Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomio kristityt ja raamattua tuntevat

Vierailija
11.08.2020 |

Voiko etsikkoaika kestää 8 vuotta?

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap voitko rukoilla puolestani, olen ihastunut varattuun.

En ole tällaisessa kovin kokenut, mutta lupaan rukoilla puolestasi. Henkilökohtaisesti toivon, että myös sinä saavutat ongelmasi kanssa rauhan.

Kiitos :)

Vierailija
22/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan etsikkoaika on hänen aikataulussaan, emme tiedä mutta ihanaa jos Hän vetää sinua puoleensa :) Onnea! Nyt oletkin oikeissa käsissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei kansanfilosofina voinut Jumala olla. vaikka tiesi Jumalasta. raamattua ei myöskään kannta lukea kuin piru raamattua. Paavali..entinen rikollinen. Homovastainen mutta tasi olla homo. ortodokseja ei taida homot kiinnostaaa mutta katolilaiset taas on pikkupoikien perään. Missä on ne jeesuksen opetukset nykyään? ihmine syntiinlangennut elukka jolla ei toivoa. Virhe ja suurin virus mutta näinhän jo raamatussakin kerrottiin.

Vierailija
24/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, Pyhä Henki puhui sinulle.

Minä olen kuullut selvästi joskus, kun Pyhä Henki puhui, ääni oli kaunis, rauhallinen, ei selvästi miehen eikä naisen ääni, mutta tiesin heti, että se oli Henki, joka puhui.

Hän sanoi: "

Pyydä anteeksi"

Olin hetkeä aiemmin puhunut rumasti miehelleni ja kehoituksen jälkeen olin pari sekuntia, etten pysty pyytämään, mutta menin kuitenkin miehen luo.

Hän oli selkä minuun päin, istui koneellaan.

Pyysin anteeksi, ja samalla sekunnilla tunsin miten taivaasta satoi jotakin päälleni.

Mies ei sanonut sanaakaan minulle.

Kiitos, kun jaot tämän. Itse pelkään, että käyttänyt etsikkoaikani jotenkin peruuttamattomasti väärin, vaikka koen kulkeneeni täyden ympyrän lähtöpisteeseen ja koen, että nyt on hyvä olla.

Vierailija
25/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valmista kahle."   Jossain Raamatussa tällainen teksti.  Me ihmiset emme voi asettaa kahleita toisillemme miten kauan mikäkin kestää - ikuisesta helvetistä tai mistään.  Jumala ainoastaan sääti lait, vapauden lainkin.

Vierailija
26/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesushan itse kielsi olevansa JUmala mutta on YHTÄ isän sanoman kanssa ja Jumalallista alkuperää, Jumalan POIKA . Se ettei ole kuitenkaan itse Jumala ilmenee: Siitä hetkestä ei tiedä enkelit eivätkä edes Poika vaan Jumala yksin taivaassa. (Viimeinen tuomiopäivä)

Vierailija
27/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti paluu aina kristinuskoon johtuu siitä että se on meille se tuttu ja turvallinen vaihtoehto, se minkä parissa on helpoin tuntea rauhaa kun se on niin tuttu. Suomessa hengellisyys kulminoituu kristillisyyteen, se liitetään siihen helpommin kuin muihin uskontoihin. Kyse ei siis välttämättä ole siitä että kristinusko olisi mikään ainoa oikea usko, vaan olemme kasvaneet siihen, joku suoraan, joku välillisesti.

http://www.finbible.fi/jakeittain/VT/saarnaaja_12.htm

tuollako se vanhimmassa tekstissä?

"Ennen cuin hopiaside catke/

ja culdalähde juoxe ulos/

ja ämbäri rawistu lähten tykönä/

ja ratas mene ricki caiwon tykönä.

12:7 Sillä mulda pitä jällens maahan tuleman/

nijncuin se ollut on/

ja hengi jällens Jumalan tygö/

joca hänen andanut on."

Vierailija
28/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala kutsui minua ja pyysi minua ilmoittamaan teille ettei jumalaa ole olemassa.

Noin minäkin ajattelin nuorena, ehkä yllätyt vielä☺️

Totta olen vasta nuori kolli (52 v.) monien raamatun hahmojen rinnalla.

Vierailija
29/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin ettei Jeesus ole Jumala itse kertoo sekin kun Hän sanoi tekevänsä Isänsä tahdon. Silloin on kyse toisesta vielä eli Jumalasta jolla on erillinen tahto. Jeesus mukautui tuohon tahtoon vaikka Hänelläkin oli ihmisenruumiissa samat tuskat ja epäilyt kuin ihmisellä.

Vierailija
30/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesushan itse kielsi olevansa JUmala mutta on YHTÄ isän sanoman kanssa ja Jumalallista alkuperää, Jumalan POIKA . Se ettei ole kuitenkaan itse Jumala ilmenee: Siitä hetkestä ei tiedä enkelit eivätkä edes Poika vaan Jumala yksin taivaassa. (Viimeinen tuomiopäivä)

Kyllä vaan Raamatussa sanotaan näin:

"Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. ___Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä.___"

Vierailija
31/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala kutsui minua ja pyysi minua ilmoittamaan teille ettei jumalaa ole olemassa.

Noin minäkin ajattelin nuorena, ehkä yllätyt vielä☺️

Totta olen vasta nuori kolli (52 v.) monien raamatun hahmojen rinnalla.

Toivon, että koet vielä saman, kuin minä vuonna -12.☺️

Vierailija
32/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas todistus etti Jeesus ole itse Jumala on kuin hän huusi Isälleen taivaissa: Jumalani , Jumalani miksi minut hylkäsit ja hetken kuluttua: Isä sinun käsiisi minä anna henkeni. Hän on eri persoona kuin jumala omalla vapaalla Tahdollaan. Hän vaan osoitti juuri täydellisen ihmisen uskollisuuden maan päällä ja teki näin Jumalana tahdon> näin Jumala itse taivaasta astui keskellemme Poikana Ihmisenä.

Vierailija
33/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. ___Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä.___"

Et ymmärrä kun sanotaan suoraan ettei Viimeista Tuomiopäivää TIEDÄ kukaan muu Ei edes se POIKA vain vaan Jumala taivaassa. Jeesus on eri persoona, vaikka on kuin kaksonen Jumalan täydellinen kuva ja toteutti Hänen tahtonsa.

Vierailija
34/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kohtasi suuret terveyteen liittyvät ongelmat 2010. 2012 kuulin yöllä, kun minua kutsuttiin kahdesti nimeltä. Ääni ei ollut miehen eikä naisen eikä kenenkään tutun. Tähän liittyi muutakin, mutta siitä tuonnempana.

Tämän jälkeen perehdyin eri uskontoihin, elämänkatsomuksiin, uskomushoitoihin, henkimaailmaan ja kävinpä meediollakin. Olen Siis huojunut näiden asioiden välillä ja etsinyt minulle sopivaa ja sitä mikä on ”aitoa ja oikeaa”. Jälleen ja aina vain olen palannut kristinuskon pariin sillä erotuksella, että nyt tuntuu, että jokin lopultakin ”loksahti”. Terveysongelmien aiheuttamista huolista huolimatta kristinusko on ainut, mikä tuonut minulle sisäistä rauhaa. Siitäkin huolimatta, että ole ollut hyvin vihainen välillä ongelmistani Jumalalle.

Ap

Olen ollut lapsuudessa myös siinä uskossa, että Jumala voi kurittaa ihmistä sairaudella yms.

Sairastuin itse, ja arvelin sen olevan Jumalan tekosia. Kunnes päädyin yhden jos toisen mutkan kautta opiskelemaan raamattua.

Jumala kuvani muuttui. Sairaus ei tule Jumalalta, se on syntiinlankeemuksen seuraus. Jumala on terve , tasapainoinen, rehellinen, oikeudenmukainen, hyvä, rakastava, täydellinen rakkaus.

Hän lähetti poikansa maailmaan kantamaan ihmisten sairaudet. Maanpäällä ollessaan Jeesus nimenomaa paransi sairaita. Jumala lähetti Jeesuksen maailmaan, jotta ihmiset näkisi millainen Hän on- parantaja, pelastaja, vapauttaja, auttaja.

Miksi Hän sitten toimisi itseään vastaan ja laittaisi sairaudet takaisin ihmisen päälle? Jeesus kantoi meidän kipujen ja sairautemme täysin. Siihen ei voi lisätä tai ottaa pois, se on täydellinen teko,

Sairaudet eivät ole Jumalan tekosia, vaikka suuriosa ihmisistä niissä Jumalaa syyttää, vaikka se on saat#na, joka tuli tappamaan tuhoamaan ja varastamaan. Ei Jumala.

On hyvä syyttää oikeaa osoitetta ja hakea apua oikeasta osoitteesta.

Hän parantaa yhä tänään, on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti, on löydettävissä, kuka ikinä Hänen luokseen tulee.

Hän on hyvä paimen, joka kantaa, sitoo haavat, ruokkii, johdattaa, auttaa ja antaa rauhan.

.

Minä olen alkanut oivaltaa tätä vasta nyt. En varmaan oivalla vieläkään täysin. Olen hakenut apua kaiken maailman hoidoista, en siis tarkoita terveydenhuoltoa (toki nekin hoidot on kokeiltu), mutta rukousapua olen ymmärtänyt pyytää vasta nyt. Tosin vasta verkon kautta.

”Poikani ( yhtä hyvin tyttäreni), kuuntele minun puhettani, kallista korvasi minun sanoilleni.

Älköön ne väistyvä silmistäsi, kätke ne sydämesi sisimpään;

Sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää,

Ja lääke koko hänen ruumiillensa.”

SNe.4.20-22

Jumala on luoja, joka loi maailmaa sanallaan. Hänen sanoissaan on voima. Ne luovat uutta ja elämää.

Niin hullulta, kuin se kuullostaa, kun luet Hänen sanaansa, se jo parantaa sinua, ruumistasi. Näin kävi minulle. Aloin parantua pikku hiljaa, Kun luin sanaa. Ero oli merkittävä. Lue vaikka pslameja, niissä on lohdutusta ja apua kärsiville ja sairaille. Yksi jae voi muuttaa koko päivän.

Vierailija
35/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana eli Jeesus on kuin sanomalehti: sisältö  eli sana on sen lehden omistajan muttei se lehti (Jeesus sanantuoja ) ole kuitenkaan sama kuin se Jumala. Jeesus otti Ihmisen muodon keskellemme, mutta Jumala jäi ihan taivaisiin. He ovat 2 eri persoonaa mutta samaa tekoa ja yhtä. Ihan kuin Jumalan Sanan KAUTTA luotiin kaikki mitä on.

Vierailija
36/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kohtasi suuret terveyteen liittyvät ongelmat 2010. 2012 kuulin yöllä, kun minua kutsuttiin kahdesti nimeltä. Ääni ei ollut miehen eikä naisen eikä kenenkään tutun. Tähän liittyi muutakin, mutta siitä tuonnempana.

Tämän jälkeen perehdyin eri uskontoihin, elämänkatsomuksiin, uskomushoitoihin, henkimaailmaan ja kävinpä meediollakin. Olen Siis huojunut näiden asioiden välillä ja etsinyt minulle sopivaa ja sitä mikä on ”aitoa ja oikeaa”. Jälleen ja aina vain olen palannut kristinuskon pariin sillä erotuksella, että nyt tuntuu, että jokin lopultakin ”loksahti”. Terveysongelmien aiheuttamista huolista huolimatta kristinusko on ainut, mikä tuonut minulle sisäistä rauhaa. Siitäkin huolimatta, että ole ollut hyvin vihainen välillä ongelmistani Jumalalle.

Ap

Olen ollut lapsuudessa myös siinä uskossa, että Jumala voi kurittaa ihmistä sairaudella yms.

Sairastuin itse, ja arvelin sen olevan Jumalan tekosia. Kunnes päädyin yhden jos toisen mutkan kautta opiskelemaan raamattua.

Jumala kuvani muuttui. Sairaus ei tule Jumalalta, se on syntiinlankeemuksen seuraus. Jumala on terve , tasapainoinen, rehellinen, oikeudenmukainen, hyvä, rakastava, täydellinen rakkaus.

Hän lähetti poikansa maailmaan kantamaan ihmisten sairaudet. Maanpäällä ollessaan Jeesus nimenomaa paransi sairaita. Jumala lähetti Jeesuksen maailmaan, jotta ihmiset näkisi millainen Hän on- parantaja, pelastaja, vapauttaja, auttaja.

Miksi Hän sitten toimisi itseään vastaan ja laittaisi sairaudet takaisin ihmisen päälle? Jeesus kantoi meidän kipujen ja sairautemme täysin. Siihen ei voi lisätä tai ottaa pois, se on täydellinen teko,

Sairaudet eivät ole Jumalan tekosia, vaikka suuriosa ihmisistä niissä Jumalaa syyttää, vaikka se on saat#na, joka tuli tappamaan tuhoamaan ja varastamaan. Ei Jumala.

On hyvä syyttää oikeaa osoitetta ja hakea apua oikeasta osoitteesta.

Hän parantaa yhä tänään, on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti, on löydettävissä, kuka ikinä Hänen luokseen tulee.

Hän on hyvä paimen, joka kantaa, sitoo haavat, ruokkii, johdattaa, auttaa ja antaa rauhan.

.

Minä olen alkanut oivaltaa tätä vasta nyt. En varmaan oivalla vieläkään täysin. Olen hakenut apua kaiken maailman hoidoista, en siis tarkoita terveydenhuoltoa (toki nekin hoidot on kokeiltu), mutta rukousapua olen ymmärtänyt pyytää vasta nyt. Tosin vasta verkon kautta.

”Poikani ( yhtä hyvin tyttäreni), kuuntele minun puhettani, kallista korvasi minun sanoilleni.

Älköön ne väistyvä silmistäsi, kätke ne sydämesi sisimpään;

Sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää,

Ja lääke koko hänen ruumiillensa.”

SNe.4.20-22

Jumala on luoja, joka loi maailmaa sanallaan. Hänen sanoissaan on voima. Ne luovat uutta ja elämää.

Niin hullulta, kuin se kuullostaa, kun luet Hänen sanaansa, se jo parantaa sinua, ruumistasi. Näin kävi minulle. Aloin parantua pikku hiljaa, Kun luin sanaa. Ero oli merkittävä. Lue vaikka pslameja, niissä on lohdutusta ja apua kärsiville ja sairaille. Yksi jae voi muuttaa koko päivän.

Kiitos sinulle, arvostan apua ja ohjaustasi aidosti☺️

Vierailija
37/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on loppunut etsikkoaika en ole löytänyt Jumalaa, Jumala valitsee vain tietyt henkilöt jotka pelastaa, Jumala ei ole auttanut minua mitenkään vaikka joskus aikoinaan rukoilin, mitään ei tapahtunut joten helvetti on varmasti minun tieni

Vierailija
38/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä kun sanotaan suoraan ettei Viimeista Tuomiopäivää TIEDÄ kukaan muu Ei edes se POIKA vain vaan Jumala taivaassa. Jeesus on eri persoona, vaikka on kuin kaksonen Jumalan täydellinen kuva ja toteutti Hänen tahtonsa.

Jos Jeesu olisi sama persoona kuin Jumala ei tuossa sanottaisi ettei toinen eli Poika tiedä. Tietäminen tarkoittaa olla tietoinen. Sellaisella vaan on oma persoonansa aina.

Muuten tuossa lukisi: Vain Jumala /Poika tietäisi.  Ei sanota.

Miksi sinä sanot minä hyvä kun on vaan yksi joka on hyvä ja se on Isäni taivaissa, sanoi Jeesus.

Vierailija
39/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana eli Jeesus on kuin sanomalehti: sisältö  eli sana on sen lehden omistajan muttei se lehti (Jeesus sanantuoja ) ole kuitenkaan sama kuin se Jumala. Jeesus otti Ihmisen muodon keskellemme, mutta Jumala jäi ihan taivaisiin. He ovat 2 eri persoonaa mutta samaa tekoa ja yhtä. Ihan kuin Jumalan Sanan KAUTTA luotiin kaikki mitä on.

"Sana tuli lihaksi ja asui keskellämme"

Ja edelleen "tosi Jumala ja iankaikkinen elämä"

Sorry, uskon ennemmin Raamattua.

Vierailija
40/126 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvettiintässämennään kirjoitti:

Multa on loppunut etsikkoaika en ole löytänyt Jumalaa, Jumala valitsee vain tietyt henkilöt jotka pelastaa, Jumala ei ole auttanut minua mitenkään vaikka joskus aikoinaan rukoilin, mitään ei tapahtunut joten helvetti on varmasti minun tieni

Et voi tietää, on myös lupaus: joka etsii ja anoo häntä minä en heitä pois. Etsi ja ano , ei ole pelastusautomaattia mutta sydämemme tila voi olla otollinen epäilystenkin keskellä. Sillä epäilysten täytyy tulla,....Jumala vetää sinua nytkin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan