Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hel***issä niitä töitä saadaan tällaisena aikana?

Vierailija
11.08.2020 |

Niin, korona on tuplannut tuöttömien määrän. Viime vuonnakaan en saanut töitä ahkerasta yrityksestä huolimatta.
Tänä vuonna olen panostanut cv:n visuaalisuuteen (olen visuaaliaella alalla) jonka kustomoin jokaista haettua työpaikkaa varten. Kirjoitan huolellisen hakemuskirjeen. Jos työ on vähemmän visuaalista, cv:kin on vähemmän visuaalinen.

Esim viimeisen kuukauden sisään olen hakenut 30 työpaikkaa.

Tipsit jakoon, jos uskallat.

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai osaat muitakin hommia kuin vain yhden alan?ja katsot sitten eteenpäin+?mutta joo vaikeeta on. perustyöt vähenee ja haalitaan halpaa työvoimaa ja syyllistetään sitten suomalaisia. Näinhän seon . odotan hetkeä että pääsen täältä pois. 

Vierailija
2/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Valmistuin tammikuussa yliopistosta, ja oon hakenu töitä useammasta kaupungista. Ei haastattelukutsuja. Mutta lohdutan itteäni sillä, että tää poikkeustila nyt vaan vaikeuttaa urakkaa hirvittävästi. Työnhaku on maratoni, ei sprintti. :D Visuaalisella alalla kyllä oli ylitarjontaa jo ennen koronaa. Ootko miettiny yrittäjyyttä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Valmistuin tammikuussa yliopistosta, ja oon hakenu töitä useammasta kaupungista. Ei haastattelukutsuja. Mutta lohdutan itteäni sillä, että tää poikkeustila nyt vaan vaikeuttaa urakkaa hirvittävästi. Työnhaku on maratoni, ei sprintti. :D Visuaalisella alalla kyllä oli ylitarjontaa jo ennen koronaa. Ootko miettiny yrittäjyyttä?

Visuaalisella alalla on ollut ylitarjontaa jo ainakin 10 vuotta. Sillä alalla pitää olla oikeasti vakuuttava CV, jos haluaa päästä edes haastatteluun asti.

Vierailija
4/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kai osaat muitakin hommia kuin vain yhden alan?ja katsot sitten eteenpäin+?mutta joo vaikeeta on. perustyöt vähenee ja haalitaan halpaa työvoimaa ja syyllistetään sitten suomalaisia. Näinhän seon . odotan hetkeä että pääsen täältä pois. 

Osaan montaakin asiaa, mutta tuntuu että kaikki minkä kokee olevan hyödyksi ei olekaan sitä. Olen liian kouluttautunut duunarihommiin (vaikka olen täysin valmis niihinkin) javliian vähän työkokemusta opiskelemani alan työhön. Koulutus suomessa ei kannata. Ehkä sitä arvostetaan jossain muualla.

Ap

Vierailija
5/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjyyskurssi käyty vuoden alussa. Yrittäjäksi alan kunhan konsepti on kohdillaan. Ennen sitä en, ja haluan aloittaa toiminnan leipätyön ohessa niin ei tarvitse stressata raha-asioita niin valtavasti.

Ap

Vierailija
6/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Visuaalisella alalla on ollut ylitarjontaa jo ainakin 10 vuotta. Sillä alalla pitää olla oikeasti vakuuttava CV, jos haluaa päästä edes haastatteluun asti.

Nimenomaan. Siis alan osaajien ylitarjontaa, selvennykseksi jos joku luuli muuta. Sehän tässä paradoksi onkin että missään ei pääse aloittamaan sen vakuuttavan cv:n tekemistä kun ei saa mahdollisuutta ensimmäiseenkään työpaikkaan.

Ap

Vierailija
7/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee AP joku oikea portfolio nettiin, jota voit käyttää referenssinä. "Visuaalinen CV" kuulostaa ihan hirveältä. Yläbanneri saa olla visuaalinen, muilta osin unohda ne värikkäät pohjat ja pallerot ja suosi perinteistä selkeää luettelointia, mustaa valkoisella. En ole minkään sortin rekrytoija, mutta väitän, että ei kukaan jaksa opetella sataan kertaan "miten tämän hakijan uniikki CV toimii".

Vierailija
8/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä?

Vierailija
9/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei johda nopeaan työpaikkaan, mutta kun kysyit vinkkiä.. itse jatkoin opiskelua ja opiskelin toista, harrastuksen kautta tuttua alaa avoimen kursseilla. Sekä yliopistossa että AMKssa. Kun minulla oli näyttää jotain spesiaalimpaa pelkän oman alan lisäksi, kutsujakin alkoi tulla. 

En tiedä voiko toimia sinun alallasi, mutta opiskelemalla lisää voit osoittaa että etenet koronoista huolimatta. Netistä löytyy edullisia, jopa ilmaisiakin kursseja, alasta riippuen. Mieti jotain erikoista, josta olet kuitenkin itse kiinnostunut.

Vierailija
10/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kavereita, joiden kautta saa töitä?

Vierailija
11/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, erilaista, ei erikoista. Hapanimelä -ajatuksella vaikka :)

Vierailija
12/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärivirkailijani mukaan tekemällä ilmasitöitä ja toki vielä mieluiten kaikissa pahimmissa koronarsiki-paikoissa. Toki näin saadaankin karsittua kaltaisiani hyödyttömiä, sairaita ihmisiä mukavasti!

Vierailija
13/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 295 000 työtöntä (tilastokeskus 2020/toukokuu ) kysyy  juuri samaa kuin aloittaja.

Vierailija
14/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan erinäisillä aktivointitoimilla ja sanktioilla uhkaillaan niin kannustaapa tehokkaaseen työnhakuun

🤯

Vierailija
15/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvää aikaa opiskella lisää

Vierailija
16/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskulla takaisinkelaus-vaihe silmässä nyt: laukkaa ympäriinsä liehittelemässä hoviinsa jäseniä ja lirkuttelee imelästi teennäisiä kehujaan ja lahjoo. Varmasti taas pian ollaan sodassa ja minut haukutaan hulluksi jne., kun en suostu hyppimään tämän mielen mukaan. Eipä nämä "hyvät"vaiheet yleensä kauaa kestä ja eivät otodellakana ole mitään hyvää nähneetkään vaan teennäistä kulissia, joiss anarsku kutoo seittejään tiiviiksi uhriensa ympärille: ettei ne pääsisi pakoon(

Vierailija
17/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oops tuli väärään ketjuun

Vierailija
18/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamat ja muut talouden huonot hetket ovat loistavia aikoja opiskella. Eli jos on vain mahdollista, takaisin opiskelemaan! Täysin tyhjä cv on aina huonompi kuin joku koulutus siinä. Vaikka korkeakouluhaut ovat hetken tauolla, niin kansanopistoihin ja amiksiin voi vielä päästä, tai sitten syksyn amk hakuihin.

Tällä hetkellä töiden saaminen on hankalaa myös aloilla joilla työllisyys on ihan ok tavallisesti. Itsekin jäin työttömäksi, ja vaikka kokemusta on ja normaalisti olen saanut aina töitä, nyt ei edes vastata mistään takaisin.

Vierailija
19/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän töihin haetaan siivoojaa vakituiseen päivätyöhön, eikä yhtään sopivaa tunnu löytyvän.

Vierailija
20/116 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha lohduttautua. Suurin osa 90-luvun lama-aikaan valmistuneista kärsii työttömyyskierteessä vieläkin. Koet saman kohtalon. Älä yritä olla pirteä, kun kaikki on jo menetetty. Et tule koskaan saamaa kunnon töitä, sitä rivariasuntoa, söpöä koiraa tai ulkomaanmatkoja. Olet jo huomaamattasi valunut kuiluun, josta ei ihan niin vain ylös päästä ja kaikki ystäväis tulevat nauramaan sinulle kuilun reunalle. Mikäli sinulla edes kohta on enää ystäviä, koska eihän sinulla ole kohta varaa enää mennä niiden kanssa minnekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän