Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaisen ja uskomattoman avioliitto!

Vierailija
08.08.2013 |

Aikamoinen puuhamies toi puuhapete nyt se on tarttunut kiinni uskovaisen ja uskomattoman avioliittoon. Onkoha toi täynnä korulauseita ja uskovan uskon suitsutusta onko kellään tästä kokemusta. Tossa on linkki puuhapellen sivulle. 

http://www.kotipetripaavola.com/uskovauskomatonavioliitto.html

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta tuubaa.

Vierailija
22/31 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 13:56"]

Petri Paavola edustaa vain yhtä suuntausta, kaiken lisäksi vielä hyvinkin ahdasmielistä ja tiukkaa sellaista.

En jaksanu edes lukea mitä shaibaa tällä kertaa.

Olen kristitty ja uskovainen ja seurustelen ateistin kanssa. Häät tulossa. Hommassa painaa jokseenkin paljon enemmän ihan muut asiat kuin uskovaisuus/uskomattomuus. Hän on hyväsydäminen, reilu, hellä, pitää minusta huolta ja hyväksyy minut tälläisenä kuin oon.

Toisin kuin moni uskovainen mies joihin on kanssa tullut tutustuttua...

[/quote]

Oli asiallinen teksti josta säkin voisit ottaa oppia. Jos et oo lukenut nii oo hiljaa ja kommentoi vasta sitten kun oot lukenut.  Tää pitäis olla ittestää selvää. Millanen sun usko mahtaakaan olla? Onko raamatun mukainen. Onko homous susta syntiä?[/quote]

Minun usko on minun ja Jumalan välinen suhde. Hmm, "Raamatun mukainen" on todella löyhä ilmaisu ja se kannattais jokaisen kristityn ymmärtää. On niin monta tulkintaa klun on lukijaakin. Ja tästä aiheesta tappeleminen ja toisen uskon pilkkaaminen kun se ei nyt pilkulleen ole samanlainen kuin on itsellä, lienee turhaa. Niitä turhia väittelyitä, joista Paavali jossain kirjeessään varoitti.

Homouteen vetoaminen tässä topicissa on asiaan kuulumatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 14:14"]

Petri Paavola edustaa vain yhtä suuntausta, kaiken lisäksi vielä hyvinkin ahdasmielistä ja tiukkaa sellaista.

Olen kristitty ja uskovainen ja seurustelen ateistin kanssa. Häät tulossa. Hommassa painaa jokseenkin paljon enemmän ihan muut asiat kuin uskovaisuus/uskomattomuus. Hän on hyväsydäminen, reilu, hellä, pitää minusta huolta ja hyväksyy minut tälläisenä kuin oon.

[/quote]

Oli asiallinen teksti josta säkin voisit ottaa oppia. Jos et oo lukenut nii oo hiljaa ja kommentoi vasta sitten kun oot lukenut.  Tää pitäis olla ittestää selvää. Millanen sun usko mahtaakaan olla? Onko raamatun mukainen. Onko homous susta syntiä?[/quote]

Minun usko on minun ja Jumalan välinen suhde. Hmm, "Raamatun mukainen" on todella löyhä ilmaisu ja se kannattais jokaisen kristityn ymmärtää. On niin monta tulkintaa klun on lukijaakin. Ja tästä aiheesta tappeleminen ja toisen uskon pilkkaaminen kun se ei nyt pilkulleen ole samanlainen kuin on itsellä, lienee turhaa. Niitä turhia väittelyitä, joista Paavali jossain kirjeessään varoitti.

[/quote]

Sähän itte ekaks kyseenalaistit linkin tekstin tekijän uskon. Eikä niin montaa uskoa oo ku on uskovaisii. Raamatun mukaan on vaa yksi usko mikä on sama kaikille uskiksille. 

[/quote]

Just näin yksi raamatun mukainen usko.

Vierailija
24/31 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 16:25"]

Sähän itte ekaks kyseenalaistit linkin tekstin tekijän uskon. Eikä niin montaa uskoa oo ku on uskovaisii. Raamatun mukaan on vaa yksi usko mikä on sama kaikille uskiksille. 

[/quote]

Just näin yksi raamatun mukainen usko.

[/quote]

Jospa tuo(kaan) raamatunkohta ei pidä paikkaansa?

Tosin Jeesushan suvaitsi hänen nimissään toimivan henkienmanaajan jatkaa toimintaansa vaikkei hänen omaan porukkaansa kuulunutkaan, "joka ei ole meitä vastaan on meidän puolellamme."

Siinä olisi oikean uskonoppinsa hehkuttajille miettimistä.

Vierailija
25/31 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö tuossa kirjoituksessa ollut ihan hyvä pointti. Uskoon tulleelle puolisolle sanottiin, että lopeta pakkotuputtaminen ja että jos puoliso tulee uskoon, se on jumalan lahja jne, eikä pakkokäännyttäminen kannata ollenkaan. Uskonnottomalle taas annettiin neuvoksi, että juuri uskoon tullut puoliso saattaa olla hyvin rasittava ja kiihkouskis siinä alussa, kun hakee omaa tapaansa olla uskis, ja ei kannata siinä vaiheessa erota, vaan antaa rauhassa puolison olla ja kehittyä. Ja vasta sitten alkuvaiheen jälkeen katsoo, onko edellytyksiä jatkaa yhdessä vai ei.

Minä olen ateisti, mies uskovainen ja meidän avioliitto toimii oikein hyvin, mitenkäs se sanotaankaan, "elä ja anna toisten elää" -periaatteella. Kumpikaan ei tuputa maailmankatsomustaan toiselle. Hyvin menty näin jo yli 15v.

Vierailija
26/31 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin nyt vuosien saatossa on alkanut tulla ongelmia siitä että toinen ei usko ja toinen uskoo. En ole mikään kiihkoilija, mutta kyllä elämänarvoni ovat pikkuhiljaa muuttuneet. Asiat jotka ennen oli etusijalla, eivät sitä enää ole. En nauti ryyppäämisestä ym. Etusijalla on jumala, sitten puoliso ja lapset. Kun taas miehellä tuntuu etusijalla olevan aina hän itse harrastuksineen ja muine toimineen. Vuosien saatossa se on alannu rassaamaan. tuntuu että olen uupunut rukoilemaan hänen puolestaan, aina kun tekee tai sanoo jotain loukkaavaa.. Ja muutenkin. En tuputa, enkä käännytä, mutta kyllä se vain tottavie ois helpompaa jos päämäärä ois molemmilla sama :/

Vierailija
27/31 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 14:51"]

Kyllä meillä ainakin nyt vuosien saatossa on alkanut tulla ongelmia siitä että toinen ei usko ja toinen uskoo. En ole mikään kiihkoilija, mutta kyllä elämänarvoni ovat pikkuhiljaa muuttuneet. Asiat jotka ennen oli etusijalla, eivät sitä enää ole. En nauti ryyppäämisestä ym. Etusijalla on jumala, sitten puoliso ja lapset. Kun taas miehellä tuntuu etusijalla olevan aina hän itse harrastuksineen ja muine toimineen. Vuosien saatossa se on alannu rassaamaan. tuntuu että olen uupunut rukoilemaan hänen puolestaan, aina kun tekee tai sanoo jotain loukkaavaa.. Ja muutenkin. En tuputa, enkä käännytä, mutta kyllä se vain tottavie ois helpompaa jos päämäärä ois molemmilla sama :/

[/quote]

Rukoileminen on tyhjälle puhumista ja se ei auta, joten ei ihme että uuvuttaa.

Vierailija
28/31 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 14:14"]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
29/31 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 14:41"]

No eikö tuossa kirjoituksessa ollut ihan hyvä pointti. Uskoon tulleelle puolisolle sanottiin, että lopeta pakkotuputtaminen ja että jos puoliso tulee uskoon, se on jumalan lahja jne, eikä pakkokäännyttäminen kannata ollenkaan. Uskonnottomalle taas annettiin neuvoksi, että juuri uskoon tullut puoliso saattaa olla hyvin rasittava ja kiihkouskis siinä alussa, kun hakee omaa tapaansa olla uskis, ja ei kannata siinä vaiheessa erota, vaan antaa rauhassa puolison olla ja kehittyä. Ja vasta sitten alkuvaiheen jälkeen katsoo, onko edellytyksiä jatkaa yhdessä vai ei.

Minä olen ateisti, mies uskovainen ja meidän avioliitto toimii oikein hyvin, mitenkäs se sanotaankaan, "elä ja anna toisten elää" -periaatteella. Kumpikaan ei tuputa maailmankatsomustaan toiselle. Hyvin menty näin jo yli 15v.

[/quote]

Sulla on jo älyä pelisilmää paljon enemmän ku näillä toisilla. Hyvä oot fiksu.

Vierailija
30/31 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvää analyysia raamatusta. 

Vierailija
31/31 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kol 3:13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme