Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JATKUVA NÄLKÄ alkuraskaudessa,

Vierailija
21.08.2013 |

mitä teen?? Nälkä ei sammu millään :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätön mässääminen ei tietenkään ole hyväksi, mutta jos on nälkä, niin kyllä se kertoo siitä että sikiö vie osansa ravinnosta. Itse olen myös sitä mieltä, että tässä tilassa jos missä pitää vaan kuunnella omaa kroppaansa.

Kunhan vähän tarkkailee hiilihydraatteja ja sokereita, niin ei syömällä normaalia, terveellistä ruokaa voi mitään järjetöntä painoa itselleen kerätä. 

Syö salaatteja, juustoja (hyvä kalsiumin lähde!), kalaa, lihaa, paljon kasviksia ja hedelmiä, ja maltillisesti leipää, pastaa, riisiä tai perunaa (ja niitä makeita herkkuja). Ja muista juoda paljon!

Teen itse usein ison kulhollisen salaattia (esim. kanasalaatti tai feta/mozzarella -salaatti, joskus ns. ranskalainen maalaissalaatti), jota voin sitten napostella pitkin iltaa (tai yöllä!) kun nälkä iskee. Salaattiin kun lorauttaa hyvälaatuista oliiviöljyä, niin saat hyviä rasvahappojakin.

Vierailija
2/18 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden sudennälkä vaihtuu loppuraskauden närästykseen. Syö, äläkä murehdi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen nälkään auta muu kuin syöminen. :) Lihoin itse pari kiloa parin kuukauden ajan ekalla raskauskolmanneksella, kun söin koko ajan, enkä liikkunut juurikaan, kun vapaa-aika meni lähinnä nukkumiseen.

Kannattaa syödä ainakin mahdollisimman ravitsevaa ruokaa ja pitää huoli, että saa tarpeeksi tärkeitä ravintoaineita. Itse tein sen mokan, että söin harvemmin valtavia aterioita, jolloin meininki meni ahmimiseksi, kun nälkä oli ehtinyt kasvaa. Suosittelenkin siis syömään paljon pieniä aterioita, kuten muutkin ovat suositelleet. Kannattaa änkeä näihin pikkuaterioihin erityisesti hedelmiä ja vihanneksia, vaikka voisikin tuntua siltä, etteivät ne vie nälkää. Kyllä ne vievät, kun tarpeeksi syö, ja näin ei tule liikaa kaloreita.

Jossain muistaakseni suositeltiin pieniä aterioita, jotka sisältävät erityisesti laadukkaita hiilareita, esim. ruisleipä terveellisillä täytteillä.

Vierailija
4/18 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vinkkejä..? :(

Vierailija
5/18 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sulla on viikkoja? Voi olla, että kohta se muuttuu pahoinvoinniksi.

Vierailija
6/18 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö. miellään jotain kunnollista, eikä vaan herkkuja

Vierailija
7/18 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole luonnollista tankkaustoimintaa? Minullakin oli kova nälkä alkuraskauksien aikana. Juo paljon vettä aina ensiksi ja koita saada himo johonkin terveelliseen? Suomalaisia omenoita alkaa olemaan hyvin tarjolla ;)

Vierailija
8/18 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä annoksia usein ja kunnon ruokaa, ruisleipää, hedelmiä, kasviksia. Ei herkkuja. Itsellä ei ole niinkään jatkuva nälkä, mutta tulee paha olo jos ei syö tavallista useammin.

Vierailija
9/18 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuota koko raskausajan, lisäksi jos en syönyt, tulii kuvotus. Keräsin jatkuvalla syömiselläni 25 kg lisää painoa odotusaikana. Mutta vuoden päästä lapsen syntymästä paino oli  jo entisellään, sama kuin ennen raskautta, vaikken mitenkään tietoisesti laihduttanut. Olen ajatellut, että keho kai vaan vaati sitä ruokaa paljon siksi koska olin niin laiha kun aloin odottaa, 165 cm ja 47 kg...

Vierailija
10/18 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas ei ole nälkää lainkaa! Voisin olla syömättä helposti koko päivän; syön kellonajan perusteella 4x päivässä.

Vierailija
11/18 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa totella sitä nälkää. Sikiö tarvitsee ravintoaineita. Mene apteekkiin ostamaan raskausajalle tark. monivitamiinia.

Muuten, kokeile, jos kananmuna pienellä voilisällä veis sun nälkää, kananmunassa on monipuolisesti ravinteita

Vierailija
12/18 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jatkuva, siis aivan JATKUVA ja KOVA nälkä :( Tiedän tunteen ap! Mikään määrä ruokaa ei tuntunut saavan kylläisyyden tunnetta aikaiseksi, ihan sama kuinka usein söi tai kuinka paljon. Minulle tuli myös tosi huono olo nälän kaveriksi jos yritin vähänkin vähentää syömistä. Paino nousi molemmissa alkuraskauksissa 5-6kg! Oli nöyryyttävää ja kurjaa kun neuvolassa asiasta varsin ikävään sävyyn huomauteltiin ja en vain voinut sille mitään. Annettiin ymmärtää, että herkkuja mättämällä painoa oli tullut ja että salasin vain tottumuksiani, muistettiin moneen kertaan mainita ettei painon kuuluisi alkuraskaudessa nousta laisinkaan. Häpesin käydä siellä. Painonnousu onneksi tasaantui kun nälkä taittui joskus rv15-20 tietämillä, siis sen enempää en alkanut syömisiä vähentää tai tarkkailla, vaan fiiliksen mukaan elelin ja jossain kohtaa vain luontaisesti ei enää ollut PAKKO syödä. 11kg paino lopulta nousi ekassa ja 12kg toisessa raskaudessa, eli oikein maltillisesti, rytmittyi vain niin epätyypillisellä tavalla. Molemmilla kerroilla kilot myös jäi jo sairaalaan ja jälkimmäisellä kerralla meni jopa miinuksen puolelle parissa päivässä :-/

Nyt onkin sitten ikävä tilanne. Kolmas kovasti odotettu raskaus meni kesken rv13 ja arvata saattaa, että taas sama homma tuon painon kanssa. Suru on muutenkin kova 3 vuoden yrittämisen jälkeen kun kävi näin ja siihen päälle saa alkaa vielä laihduttaa. 5kg ehti taas tulla rv 13 mennessä :(

Muista ap, että meitä on moneen junaan ja kaikki eivät mene sen neuvolan keskimääräisen odottajan ruumiintoimintokäyrän mukaan!!! Nauti raskaudestasi ja tee olosi mukavaksi. Älä jää liikaa murehtimaan mitä ohjeistukset sanovat, voi mennä muuten koko raskausaika murehtiessa ohi!

Vierailija
13/18 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole huolissasi, raskaudessa tuntuisi olevan erilaisia vaiheita, ja oman kokemukseni mukaan alkuraskauden hillitön nälkäisyys katosi kyllä muutamassa viikossa. Itselläni kylläkin pahoinvoinnin alkamiseen, mutta toivottavasti sinulle ei kuitenkaan niin käy :) 

Vierailija
14/18 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syöt tietysti. Puuroa ja marjoja vaikka. Se lapsi haluaa ravintoa.

Vierailija
15/18 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama! Mies naureskeli kun olin jatkuvasti jääkaapilla tai muuten vaan puputtamassa jotain. Ekassa raskaudessa annoin periksi mieliteoille ja paino nousi melkein 25 kg :/. Toisessa raskaudessa sen sijaan söin kyllä, mutta järkevästi ja terveellisesti, välillä toki herkutellen. Paino nousikin vain vähän yli kymmenen kiloa.

Syö siis! Mutta järkevästi ja terveellisesti! Voit muutenkin paljon paremmin jos et ole hiilaripöhnässä jatkuvasti. Mulla tuli loppuraskaudesta himo kanasalaattiin, söin sitä monta kertaa päivässä..

Vierailija
16/18 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ap antaa hyvää vastausta ku ite painin saman ongelman kanssa :D

Jatkuvalla syötöllä nälkä.

Jos syön liikaa tai liian vähän tulee huono olo.

Syön pelkkää kotiruokaa tai leipää välipalaksi ja  jälkkäriksi banaania.

Makeeta onneksi ei tee mieli eli en oo syöny karkkia tai sipsi tai mättöruokia silti kiloja on tullut 3-4kg

oletan painoni nousevan n.25kg raskaudenaikana, niin on käynyt ennenkin :)

Vierailija
17/18 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vaihtelevasti nälkä ja vaihtelevasti paha olo. Joten syö nyt, kohta voi kaikki jo lentää kaaressa pois.

Vierailija
18/18 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sitä nälkää kesti noin puoliväliin asti. Lopun ajan onkin sitten meinannut ruokailu ihan unohtua, kun näläntunnetta ei ole. Syömishimot kohdistuivat ekalla puolikkaalla peruskotiruokiin; siis mieleni teki makaronilaatikkoa, kaalilaatikkoa, karjalanpaistia... Päätin kuunnella kroppaani ja söin 2 lämmintä ruokaa päivässä alkuraskauden ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi