Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomio kristityt ja raamattua tuntevat

Vierailija
11.08.2020 |

Voiko etsikkoaika kestää 8 vuotta?

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Usko Jumalaan Isänä merkitsee sitä, että Jumala on luonut kaiken, näkyvän ja näkymättömän.

Jumala ilmaisee meille rakkautensa ja hyvyytensä poikansa, Jeesuksen Kristuksen kautta. Jeesuksessa Jumala syntyi ihmiseksi. Jumala asettui ihmisen osaan ja Jeesuksen ristinkuoleman kautta pelasti ihmisen ja koko luomakunnan pahan vallasta.

Pyhä Henki tuo Jumalan hyvyyden ja Kristuksen rakkauden meidän keskellemme. Hän kutsuu meitä ja synnyttää meissä uskon ja uuden elämän.

Näissä eri ilmenemismuodoissa, Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä, näemme kuitenkin yhden ja saman Jumalan, joka on itsensä antava rakkaus."

Vierailija
62/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus vastasi:

»Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: ’Anna meidän nähdä Isä’?

Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan. Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sana eli Jeesus on kuin sanomalehti: sisältö  eli sana on sen lehden omistajan muttei se lehti (Jeesus sanantuoja ) ole kuitenkaan sama kuin se Jumala. Jeesus otti Ihmisen muodon keskellemme, mutta Jumala jäi ihan taivaisiin. He ovat 2 eri persoonaa mutta samaa tekoa ja yhtä. Ihan kuin Jumalan Sanan KAUTTA luotiin kaikki mitä on.

"Sana tuli lihaksi ja asui keskellämme"

Ja edelleen "tosi Jumala ja iankaikkinen elämä"

Sorry, uskon ennemmin Raamattua.

No sitten sun on uskottava tuo kohta Raamatusta minkä annoin. Jeesus on Jumalan Sana ja poika ja jumalallinen mutta Jumala on eri persoona.

Jeesus ja Jumala ovat yksi.

Eivät ole vaan YHTÄ, se on ihan eri asia kuin YKSI. He ovat asioissa yhtä mutta eri olennot, eri persoonat ja tahdot, mutta Jeesus teki Isänsä tahdon täysin.

"Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat"

Jaak 2:19

yksi.

Väärin tuossa sanotaan juuri se mistä sulle puhuinkin: Saatanakin uskoo ja tietää Jumalan mutta Kristuksen se riivaajineen kieltääkin.

Älä vääristele Raamattua. Kristus on se osa Jumalan pelastussanomassa joka teki Poikana sen pelastustehtävän. Kukaan ei voi tulla Isän luokse kuin Hänen kauttaan ensin. Ja että Jumala häntä siihen vetää. Kristuksen kautta on Pelastus ja paluu isän luokse. Jeesus joka istuu Jumalan oikealla puolella on tuleva tuomitsemaan ketkä pääsevät Jumalan , Isänsä huoneisiin.

Vierailija
64/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvettiintässämennään kirjoitti:

Multa on loppunut etsikkoaika en ole löytänyt Jumalaa, Jumala valitsee vain tietyt henkilöt jotka pelastaa, Jumala ei ole auttanut minua mitenkään vaikka joskus aikoinaan rukoilin, mitään ei tapahtunut joten helvetti on varmasti minun tieni

Rakas ystäväiseni, jos olisit nyt tässä vierelläni, niin koronasta huolimatta, antaisin sinulle suuren suuren halin ja kertoisin, että Jeesus rakastaa sinua. Ei Hän ole sinua unohtanut tai hyljännyt, vaikka nyt tuntuisi siltä.

Lähesty Jeesusta rohkeasti, puhu Hänelle, huuda, itke, ei haittaa, kunhan käännyt Hänen puoleensa.

Pyydä, että Hän pelastaa sinut, pyydä sitä koko sydämestäsi, ja että Hän antaisi syntisi anteeksi. Hän kuulee sinua!

Minullakin on ollut aikoja, kun käänsin selkäni Jeesukselle, sitten koitin rukoilla, ja tuntui, että koko taivas on minulta suljettu, kukaan ei kuule eikä välitä.

Luulin, että olin sössinyt lopullisesti oman pelastuksen, että mitään mahollisuutta ei ole enää pelastua.

Mutta niin vain tässä sitä nyt saan olla, Jeesuksen omana, saan palvella Häntä.

Ja se on koko tässä elämässä suurin ilo, kun saan kertoa Hänestä ihmisille.

Hänen rakkaudestaan pieniä ihmisiä kohtaan.

Rukoilen puolestasi, uskon että Jeesus vetää sinua puoleensa, kun on sen aika. Ethän sulje sydäntäsi silloin Häneltä, kukaan tässä maailmassa ei ikinä pysty rakastamaan sinua yhtä paljon, kuin Jeesus Kristus, joka ristille meni sinunkin tähtesi ♥️

Vierailija
65/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kohtasi suuret terveyteen liittyvät ongelmat 2010. 2012 kuulin yöllä, kun minua kutsuttiin kahdesti nimeltä. Ääni ei ollut miehen eikä naisen eikä kenenkään tutun. Tähän liittyi muutakin, mutta siitä tuonnempana.

Tämän jälkeen perehdyin eri uskontoihin, elämänkatsomuksiin, uskomushoitoihin, henkimaailmaan ja kävinpä meediollakin. Olen Siis huojunut näiden asioiden välillä ja etsinyt minulle sopivaa ja sitä mikä on ”aitoa ja oikeaa”. Jälleen ja aina vain olen palannut kristinuskon pariin sillä erotuksella, että nyt tuntuu, että jokin lopultakin ”loksahti”. Terveysongelmien aiheuttamista huolista huolimatta kristinusko on ainut, mikä tuonut minulle sisäistä rauhaa. Siitäkin huolimatta, että ole ollut hyvin vihainen välillä ongelmistani Jumalalle.

Ap

Olen ollut lapsuudessa myös siinä uskossa, että Jumala voi kurittaa ihmistä sairaudella yms.

Sairastuin itse, ja arvelin sen olevan Jumalan tekosia. Kunnes päädyin yhden jos toisen mutkan kautta opiskelemaan raamattua.

Jumala kuvani muuttui. Sairaus ei tule Jumalalta, se on syntiinlankeemuksen seuraus. Jumala on terve , tasapainoinen, rehellinen, oikeudenmukainen, hyvä, rakastava, täydellinen rakkaus.

Hän lähetti poikansa maailmaan kantamaan ihmisten sairaudet. Maanpäällä ollessaan Jeesus nimenomaa paransi sairaita. Jumala lähetti Jeesuksen maailmaan, jotta ihmiset näkisi millainen Hän on- parantaja, pelastaja, vapauttaja, auttaja.

Miksi Hän sitten toimisi itseään vastaan ja laittaisi sairaudet takaisin ihmisen päälle? Jeesus kantoi meidän kipujen ja sairautemme täysin. Siihen ei voi lisätä tai ottaa pois, se on täydellinen teko,

Sairaudet eivät ole Jumalan tekosia, vaikka suuriosa ihmisistä niissä Jumalaa syyttää, vaikka se on saat#na, joka tuli tappamaan tuhoamaan ja varastamaan. Ei Jumala.

On hyvä syyttää oikeaa osoitetta ja hakea apua oikeasta osoitteesta.

Hän parantaa yhä tänään, on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti, on löydettävissä, kuka ikinä Hänen luokseen tulee.

Hän on hyvä paimen, joka kantaa, sitoo haavat, ruokkii, johdattaa, auttaa ja antaa rauhan.

.

Kertoisitko sitten, miksi Jumala ei vastaa Häneen vilpittömästi uskovien, todellisessa hädässään rukoilevien hätähuutoihin? Kertoisitko myös, miksi srkssa ollaan niin välinpitämättömiä ja tuomitsevia hädässä olevaa kohtaan ja hänelle käännetään selkä sensijaan,että sitä uskoa elettäisi todeksi? 

Vierailija
66/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus vastasi:

»Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: ’Anna meidän nähdä Isä’?

Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan. Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden.

Ei tuossa todellakaan sanota : MINÄ OLEN SE ISÄ, vaan sanotaan että Isä on MINUSSA! Minä teen ISÄNI tekoja ja Isä tekee Minun tekojani ( 2 eri persoonaa jälleen)

Muutenhan hän sanoisi Minä joka olen sama kuin Jumala teen omia tekojani.

Hän ei ikinä sano olevansa Jumala todellakaan. Vaan edustavansa Isäänsä. Ja toimivansa kUTEN isä ja Isä KUTEN Hän.

Vierailija
67/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus vastasi: »Totisesti, totisesti: jo ennen kuin Abraham syntyi – minä olin.»

Vierailija
68/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen srk ssa opetetaan Jeesuksen olevan muka itse Jumala, siis sama olento? Se on harhaoppia.

Uskontunnustuskin sen kertoo:

Minä uskon Isään Jumalaan,,,,,, ja Jeesukseen Kristukseen Jumalan AINOAAN POIKAAN....

Istuu Jumalan oikealla puolella ...on tuleva sieltä tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleita.

Jeesus meidät herättää sillä Jumala  itse on niin väkevä että Ihminen ei edes kestäisi sitä herätystä. Tarvittiin ihmiselle Jeesus, lihaksi tullut, samanlainen kuin ihminenkin mutta synnitön ja täydellinen.

Vierailija
69/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Truly, truly, I say to you, before Abraham was, I AM.

Minä Olen.

Vierailija
70/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus vastasi: »Totisesti, totisesti: jo ennen kuin Abraham syntyi – minä olin.»

Ihan turhaan vänkäät Hän ei edelleenkään sano kun puhuu MINÄ että olen Jumala.

MIssään koko Raamatussa ei Jeesus käytä itsestään muuta ilmaisua kuin Ihmisen Poika. Se tarkoittaa että hän oli Lihaksi tullut ja kun puhuu Minusta ei hän puhu olevansa Jumala.

Vierailija
71/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ja Poika ovat yhtä Totuudessa ja Hengessä mutta eivät ole SAMA persoona. Ainosyntyinen tarkoittaa että Hän on lähtenyt Isästä, muttei ole silti se Isä.

Vierailija
72/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne". 15Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.

Vierailija
73/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuu Jumalan oikealla puolella. Lue vielä monesti tämä. Ei itsensä sisällä suinkaan.

Vierailija
74/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Jeesus on Jumala. Jumalan kolmiyhteisyys voidaan avata näin:

Isä on näkymätön kaikkialla läsnäoleva Henki ja salattu Jumala.

Jeesus on näkymättömän Jumalan kuva ja edustaa Isää. Myös ihmiset on luotu Jumalan eli Jeesuksen kuviksi.

Pyhä Henki on taas Jeesuksen lähettämä Kristuksen henki, joka asuu sydämen temppelissä Jumalan omien eli kristittyjen sydämissä.

Vierailija
75/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne". 15Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.

Jumala kyllä. Et tunne Jeesusta? Jeesus ei ole Jumala. Jumalalla ei ole skitsoidipersoonaa vaan kolmiyhteinen tiimi.

Vierailija
76/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuu Jumalan oikealla puolella. Lue vielä monesti tämä. Ei itsensä sisällä suinkaan.

Jumalan oikealla puolella istuminen on symbolinen ja tarkoittaa sitä, että Jeesus toimii Jumalan kätenä. Taivaassa on vain yksi valtaistuin eli Karitsan eli Jeesuksen ja Jumalan valtaistuin (ei valtaistumia). Jeesus itse on tuo istuja.

Vierailija
77/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin puolesta voi rukoilla, välillä tuntuu että olen matkalla helvettiin, vaikks taivaaseen olen matkalla.

Olisi ihanaa jos minun puolesta rukoilisi joku. Ei ole ketään

Vierailija
78/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala kyllä. Et tunne Jeesusta? Jeesus ei ole Jumala. Jumalalla ei ole skitsoidipersoonaa vaan kolmiyhteinen tiimi.

Me olemme jumalia. Jumala vaikuttaa kaikissa ihmisissä, mutta Jeesus on tämän näkymättömän Jumalan ruumiillistuma ja kuva. Itse Jumala on näkymätön, salattu ja kaikkialla läsnäoleva Henki. 

Vierailija
79/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Jeesus on Jumala. Jumalan kolmiyhteisyys voidaan avata näin:

Isä on näkymätön kaikkialla läsnäoleva Henki ja salattu Jumala.

Jeesus on näkymättömän Jumalan kuva ja edustaa Isää. Myös ihmiset on luotu Jumalan eli Jeesuksen kuviksi.

Pyhä Henki on taas Jeesuksen lähettämä Kristuksen henki, joka asuu sydämen temppelissä Jumalan omien eli kristittyjen sydämissä.

Jeesus sanoi itse ettei ole Jumala, miksi väität toisin? Hän on kyllä yhtä Isänsä kanssa ja tekee Hänen tahtonsa, toisin kuin eräät muut päättiät tehdä. Hän puhuu Jumalastaan Isänään ei itsenään Hänenä suinkaan.

Kukaan ei voi vaan tulla Isän luokse kuin Minun kauttani. Et suoraan koskaan. Jeesuksen kautta pelkästään.

Vierailija
80/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me olemme jumalia. Jumala vaikuttaa kaikissa ihmisissä, mutta Jeesus on tämän näkymättömän Jumalan ruumiillistuma ja kuva. Itse Jumala on näkymätön, salattu ja kaikkialla läsnäoleva Henki. 

Me emme nimenomaan ole ollenkaan jumalia vaan luotuja olioita. Jeesus oli aina Isän tykänä kyllä ja astui keskellemme koska ISä lähetti.

Ihminen on luotu vaan ja synti astui jo alussa meihin. Siksi Jumala lähetti meille Kristuksen Poikansa etti yksikään joka uskoo Häneen hukkuisi. Kuten jo sanoin Pirukin uskoo Jumalaan muttei Kristukseen ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi