Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen perheellinen ihminen viettää lomansa vanhempiensa kanssa!

Vierailija
25.06.2013 |

Mun mielestä on käsittämätöntä. 

Olettaisi, että aikuinen ihminen osaa olla lomalla muualla kuin äidin helmoissa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri aina tätä samaa ivaa, mutta laitan sen kateuden piikkiin. Itsellään on rasittava äiti, isää ei ole näkynyt mailla halmeilla vaippaiän jälkeen. Sisarpuolia on ja 3 isäpuolta ollut. Miehen puolella isä kuollut alkoholismin takiaja anoppi asuu kaukana. Ei sisaruksia miehen puolelta, serkkuja pari. Niin että milläs lomailet perheen kanssa. Mutta minä mielessäni säälin tuollaista meininkiä, että tehdään lapsia mihin sattuu tilanteisiin ja parisuhteisiin, elellään ihan pellossa ja sossupummeina. Ei ole paljon varaa ivailla muille, joilla on sentään järkevät porukat ja tasapainoinen suku.

Vierailija
2/14 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kyllä mun vanhempieni (äiti ja isäpuoli) kanssa ihan kavereita. Käydään heillä kylässä ihan kuin muillakin tutuilla. Ei me lomalla olla kimpassa oltu paitsi kerran espanjassa jossa oli lähes koko muukin äidin puolen suku paikalla. Mutta ei se pois suljettu vaihtoehto ole... esim. golf-loma heidän kanssaan toimisi hyvin. Juhannukset on vietetty vuosikaudet yhdessä kyläillen tuttavaperheen luona. Tämän perheen pariskunta osuu iältään juuri meidän ja vanhempieni väliin.

Puolisoni vanhempiin meillä on ihan hyvät mutta hieman etäisemmät välit. Heidän kanssaan ei ehkä mielellään lomalle lähtisi... edes puolisoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en täysin ymmärrä vanhempien kanssa lomailua, mutta se johtuukin siitä että minun molemmat vanhempani ovat tunnevammaisia enkä halua viettää heidän kanssaan aikaa. Miksi haluaisin viettää lomani kuunnellen mitätöintiä, sivuuttamista ja haukkumista.

Minä olen kuitenkin aikaa myöten hoksannut ettei oma lapsuuden "perheeni" ole normaali, joten siksi ymmärrän että normaalissa perheessä vanhempien kanssa oleskelu ei ehkä aiheutakaan vaan pahaa mieltä. Ehkä nuo ihmettelijät ovat myös tunnevammaisesta perheestä, mutta eivät (vielä) ole ymmärtäneet sitä? Toisinsanoen, ehkä he kuvittelevat että jos/kun heidän omat vanhempansa ovat ihmisiä joiden kanssa he eivät halua viettää aikaa, niin kaikkien vanhemmat ovat yhtä epämiellyttäviä?

-- Unohdettu tytär --

Vierailija
4/14 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöyristyttävää. MItä muuta hurjaa olet kokenut viime aikoina? Kerro ihan kaikki.

Vierailija
5/14 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mitä se kellekään kuluu, kukin viettäköön lomansa haluamallaan tavalla. Miten Ap itse vietät lomasi?

Vierailija
6/14 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki irti äidistä!! Ei saa roikkua äitin helmoissa!! Se on sairasta!! Täytyy olla joku kaheli, varmaan pidetty sylissä lapsena ja halittu, varmaan jopa imetetty. Hyi.

Vierailija
7/14 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä vietämme juu, mutta ehkä jo viiden vuoden päästä tilanne voi olla eri. Vanhempani ja appivanhempani eivät nuorene ja lapseni vanhenevat, viiden vuoden päästä ei esikoisemme varmasti enää lähde mökille, tuskinpa keskimmäinenkään lähtee. Viiden vuoden päästä vanhempani ovat toivottavasti vielä kunnossa ja terveinä, mutta kymmenen vuoden päästä tilanne voi olla ihan toisin. Nyt näillä lomilla, mökkikyläilyillä sun muilla tulee mukavia muistoja lapsille lapsuudesta yhdessä vanhempiensa ja isovanhempiensa kanssa - ne muistot haluan jäävän mieleen! Minulla ei sellaisia muistoja ole lapsuudesta.  

Jos sinulla ap ei ole tällaista niin harmi, me muut otamme siitä sitten ilon irti.

Vierailija
8/14 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 17:23"]

Mun mielestä on käsittämätöntä. 

Olettaisi, että aikuinen ihminen osaa olla lomalla muualla kuin äidin helmoissa.

[/quote]

Minä olen tehnyt niin kahtena viime kesänä ja teen niin tänäkin kesänä. Vanhempani ovat iäkkäitä ja sairaita ja jonkun pitää huolehtia heistä sillä aikaa kun kotisairaanhoidon palvelut ovat kesällä minimissään. Myös sisareni ja veljeni ovat perheellisiä mutta voi kauheaa, viettävät lomansa vanhempiensa kanssa. Ei se minua vaivaa, ei sisaruksianikaan, koska vanhempani eivät enää kauan ole tässä maailmassa ja minusta on mukava olla heidän kanssaan edes se jäljelläoleva aika. Ikävää, jos se on jonkun mielestä kamala asia, mutta minä en muiden mielipiteestä piittaa.

Vierailija
9/14 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on jopa käyty monta kertaa kanariialla lapseni perheen  kanssa.ja Tallinnasssa olemme olleet molempien lasten perheiden kanssa

Vierailija
10/14 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on yksi täti, joka lomailee AINA kahden tyttärensä ja näiden perheiden kanssa. Aina. Sekä omalla kesämökillä, vuokramökillä, ulkomailla. Aina. Anoppilaan menevät vierailullekin aina koko köörillä. Mutta aina kun heitä tapaan, heillä on joku riita/draama päällä, mitä vittua....?? Onko se nautittavaa sittennii?

Vierailija
11/14 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme asu Suomessa joten yllatys yllatys, kesalomalla suunnataan minnekas muualle kuin sinne vanhempieni nurkkiin kolmeksi viikoksi.  Ja yritas arvata missa useat sukulaiseni lomailevat pitkin vuotta.  Lapset rakastaa sukulaisiaan ja viihtyvat siella varsin hyvin, eivatka sukulaisetkaan ole taalla paasseet pitkastymaan joten kaikki voittaa. 

Vierailija
12/14 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhistus, me käymme vanhempieni kanssa jopa mökkeilemässä! Vanhempani ihan itse pyytävät minua perheineni sinne ja mielellämme menemmekin. Lapset tykkäävät, kun saavat leikkiä välillä myös isovanhempien kanssa ja ainahan se mummi parempaa ruokaa tekee kuin äiti! Me käydään jopa kerran viikossa vanhempieni luona saunassa, ollaan me ihan sairasta porukkaa!

Vierailija
13/14 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai me lomaillaan vanhempien ja siis lasten isovanhempien kanssa! Me nähdään muutenkin joka viikko ja minusta se on rikkaus. Iso perhe ja tiivis porukka, mikäs sen mukavampaa :). Nyt vanhemmat ovat lomallaan mökillä ja me käymme siellä muutamana iltana viikossa ja viikonloppuisin välillä. Loman alettua sitten varmasti ollaan ainakin viikko tai pari putkeen siellä. Ja arvaas ap mitä, ei yhtään kiristä hermoa :)! Meitä usein sinne pyydetään, mutta ei koskaan ruinata kylään. Paikka on iso ja tonttia piisaa, ei tarvitse koko päivään olla muiden kanssa jos ei niin haluaisi.

Isovanhemmat odottavat kovasti kahta pientä lastenlasta kylään. On rakennettu leikkimökkiä ja keinua, nyt tuotiin rantaan uudet hiekat. Me saamme miehen kanssa jatkuvasti omaa rauhaa kun isovanhemmat niin mielellään ottavat lapset puutarhahommiin, tiskaamaan, nikkaroimaan, veneilemään jne. Ja me taas tietysti sitten mielellään autetaan metsätöissä, ruoanlaitossa sun muussa. Lapset rakastavat olla mökillä isovanhempien kanssa ja meistäkin se on mukavaa, joten miksi emme olisi siellä?

Minusta on todella iso rikkaus, että sukupolvien yli ollaan läheisissä väleissä. Lapsille varmasti kertyy hienoja muistoja kesistä, jotka vietettiin mökillä askareita tehden, leikkien, kalastaen, uiden ja saunoen. Minä ainakin muistan hyvin miten kivaa ja spesiaalia oli kun mummin ja papan kanssa touhuttiin kaikenlaista kivaa retkeä, majan rakentelua, tunnistettiin kasveja, tarkkailtiin luontoa, kerättiin marjoja mustikkapiirakkaan jne. Todella lämpimät muistot on jäänyt jo edesmenneistä rakkaista isovanhemmista.

Ap:n kauhistukseksi kerron vielä, että olemme usein hiihtolomankin yhdessä Lapissa ;-). Yhteisiä hiihtoretkiä, tikkupullaa, makkaran paistoa, laskettelua, pelailua, pulkkailua jne. Ja me vanhemmatkin pääsisimme vaikka joka ilta keskenämme jonnekin kun lapset ja isovanhemmat viihtyvät yhdessä perhetuttujen kanssa niin hyvin, mutta eipä tule lähdettyä kun siinä seurassa itsekin viihdymme.

Ihmettele sinä rauhassa tätä meidän käytäntöä. Minä ihmettelen puolestani sitä miten jotkut vierailevat vanhempiensa luona vain kerran pari vuodessa :(

Vierailija
14/14 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat ovat lapsillemme heti seuraavaksi tärkeimmät aikuiset vanhempien jälkeen ainakin meillä. He ovat olleet lastemme arjessa ja juhlassa mukana heti syntymästä lähtien ja toivottavasti ovatkin mukana vielä kauan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä