin ylittää.

 

Tokkopa tuohon paikkaan menee kahville tuo nainen perheineen, sana kiertää ja se jos joku on kamalaa. Tuollaiset eleet on tärkeitä ruokapaikoille.

 

Enkä edes mene siihen että aletaan sanomaan: syöttäkää hedelmäsosetta...

Tai ylipäänsä se että puhutaan pienen lapsen ravinnosta.

 

Tampereen näsineulankin selkkaus on minusta sellainen että syvästi ihmettelen kaupungissa virkeitäimetysryhmiä hiljaiselosta. Omia lapsiani en enää imetä mutta jos imettäisin niin vetäisin mukaani ryhmän muita äitejä ja rintaruokinnalla olevia lapsia ja mentäisiin kahville ihan porukalla -lapsille rintaa suuhun.

 

Ihmettelen missä on asiakaslähtöisyys ja positiivisuus. Jaloilla voi ihmiset aina äänestää.

[/quote]

onhan siellä sunnuntaina mielenosoitus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 22:50"]

En ymmärrä, ymmärrät mutta et ymmärrä kuitenkaan?
Se raja on pakko vetää johonkin, ja siitä pitää pitää kiinni. Suomalaisten röyhkeys on nääs huomattu, annat pikkurillin niin ne haluaa koko käden. Ymmärrän kahvilan toiminnan erittäin hyvin, osta ensi kerralla lapselle hedelmä piltti (tai useampi) mitä ei tarvitse lämmittää, kyllä lapsi pari tuntia sillä pärjää!

[/quote]

 

Kokiksi lukeneena en käsitä mielipidettäsi alkuunkaan.

Kyllä ravintoloille ja kahviloille pitäisi olla sydämen asia olla asiakkaille mukavia ja tuollainen asia ettei lämmitä lapsen ruokaa tuo negatiivista mainontaa. Eikä sitä kukaan ravintola tahdo. Johonkin on viiva vedettävä on täyttä rapaa sillä asiakkaiden toiveita ja odotuksia kuuluu vastata tai jos mahdollista niin ylittää.

 

Tokkopa tuohon paikkaan menee kahville tuo nainen perheineen, sana kiertää ja se jos joku on kamalaa. Tuollaiset eleet on tärkeitä ruokapaikoille.

 

Enkä edes mene siihen että aletaan sanomaan: syöttäkää hedelmäsosetta...

Tai ylipäänsä se että puhutaan pienen lapsen ravinnosta.

 

Tampereen näsineulankin selkkaus on minusta sellainen että syvästi ihmettelen kaupungissa virkeitäimetysryhmiä hiljaiselosta. Omia lapsiani en enää imetä mutta jos imettäisin niin vetäisin mukaani ryhmän muita äitejä ja rintaruokinnalla olevia lapsia ja mentäisiin kahville ihan porukalla -lapsille rintaa suuhun.

 

Ihmettelen missä on asiakaslähtöisyys ja positiivisuus. Jaloilla voi ihmiset aina äänestää.

[/quote]

Huomaa että oletkin vain kokiksi lukenut.. Myöskin ihmettelen että koet tärkeäksi mainita ammattitutkintosi, kun se tosiaankin on kokki, noin palvelualttiina ihmisenä. Monet meidän kokeista eivät suostu edes ruokaa viemään pöytään kiireen keskellä, koska ovat tietoisesti valinneet sen puolen jossa ei tarvitse palvella!
Mikset voi ajatella näin päin, eikö olekin hienoa että kahvila on panostanut toimintaansa niin että siellä voi _maksava_ asiakas lämmittää lapsensa ruoan ilmaiseksi? Eikö se ole palvelualttiutta ja ajateltu vain asiakkaan etua?

Kun kirjoitin, että rajat pitää vetää johonkin ja niistä pitää pitää silloin kiinni, niin se on tapahtunut vain asiakkaiden puolesta silloin. Milloin asiakkaista tuli röyhkeitä ''minä minä'' asenteella kulkevia (yleistän hieman, anteeksi, mutta osa on.)? Kiittämättömyys ja ahneus paljastuu yllättävän monesta 'asiakkaasta' kun jotain saa ilmatteeksi. Silloin tulee hyväksi käyttö esiin, joka ei ole yrityksen edun mukaista.
Meidän raflassa on asiakasmikro asiakastiloissa. Monesti asiakkaat tulevat pyytämään että lämmitän heidän lastensa ruoat, ja sen monesti mieluusti teen (siis että en ohjaa vain heitä mikron luokse, vaan lämmitän sen itse henk.kohtasesti) jos siihen löytyy aikaa. Se on palvelualttiutta, katsoa minkälainen tilanne on yrityksen edun mukainen ja toimia sen mukaan. Mutta säännöissä ei pidä joustaa, koska tosissaan sen jälkeen tulee ''kun sekin sai niin minunkin'' tai ''kun viimeksi sain myöskin''. Siitä mukavasta hyvän mielen eleestä tuleekin jatkuva pakko. Ja ne säännöt ovat vain yrityksen edun mukaiseksi tehty, ei asiakkaiden kiusaamiseksi. Se on surullista jos ajattelet niin. Se ei liity siihen että ei palvelualttiutta löytyisi.

Meillä on töissä tietyn väliajoin kampanja jossa toinen ruoka on ilmainen. Siihen liittyy tiettyjä sääntöjä (yrityksen edunmukaisia! esim. kotiin ei saa ottaa mukaan) jotka kaikki lukevat esillä ruokalistan yhteydessä. Monesti kerron ne ''yleisimmät'' säännöt siinä heti ensi kontaktien jälkeen asiakkaalle ja pyydän asiakasta vielä lukemaan säännöt itse omilla silmillään, että sisäistää mitä tähän tarjoukseen kuuluu ja mitä ei.

Tämän kampajan pitäisi olla meidän puolelta hauska ja kiva tapahtuma asiakkaalle, tarjoammehan heille toisen ruoan ilmatteeksi! Surullista mutta totta, tämän kampanjan aikana joudumme eniten väittelemään asiakkaiden kanssa. Esim. se että ei saakkaan viedä kotiin on riistoa ja ryöstöä.. Kuluttaja asiamieheen ottavat yhteyttä jne. Siis tässä tapauksessa toinen ruoka on ilmainen ja silti siitä pitää keksiä jotain negatiivista? Ja se on surullista että nämä negatiiviset mielipiteet tulevat sen johdosta että asiakas on päässään kelannut että pystyy hyväksikäyttämään meidän tarjousta vieläkin enemmän. Ahneudella ei siis ole rajaa.
Sen takia pitää laittaa säännöt.

Vierailija
4/96 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 22:34"]

Ko kahvila ei lämmittänyt sitä purkkiä ja sitä on ruodittu täällä nyt pari päivää. Entä jos ap olisi tehnyt päinvastaisen aloituksen, että kahvila lämmitti lapsen piltin, vaikkei edes ostettu mitään, kiittäisi ja kehuisi mahtavasta palvelusta.

[/quote]

 

No mietipä nyt itsekin, mitä sitten olisi tapahtunut. Ettei vaan olisi useita kymmeniä pilttipurkinlämmittäjiä siellä jonossa tänään. Ilman lompakkoa tietenkin!

Vierailija
5/96 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap liiottelee, olin paikalla

Vierailija
6/96 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kahvilan työntekijöillä ei varmaan ole muuta tekemistä kuin lämmitellä pilttipurkkeja??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/96 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä picnicin kopiossa ja voin kertoa että mammat lapsineen ovat kaikkein huonoimpia asiakkaita. Todella usein lapsi oksensi ja aina huudettiin tule pyyhkimään ja valitetaan kun joutui hajussa olemaan.

 

Ostosten määrä on hyvin vaatimatonta, mutta voidaan istua kahvikupin kanssa jopa tunti. Vaunut vievät monta asiakaspaikkaa ja liian moni hyvä asiakas kääntyy ovella, kun näkee mammaköörin. Palvelua vaaditaan, jos käyn siivoamassa pöytiä voidaan antaa pilttipurkki ja sanotaan käys lämmittämässä tää tai tuo paperia ja vaikka mitä.

 

Noi kauheimmat mamman tunsin ulkonäöltä ja kukaan ei mammiksen jälkeen tullut perheen kanssa syömään, eli käyntikerroilla vaan tuotettiin tulosta +-0 verran.

 

onneksi en sitä työtä enää tee. Parhaat asiakkaat ovat duunarit. Käyvät lounaalla, joskus aamiaisella, hakevat kakkuja mukaan jne.

 

Purkkien lämmittäjät ottakaa lompakko mukaan.

Vierailija
8/96 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 09:58"]

 

Ou mai gaad! :) Ei ravintolamaailma vaan toimi noin! Ei kukaan laske servietille hintaa.. 

[/quote]

 

Et varmastikaan ole ollut tekemisissä ravintolan tuloksen ja ostojen kanssa. Kyllä servetille tulee hintaa, kun laskee rahat, mitä ne vie vuosittain. Juuri sen kuluerän on moni kehitellyt niitä yhden servetin kerrallaan antavia laitteita. Ei kestä kauaa, kun oikeasti toimiva sellainen maksaa itsensä takaisin. Se ravintola pärjää, joka saa fiksusti laitettua monet asiat, ettei niistä mitättömän hintaisista pienistä kuluista synny isoja kuluvirtoja.

 

Käytännössä hampurilaispaikoissa minimoidaan tuo kuluerä käyttämällä mahdollisimman halpoja servettejä. Ravintoloissa, joissa on paremmat servetit, yleensä katetaan pöytä asiakkaille, jolloin kullekin tulee lähtökohtaisesti yksi servetti. Kummallakin tavalla se on kuluerä, mutta sen vaikutus on minimoitu. Jos viikottain joku hakee servetin maksamatta mitään, se on vielä pientä. Ei siihen mene kuin yksi paketillinen, mutta jos se tapahtuu vaikka vain tunnin välein, silloin se on servettien hinnoista riippuen jo sadoissa tai tuhansissa euroissa laskettava yksittäinen kulu. 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/96 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Latu ei taida omistaa enää'" oittan ulkoilualuetta "  ja sitä ladossa olevaa kahvilaa.Eikös sinne tullut uudet yrittäjät?

Vierailija
10/96 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä luettavaa!! Voisi olla 8 vuotiaan tekemä tuo aloitus, ei mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/96 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absurdia keskustelua jälleen kerran. Olen samaa mieltä tuon yhden jankkaajan kanssa siitä, että on hyvää palvelua lämmittää myös ei-asiakkaiden pilttipurkit jos sitä nätisti pyydetään. MUTTA, ei ole huonoa palvelua, jos ei lämmitetä! En ole kyseisessä kahvilassa käynyt mutta kuvausten perusteella on tosiaan sellainen, että siellä monet käyvät samaa pyytämässä ja samaan aikaan maksavia asiakkaitakin on ruuhkaksi asti. Yrittäjä on tällaisen linjauksen tehnyt ja sille on syynsä. 

 

Sitten jos myyjä todella sanoi noin töykeästi kuin ap väitti niin eri juttu, mutta siihen en usko. 

Vierailija
12/96 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitetaan sitä leirintäalueen kahvilaa, niin olen joskus ollut siellä kesätöissä (tosin eri omistaja taisi silloin vielä olla). Kuumana päivänä jonoa oli aina tiskiltä ovelle asti iltaan saakka ja kädet täynnä töitä, joten aikaa ei ollut mihinkään ylimääräiseen. Mikrossa lämmitettiin lihiksiä ym. MAKSAVILLE asiakkaille. Ymmärrän siis erittäin hyvin kahvilan työntekijää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/96 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko kahvila ei lämmittänyt sitä purkkiä ja sitä on ruodittu täällä nyt pari päivää. Entä jos ap olisi tehnyt päinvastaisen aloituksen, että kahvila lämmitti lapsen piltin, vaikkei edes ostettu mitään, kiittäisi ja kehuisi mahtavasta palvelusta.

 

Mite Suomessa on niin vaikea ymmärtää mitä on asiakaspalvelu? Entä jos ap olisi kysynyt tietä? Olisiko vastattu, että ei me neuvota kuin maksavia asiakkaita. Aikaahan siinäkin neuvoessakin tuhraantuu.

Vierailija
14/96 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jotenkin usko koko juttua. Siellä on pitkät jonot kassalle. Kuka oikeasti jonottaa ensin ilman lompakkoa, aikoo sitten yhtä aikaa syöttää lapselle pihalla ja hakea lisää ruokaa kahvilasta itselle? Ja jonottaa taas uudelleen. Ja tällaisessa kuumuudessa.

ihmiset tekevät elämästään niin vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/96 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEillä lapset kyllä totutettiin syömään purkkiruoat lämmittämättä, ettei tule ongelmia reissussa...

Vierailija
16/96 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama fakta:

 

Jos ajatellaan ei asiakkaan pilttipurkin lämmityksiä ja tämän mahdollisesti mukaansa nappaamia servettejä ym. ylimääräisiä juttuja, ne (käytettävän työajan, sähkön, menneet servetit) maksaa aina joku. Ja se joku on Maksava Asiakas.


Asiaa voi verrat siihen, kuinka samaan tapaan maksavat asiakkaat maksavat esim. kaupoissa ylijäävän (=roskiin menevän vanhan) ruuan, myymälävarkaiden varastamat tavarat ym. hävikin.

 

Lisäksi tuollainen lisää ruuhkaa, samaan tapaan mitä ilmaiseksi vessaan pyrkivät. Ei olisi kiva olla maksavana asiakkaan esim. kahvilassa, jossa:

 

-Pitää jonottaa pitkän aikaa kassalle, jonka täyttävät "en osta mitään mutta lämmitätkö pilttipurkkini" ihmiset.

 

-Ei pääse ostostensa kanssa istumaan, koska istumapaikoilla on ei maksavia asiakkaita ruokkimassa lapsiaan, tai sitten esim. seurueita jotka ovat ostaneet yhden kahvikuppillisen jonka varjolla koko perhe tm. iso porukka on vallannut kokonaisen ison pöydän.

 

-Jos menee vessaan, on sinne pitkä jono. Kun sitten vihdoin vessaan pääsee, voi se olla epäsiistissä kunnossa (yleensänhan menee niin, että mitä enemmän käyttäjiä sitä enemmän syntyy "sotkua"/paperit loppuneet jne.) vilkkaassa kahvilassa ei henkiökunta useinkaan ehdi vessaa siivoamaan kun vasta päivän päätteeksi.

 

...Ja kaikesta tuosta maksaa enemmän, koska samalla maksaa myös vapaamatkustajien käytämät sähköt, servetit sun muut jutut...

 

Minä pidän lapsista, mutta monesti olen jättänyt lempikahvilani väliin, jos olen nähnyt että siellä on mammaseurueita istumassa. Kahvila on pieni, sinne on vaikea pujotella vaunujen välistä, lisäksi jos joku lapsi itkee/kiljuu tmv. niin saa heittää hyvästit rauhalliselle kahvihetkelle. Minusta jokaisella pitäisi olla järki päässä =voi mennä ns. isompiin kahviloihin pienten lasten kanssa, noissa yleensä leikkipaikat ja muut joista tietää että lapset tervetulleita.

Vierailija
17/96 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 09:58"]

Ou mai gaad! :) Ei ravintolamaailma vaan toimi noin! Ei kukaan laske servietille hintaa.. Kaikki kate otetaan juu myynnistä, mutta myyntiä pitää tehdä niin että tuollaisia satunnaisia juttuja voidaan kattaa. Ei tuolla ole tuon taivaallista merkitystä mitä lauot. Pitää ajatella sitä suuremmassa merkityksessä: menot ja tulot. Tuloilla pitää kattaa menot. On menoissa kaikenmaailman muutkin kuten bensa, auton kulut.. Kaikki mitä pyörittämiseen tarvitaan täytyy saada kassaanja voittoa. Se on sitten asiakaspalvelua parhaimmillaan että voidaan olla vaan mukavia, siitä tulee paikalle se oikea henkisyys ja ihmiset palaa paikkaan.

 

Jos ravintola laskee yksittäin serviettien hinnan niin menee jo huonosti. Tiedetään paljonko koko paketti maksaa ja se katetaan myynnillä. Ja kun se tulee nimenomaan kokonaismyynnistä, joku ostaa taas enempi ja niillä myyntiartikkeleilla pitää olla oikea hinta.

[/quote]

 

Kun se ravintolamaailma nyt vaan toimii noin. Kaikki "extra", siis servetit, kertakäyttöastiat tai kestoastioiden tiskaus, henkilökunnan työaika per tuote ym. otetaan tuotteen hinnoittelussa huomioon.

 

Tuloilla pitää kattaa menot, aivan. Siksi pitää tietää mistä ne menot muodostuvat, siis suomeksi sanottuna laskea tuotteelle kate. Eikä siihen sisälly ohimennen ilmaiseksi napatut (siis oikeastaan varastetut) tarvikkeet. Ei se yksi servetti tai lusikka tai muki mitään, mutta vuoden mittaan niistä kertyy pitkä penni pelkkiä kuluja.

 

Vierailija
18/96 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset varastavat kahviloista jopa astioita. Totuus on se, että jos on vähänkään ns. arvokkaampaa niin helposti lähtee kävelemään. Joissakin kahviloissa on pikkulusikoissa reiät keskellä jne. varastamisen estämiseksi.

Vierailija
19/96 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kahvila ja en todellakaan katso hyvällä,jos joku äiti kersan kanssa tulee kysymään pilttipurkin lämmittämistä,varsinkin jos ei osta mitään.

Ei yritykset ole mitään hyväntekijäisyrityksiä!

Vessakin on ilmainen kahvilan asiakkaille,muille otan yhden euron maksun,koska kuluu wc-paperia,käsipyyhkeitä,saippuaa ja lämmintä vettä.

Ei minun kannata todellakaan antaa ilmaiseksi wc käyttää,jollei ole valmis siitä maksamaan.

Itsekin olin eräillä marfkkinoilla viime viikonloppuna ja tuli kauhea pissahätä,no läheltä löytyi pizzeria,joka otti vessamaksua 1euro ja maksoin sen mielelläni,kun oli kerran hätä.

Älä sinä kitise ja kuuluttele täällä huonoa palvelua,jollet ole valmis siitä maksamaan asiakkaán muodossa ostamalla vaikka yhden tulitikkuaskin,sekin olisi varmaan riittänyt ostoon,että olisit saanut pilttipurkkisi lämmitettyä!

Vierailija
20/96 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten usko hetkeäkään että työntekijä vastasi ap:lle noin!