Sopiva paino 178cm pitkälle miehelle?
Kommentit (56)
Olin kirjoittamassa 78 kg, mutta kakkonen ehtikin jo ensin.
Voi pyhä zeus, kaikki 75-100kg väliltä on ihan ok, riippuen kroppatyypistä. Riippuu hirveästi ruumiinrakenteesta, lihasmassasta ym.
Mun mies on 183cm ja se oli sopiva n. 73 kiloisena. Ei treenaa lihaksia. Sen jälkeen jokainen kilo on tullut vain mahalle.
Mielestäni miehille on vaikeampi sanoa "mitä pitää painaa". Jos toisella on vaikka hirveät jalkalihakset ja muutenkin tavaraa kropassa, niin kyllä se paina menee helposti yli 90 kilon, vaikkei olisikaan läski. Joku toinen voi taas olla hyvän painoinen 70-kiloisena. Kolmas on taas luonnostaa niin roteva, ettei saisi painoaan millään alle 85 kilon ja on ihan ok.
Itse olen tuon pituinen. 75-kiloisena(alle 20v) olin laiha, 80-kiloisena olin jäntevä, vatsalihakset ym näkyivät selvästi, 85 kiloa painavana olin lihaksikas suht' pienillä rasvoilla ja nyt 102kg painavana olen lihavahko, vyötärönympärykseni on 96 senttiä.
Palstan mukaan miehen pitää olla yli 100-kiloinen, naisen alle 50-kiloinen.
Peili kertoo sopivan painon sinulle.
Olen itse 178cm mies ja olin aikoinaan punttisfriikki (joka päivä pari, kolme tuntia eri lihasryhmiä). Silloin painoin 95 kiloa ja vaikka olin melko vahva, niin olin oikeasti melko lihava. Sitten prioriteetit muuttuivat ja aloin karpata. Paino oli alhaisimmillaan 69 kiloa ja silloin vanhemmatkin alkoivat huolestuneina huomauttelemaan että nyt riittää. Edelleenkin olen atleettinen ja sanoisin että ideaalipaino olisi siinä 72 kilon paikkeilla, niin on paras olo. Treenaan enää kahvakuulilla, kun se on niin monipuolista ja sen voi tehdä kotonaan.
Pakko kuitenkin mainita, että naiset osoittivat enemmän kiinnostusta kun olin painavampi. Nyt on vain niin tajuttoman paljon parempi olo, että paluuta ei ole.
Ite 178cm ja 52kg. Oon ehkä laihtunu vähän lisää kun oli 50kg kun olin 170cm.
57-79 kg, niin on normaalipainon rajoissa, eli sopivan painoinen.
178 ja 70kg. Paino on ollut siinä suurimman osaa aikuisiästä, nyt 60v. Juoksua harrastan.
Ei tuota voi sanoa. Riippuu paljon siitä oleko kuntosali ihmisiä Tuo vääristää paino-indeksiä
mies52v
Sanoisin, että miehekäs mies painaa ainakin 75-90 kg, voi olla ylikin. Sitä kevyempi on pikkupoika.
177cm mies täällä. Paino 86kg. Vatsalihakset näkyy ja lihakset erottuu toisistaan. Posket lommolla. Nälkäsen ja äkäsen näkönen. Valmis toimintaa varten. Lets bang!
T: Pikku Buli
En tiedä susta, mutta mun paino on 112 kg, ja hyvä paino on. 👍*taputtaa massua*
Itse olen 185cm ja painan 90kg, kolmas bodausvuosi takana, rasvaa sen verran että vatsalihakset piirtyvät heikosti. Haukkareiden päällä suoni olkapäähän asti, eli kestänee kiristää ainakin 5kg pois, sinne 85kg, mutta sen verran maltillisesti, että ehtii saada kilo lihasmassaa samalla. 12 viikkoa.
Mies on ylipainoinen, jos vatsalihakset eivät näy. Rajatilassa itse. ;)
Vastaus: 70kg jos ei bodaa, vaan on normaalit terveet liikuntatottumukset, 82kg jos bodaa
Sanoisin, että 75-80kg. Olen itse 178cm pitkä nainen ja painan 64kg. En haluaisi, että mieheni olisi yhtä luihelo, minusta miehellä pitää olla vähän lihaa luiden päällä.